nino
nino: går slingan sönder och den inte går att laga så kan man ju lägga en ny slinga på plattorna och spackla in den med fix och lägga ett nytt golv...
13 svar · 2,6k läst
C
chabby: Hallå tänkte ha min golvbrunn 2 cm under gjuten platta sen flytspackel.. När man har grovgjutit drar man fall i hela barummet eler bara nån meter runt golvbrunnen? och sen fixar fall med flytspackelt?
0 svar · 1,1k läst
T
thomasx: [citat] Det var en bra idé! Och man kan ju använda den även om hålen inte sitter exakt 40mm ifrån varandra, så länge de täcks av brickan och inte interfererar med monteringshålen. Det är en kostnad som föreningen kan ta för att få det bra gjort, inte så hög. Kanske till och med vad som krävs för att det ska vara fackmannamässigt?
14 svar · 2,6k läst
·
P
PerJohan: [citat] Tror det är exakt så en termostatblandare skulle reagera om man kopplar in den omvänt.. Jag är tämligen säker på det, dvs endera bara kallt eller bara varmt, och det man får ut däremellan blir vad som helst, eftersom termostaten inte kan reglera. När termostaten vill ha in mer varmvatten får den ju bara in mer kallvatten och tvärtom. Svängigt, minst sagt!
6 svar · 4,7k läst
T
thomasx: Ja, det finns en uppenbar risk att det blivit hål i tätskiktet. Beroende på typ av tätskikt så går det att laga genom att ta bort den trasiga och kanske någon klinkersplatta till, fixa tätskiktet och lägga dit nya klinkerplattor. Om det är ett rollat tätskikt går det tydligen inte att laga tätskiktet med mindre än att man gör om hela badrummet, men varför det är så har jag
5 svar · 1,7k läst
·
T
thomasx: Hoppas du ursäktar, men det känns inte riktigt som att du har den kunskap som krävs för att laga din skada genom lödning. Eller kanske har du mer koll än vad som framgår. Du får absolut inte ha något vatten i röret när du löder och om du ska löda på plats måste du skydda bakomvarande vägg/inredning/vitvaror, sen ska du inte bara ha lod, utan flussmedel också. Jag tycker som redan
6 svar · 8,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: På de ifö sign jag monterat behövdes det iaf möjlighet att komma åt ovanifrån och det lär ni märka med tiden med... Hoppas ni slipper problem bara...
6 svar · 14,0k läst
H
henein: [bild] Avståndet på nedre plan till bärande vägg är c:a 4m. I övrigt som du kan se på ritning. Vi kommer väl något badkar kanske av lite mindre modell. I övrigt Bastu och och dusch. Räcker det med om man lägger någon C/C 30 där badkaret skall vara? Är det samma branschregler om man använder lättviktsbalkar av typ masonite beams?
2 svar · 6,3k läst
K
Kjell_G: :blushing: Hoppsan, tänkte inte på det. Har kollat på Bygghemma.se och det tycks vara ett specialkar som de tagit fram i samarbete med Westerbergs. Så nån av de har kanske svaret. Kjell G
3 svar · 4,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Har du skivmaterial på väggarna i våtzon 1 så måste du ha foliesystem med de flesta tätskiktssystemen och så tolkar jag Cascos regler med...
4 svar · 2,1k läst
ErikC304
ErikC304: Utrymmet vi ska bygga vårt badrum i är en utbyggd del från huset i övrigt och bortre väggen är under mark med sluttning utefter sidorna ner till det ursprungliga huset. Utbyggnaden är gjord i betonghålsten och har gjutet golv. Vi vill ha värmegolv och enklast och billigast hade varit elslingor, men eftersom resten av huset är vattenburet vill vi slippa att göra av med el på värme
0 svar · 1,0k läst
nino
nino: http://www.designfritid.se/fritiduteinne_skiffer.htm här finns några bilder men inte på badrum
3 svar · 2,4k läst
H
hempularen: jag tror att du måste titta själv på anvisningarna från tillverkarna. Jag handlade tätskikt etc. på nätet från sigro.se, andra bra leverantörer är kakelplattan.se. Sigro säljer tätskikt system från LIP, när man gör ett sådant jobb så gäller att man följer anvisningarna från EN leverantör slaviskt, varenda detalj måste vara just det som står i anvisningarna för att man
1 svar · 6,8k läst
D
deland: Hade över en kakel sättare som tittade och han sa att det var bom i dessa plattor, Han trode inte det var någon fara med tätskiktet.
4 svar · 2,7k läst
E
eina: Hej! Vi ska renovera vårt badrum och eftersom ytan är ytterst begränsad (3,4 m2) och vi helst vill ha ett massagebadkar återstår nu fyra alternativ: Noro Lounge. 160*70 cm i akryl Svedbergs R158. 60*70 cm i gjutmarmor (=väldigt dyrt) Gustavsbergs Logic 1600. 160*70 cm i akryl Svedbergs C75. 160*75 cm i akryl Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter eller något annat
0 svar · 4,1k läst
S
skribi: I see....... det borde nog funka. Jag får ta ett glas rosé å klura lite på vad göra. Tack iaf för tipsen
11 svar · 5,2k läst
whork
whork: PL600/PL400 borde funka tycker jag. Håller i alla miljöer och nyper riktigt bra i de flesta material...
2 svar · 6,4k läst
T
tank77: Mycket snyggt, bra jobbat!
2 svar · 5,9k läst
Bezt
Bezt: Är det en fläkt som går på ständig lågfart och som varvar upp om det blir fuktigt? Är det inte det så kan jag rekommendera ett kallrasskydd för det ser det inte ut som att det är. Snyggt blev det även om jag själv hade valt fast duschvägg och en dörr dit, är allergisk mot draperier.
53 svar · 14,0k läst
·
Lolle
Lolle: [citat] Sjukaste är ju på fordonssidan men även på alla möjliga skador på allriskförsäkringarna. Men sen finns det skador som uppstått på alla möjliga sätt. Badkar som tippar under användning (hur fan man nu kan tippa ett fullt badkar), handdukstorkare som har åkt ur/av väggen där vi kan se hur hela pluggen följt med mm mm
16 svar · 2,3k läst
G
gromit42x: Super. Tack -h
6 svar · 5,3k läst
·
M
matildan: [citat] Smart, att vi inte tänkt på det! Får kolla om de är hela helt enkelt och om kan kan flytta en
7 svar · 8,2k läst
nino
nino: jag har köpt lite från polen köp handfat och bottenventil samtidigt. blandar hålet tror jag är samma... men jag köpte även blandaren i polen, en polsk med 100års garanti...på vad vet jag inte :) men den håller än efter ca 5år har bytt en slang som började läcka
1 svar · 2,0k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: [citat] Och det kan jag säga att det är ni verkligen inte ensamma om heller... Alla ska ha vitt kakel i badrum och vita skåpluckor i köket. ALLA. Så fördönat trist. Senaste köket jag gjorde elen i var dock helsvart, med t.o.m. svart diskho. Jag var helt lyrisk när jag var där. Det kan dock även berott delvis på att deras elcentral var den absolut finaste gängsäkringscentral jag sett
3 svar · 1,2k läst
L
lordi: [citat] På Gustavsbergs fixturer ska det sitta kontramutter på pinnbultarna iaf (enligt manualen), och vad jag vet iaf vissa av Geberits fixturer. Jag tycker iaf det känns bättre att bultarna sitter fast än att man kan vicka på dem i sidleds pga stora toleranser i gängorna. Sen brukar jag, om det är kakel på väggen använda IFÖ's dämplist som man klipper till och lägger mellan kakel
21 svar · 32,9k läst
M
magnu: Men det hela ramlar ner på, som Paul säger, Det tar 80-100 timmar för en erfaren hantverkare att göra jobbet. Med väntetider blir det runt 3-4 veckor. Kostnaden för det blir runt 40' - 50', efter ROT 20' - 25' Sedan tillkommer material som bör kosta detsamma om jag köper det eller om en hantverkarna köper det. Materialkostnaden går inte att uppskatta. Men om man ska göra det själv tar
26 svar · 6,3k läst
H
Holpers: När jag vred på ballofixen och ändrade den från fullt till halvt läge fyller den tanken lite tystare och det var ju trevligt. Däremot gör den fortfarande ett TUUT precis när flottören stänger den andra ventilen =( Hade isär allt och kollade så det inte var några kalkavlagringar eller annat tråk, men allt ser nytt och rent ut. Börjar fundera på om det har något med vinkeln på
5 svar · 8,6k läst
A
Anders 11: Blev det inget köp?
6 svar · 6,8k läst
A
6 svar · 6,8k läst
farbaute
farbaute: Det vet jag, problemet är att jag redan har en hel massa meter 20mm slang. :)
16 svar · 7,2k läst
wrang
wrang: Jag kommer köpa en wirsbo el push 12 till vår badrumsrenovering. Denna har en värmepatron på 375watt som är på för golvvärme kretsen. Sent from my iPhone 3gs using Tapatalk
1 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.