Demmpa
Demmpa: Ja, det går att använda slang, men de flesta slangar har planpackning och lekande mutter men på T-kopplingen så ser det ut som att det är en klämringskoppling, då behöver du montera en planadapter, då gäller det att välja samma tillverkare på planadaptern som på klämringskopplingen.
13 svar · 1,1k läst
·
useless
useless: [citat] Sa hon varför hon duschade bakom inspektionsluckan?
9 svar · 728 läst
·
T
Taggen56: Tack alla skrev IFÖ också, så nu har det löst sig. [bild]
10 svar · 2,5k läst
·
B
BSOD: Vi hade en 50l beredare, räckte till 2 relativt snabba duschar upplevde jag det som. Runt 2 snabba duschar med 5minuter mellan byte av person och 2kW effekt. 50l som värms från 10 till 60c (50c höjning) innehåller 2.9kWh, om det tar 30min från person 1 startar duschen tills person 2, så hinner ju beredaren värma 1kWh till, dvs 3.9 kWh kapacitet, för mitt fall. Jag har för mig att en
4 svar · 1,4k läst
T
TheGame: [citat] jag tror inte en plastmatta helt plötsligt börjar släppa genom vatten mitt i. Tex. Hela anledningen varför mitt gamla 70tals badrum gjordes om var för att det var fult och våtrumstapetern var tapetserade med våder. Hade det varit sätt upp som idag hade det förmodligen inte varit samma akuta problem. Du kan inte jämföra med nått som är 200år gammalt i det här fallet. Hur man
43 svar · 7,5k läst
·
H
haknor620: [citat] Hej, jag hittade ingen reservdel. Fixade en lagning med hjälp av en slangklämma. Funkar fint än så länge.
2 svar · 1,6k läst
·
N
NyfikenVit: [citat] Ok, då blir det lite svårt att jämföra med situationen jag beskrev i trådstarten, eftersom du även har element. Svårt att veta hur mycket av uppvärmningen och effektförbrukningen som kommer från elementet respektive golvvärmen i ditt fall. Men vilken temperatur har du golvvärmen inställd på, och vad resulterar det i för temperatur på själva golvet? Vidare, hur mycket
2 svar · 567 läst
M
Mörner: Testade lite försiktigt och det visade sig att + spänner fast dörren hårdare.
1 svar · 525 läst
·
M
ml novis: [citat] Nej, tyvärr så är det vita röret nerstucket så pass långt och sen var det nån tätningsmassa runt och nu även flytspacklat. Om jag ska ha ett sånt böjligt rör så vet jag inte hur jag ska kunna få ner det i det här. [bild]
2 svar · 597 läst
·
New_project
New_project: Hejsan, Jag överväger detta material för att lyfta ytan på golv i badrum samt tvättstuga. Det jag undrar är hur det fungerar över tid? Dvs hur det klarar slitage och fläckar, om det krävts underhåll för att hålla ytan i trim m.m
6 svar · 9,7k läst
X
xxargs: Är det gips så fins det i princip inget alls som biter på det när det gäller syror utan den måste konverteras på något sätt först. Det som kan provas med är att man först dränker in torra gipset med stark blandning av kaliumkarbonat (pottaska), eventuellt också fungerar med stark blandning natriumkarbonat (natriumsoda) och låt vara så en stund och den vägen omvandlar en del av
5 svar · 2,7k läst
B
Bre234: [citat] Haha! Jag tror dim funktionerna är bra, men man jag är rädd att man tröttnar på att den går igång supermkt bara lampan tänds, eller om det blir för mkt lukt. Så det är främst dom jag vill kunna stänga av. Sen vill jag ha dom också för att kunna reglera tillluften i sovrummen, om man känner att det är för syrefattig sovrumsluft kan man öka på fläkten i det badrum som
36 svar · 51,3k läst
·
Jocce81
Jocce81: [citat] Vi har ett badkar som bara står på golvet. Under det städar man inte...runt det kommer man åt. Städade under det när barnen hade lekt lite vilt och slagit loss avloppsröret, det var inte så farligt som jag trodde där under dock... /Jocce
1 svar · 782 läst
·
A
AndraValet: [citat] Tack för dina tips, fick tag på ett ljus beige våtrumssilkon som passar hyfsat. Det blev bra mycket bättre än innan, så har fixat med det i nu i helgen. Det enda som är kvar att snygga till och ta bort överflödigt silikon.
6 svar · 741 läst
·
Satsuki
Satsuki: [citat] Bara lite hår, men inget större eller fastare 😉
5 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Utanpåliggande vattenrör är rätt stora och ska sitta fast i väggen med rörklammer så det blir en väldigt klumpig sockel. Ser antagligen konstigare ut än ett vanligt utanpåliggande vattenrör. Visst kan du dra en elkabel i en kabelkanal, men om det mindre synligt än en utanpåliggande eldosa, tycker jag är tveksamt. Avloppsrör/slang är tjocka minst 50 mm diameter så det går ju inte
17 svar · 1,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Du får se hur det ser ut efter en tvätt. Det kan gå att bleka bort kvarvarande färg med klorin.
3 svar · 507 läst
·
BirgitS
BirgitS: Klinkerfog stoppar inte upp något vatten utan vattnet går igenom. Men om du vill ha mer fog där så går det att lägga på ny, men det nya lagret får inte vara för tunt för då kommer det att gå sönder och lossna. Det finns särskilda fogkratsar, men det är risk för att man skadar klinkerplattorna.
4 svar · 805 läst
·
MammaMona
MammaMona: [citat] Ja, på golvet. Ok tack för svar.
2 svar · 1,1k läst
·
T
tergo: på min var det bara att trycka ner och vrida lite någon typ av bajonettfäste om jag nu minns rätt ,men kolla med https://www.gustavsberg.com/se/supportforum-kundservice/
4 svar · 1,1k läst
·
Demmpa
Demmpa: Här finns manualen, https://p.flexit.no/sv/produkter/badrumsflakt_och_varmeforflyttare/badrumsflakt_b/
1 svar · 1,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det finns fogfärg. Men hur man än gör går det knappast att få exakt samma nyans som på de gamla fogarna.
4 svar · 767 läst
·
BirgitS
BirgitS: Ytskiktet måste ju bort så att det går att dra ut tätskiktet på installationslådans kant, på ett säkert sätt. Hur fungerar det med mikrocement? Är det godkänt med mikrocement direkt på tätskiktsduken? Jag kommer ihåg att andra har frågat om ett tätskikt som tillåter det.
7 svar · 767 läst
·
BirgitS
BirgitS: Trycka, lirka, dra den befintliga listen neråt tills den släpper. Försöka trycka uppåt och dra den nya listen på plats. Tog nog minst 30 minuter den gång jag gjorde det.
1 svar · 1,6k läst
S
sturnus: [citat] In that case, skip the acrylic bathtub. Minor scratches or dulling of the surface can be removed with polishing milk and possibly 800/1200 water sandpaper. Due to the production process, the acrylic layer on the bottom can be exceptionally thin, which limits the number of repairs. In addition, some products can be thermoformed from acrylated ABS, so the acrylic layer is thin. Very common
4 svar · 2,4k läst
J
jawen: [citat] Jaaaaaaa! Kanske bakfall tom!
98 svar · 32,8k läst
·
P
plan-g: [citat] Ja, skitkrångligt och dyrt och svårt att få tag på. Ardex 7plus8 och s48 kostar många tusen. Finns det någon billigare motsvarande produkt nu som är lättare att få tag på (läs Hornbach)?
7 svar · 4,3k läst
·
Centano
Centano: [bild]
3 svar · 952 läst
·
J
jobeng: Varför kakel? Sätt våtrumsmatta. Då behövs inget tätskikt. Mycket billigare.
4 svar · 2,6k läst
·
M
Messier1994: [citat] Ja, så kan det vara, väldigt många kommer ju välja vägganslutet framgent. Men angående risken för läckage — det är ju bara en anslutning in, och den ansluts långt inne i cisternen. Sedan är det ett helgjutet avloppsrör ut ur cisternen som ansluter till avloppsstommen på samma nivå som all annan avloppsdragning. Det är ju i princip som att man kör ner ett vattenrör i ett
24 svar · 14,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.