Tror vi saknar en bild här?

• Gilla
berteriksson och 1 till
  • Laddar…
Vi löste upp lim på klinker med aceton, när vi tog bort en vägg där reglarna var limmade.

• Gilla
berteriksson
  • Laddar…
B berteriksson skrev:
men jag tänker inte låta någon bo i princip gratis i mitt nybyggda attefallshus (2milj)
Att du inte vill ha hyresintäkter är väl ett helt självförvållat problem.
Bygger du en mycket liten stuga för två miljoner. Är det möjligt? Och sedan hyr yt den nästan gratis, dessutom. Rena Ebberöds bank.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Att du inte vill ha hyresintäkter är väl ett helt självförvållat problem.
Bygger du en mycket liten stuga för två miljoner. Är det möjligt? Och sedan hyr yt den nästan gratis, dessutom. Rena Ebberöds bank.
Kul att du klipper ut text ur mitt inlägg.. Ebberööööööd

Om problemet är krokar fastsatta med självhäftande tejp: skitenkelt att ta bort iaf om det är på klinker. Går troligen rätt enkelt även på plastmatta.

Är problemet något annat vet jag inte vad man kan göra.

• Älska
berteriksson
  • Laddar…
A
C cpalm skrev:
Undvik metallverktyg om det är kaklat. Det kan lämna märken som är svåra/omöjliga att få bort.
Fläcksuddare👌🏼

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
B berteriksson skrev:
Hajar noll?

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
C
ACME skrev:
Fläcksuddare👌🏼
Ja fläcksuddare kan rädda en, men funkar dock dåligt på matta plattor eller fog. Dumt att utmana ödet om man kan undvika det...

Såga loss med fiskelina/tandtråd. Lim löses bra med aceton. Även matolja funkar att lösa många lim.

B berteriksson skrev:
Bara för att du får göra det hos en hyresvärd med miljardbudget betyder det inte att du får göra det hos en privatperson.
Var hittar du lagstöd för den skillnaden?

B berteriksson skrev:
???
Hursomhelst. Vad är egentligen problemet. Du har låtit bygga ett Attefallshus för att hyra ut, eller var detta bara en engångsföreteelse? Om det nu är så att det ska hyras ut igen, så fort du hittar en ny hyresgäst, så förstår jag inte varför du ska ta bort kroken. Nästa hyresgäst kanske också behöver den.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Problemet i TS är ju så oerhört enkekt att åtgärda enligt valfritt förslag i tråden Bara fixa. Behövs inge ytterligare diskussion.

• Älska
berteriksson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.