883 läst ·
2 svar
883 läst
2 svar
Hjälp - mögeldoft bakom spolknapp nyrenoverat badrum
Hjälp! Vi har nyrenoverat badrum (2022) med inbyggd toalett. Tre tonåringar har duschat mycket och ofta så fuktigt… Pax fläkt finns. Känd & mycket pålitlig byggfirma gjorde jobbet. Sedan några veckor luktar det mögel i badrummet om man stänger dörren några timmar. Har lokaliserat doften till bakom Gerberit spolknapp som jag lyft av. Inget vatten eller droppar alls från skvallerrör. Ska boka in Ocab för analys men sparar gärna 14000 av semesterkassan om någon klok person kanske har en aning om vad som orskat mögeldoft? Inga synliga fläckar någonstans, badrummet ser fortfarande 100% nyrenoverat ut.
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Kolla först vad som ingår i din försäkring. Folksam, If, Länsförsäkringar m.fl. kan ibland skicka ut någon för en gratis kontroll. Jag har i mitt jobb hittat mögel under handfat, och bakom toalett där luften stått still. Kondens kan ställa till det.
Du får nog ta några foton av badrummet, och vart du lokaliserat doften ifrån. I mina öron låter det helt osannolikt att det skulle röra sig om en fuktskada. Du skulle då ha sett någon form av spricka/skada på ovansidan av toaletten. Om en besiktning kostar 14.000 (fjorton tusen) så ska du avboka den helt oavsett. Det är normalt att det blir fuktgt i hörn och skrymslen. Där kan det då bildas mögel. Det tvättar man bara bort med en skurborste och alrengöringsmedel.
Produkter som diskuteras: "mögel tvättar"
Mögel-Fri Inne Jape
Tvätta bort mögel inomhus
86 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara