Vi har ett problem i badrummet. Som ni ser på bilden så ligger duschen precis till vänster om dörren. Fodret ligger mot klinkern och blir blött och vattenskadat av duschen. Fodret måste bytas och vi vill vara säkra på att det här inte händer igen. Vad skulle ni ha gjort i det här läget?

Dörrkarm i ett badrum med synliga fuktskador och blött fodermaterial nära klinkergolv och dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man brukar inte gå ner med fodret ända till golvet, brukar lämna 1cm från golvet.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Dett ser till råga på allt ut som om det är MDF. Ett synnerligen dåligt materialval i våtrum. Som sagts. Avsluta listerna ovan golv. Gärna över en centimeter så att svabben inte blöter ner dom.

T TheSwoopis skrev:
Man brukar inte gå ner med fodret ända till golvet, brukar lämna 1cm från golvet.
Bra svar men blir inte det som är bakom fodret ett problem då?

Intet Intet skrev:
Dett ser till råga på allt ut som om det är MDF. Ett synnerligen dåligt materialval i våtrum. Som sagts. Avsluta listerna ovan golv. Gärna över en centimeter så att svabben inte blöter ner dom.
Håller med. Dom som bodde här tidigare har renoverat badrummet. Nu vet jag hur vi ska rätta till det. Jag föreslog plastfoder men min fru gillade inte tanken.

Jo. Men där har den förutseende redan sett till att skydda bakomliggande yta.
Ett alternativ är att dra en sträng silikon mellan list och golv.

E Elnovis skrev:
Bra svar men blir inte det som är bakom fodret ett problem då?
Det bakom fodret ska tåla vatten i ett badrum.

Vatten, ja. Men inte mekanisk påverkan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.