Jag har ett elementhus från 58 (mockfjärdshus) som jag ska renovera badrummet i. Elementen är 10 cm tjocka och 30 cm breda. De har 12mm tjockt trä på väggytorna samt masonit som mellanväggar i elementen plus ett par lister för stabilisera elementen. Elementen är fyllda med sågspån som isolering. Elementen är ihopnitade med träplugg, metallbläck och reglar i tak och golv. *Pust*. En av väggarna i badrummet är mot yttervägg, och jag har ingen aning om det finns diffusionsspärr eller om de har tjärat ytterväggarna som grannen tror att de gjort!

Det känns som dessa moduler i sig skulle kunna agera "kanaler" uppåt mot taket eller mellan sig och på så sätt ventilera ev fukt som skulle kunna komma dit mellan en mineritskiva/masterboard. Vad tror ni?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.