Hej. Har nyligen upptäckt att mitt tak i badrummet har fått fläckar. De går längst hela taket på kanterna in till väggen så att säga. Taket är sänkt och jag antar att det sitter en gipsskiva där som tak. Någon som varit med om liknande eller kanske vet var det är. Har försökt att skrubba med ättika och vatten men det sitter fortfarande kvar. Toaletten är nyrenoverad och jag har bara bott här i några månader.

• Fläckar längs kanterna på ett sänkt badrumstak, möjligen gips, som inte försvinner vid rengöring med ättika och vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrumstak med fläckar längs kanten ovanför en gipsskiva, färgen är ljus och fläckarna svaga men tydliga. Nyrenoverad toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Hur bra fungerar ventilationen i badrummet?
Dålig ventilationen leder till att kondenserad vattenånga blöter ner taket under för lång tid, vilket gynnar mögel. Även om du har dödat ev. mögel med rengöringen så kan det ha ändrat färgskiktet så att det fortsätter att se fläckigt ut.

• Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Dålig ventilationen leder till att kondenserad vattenånga blöter ner taket under för lång tid, vilket gynnar mögel. Även om du har dödat ev. mögel med rengöringen så kan det ha ändrat färgskiktet så att det fortsätter att se fläckigt
BirgitS BirgitS skrev:
Dålig ventilationen leder till att kondenserad vattenånga blöter ner taket under för lång tid, vilket gynnar mögel. Även om du har dödat ev. mögel med rengöringen så kan det ha ändrat färgskiktet så att det fortsätter att se fläckigt ut.
Jag har ingen aning hur bra ventilationen är, en fastighetstekniker ska komma och kolla på det på måndag. Det var också min tanke att kanske ventilationen inte var bra. Men behöver jag oroa mig för mögel efter att jag skrubbat med ättika och vatten två gånger?

BirgitS
Man lär ta död på mögel med den behandlingen i alla fall.
För framtiden så går det bra med vanligt allrengöringsmedel också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.