B
BjörnBygg: [quote="hempularen, post: 1390556"]Men hur var avloppet från karet kopplat då? Det vanligaste Så är det, ett plaströr rakt ner i golvbrunnen:) Jag är ganska säker på att det hela kommer lösa sig om man bättrar på ventilationen genom att sätta en ventil lite högre upp på badkarsväggen. Den är byggd av leca-block och det är inget tätskikt på insidan, bara på utsidan. Så man
5 svar · 7,3k läst
pink_painter
pink_painter: http://www.vatrumsmalning.se/index.html http://www.vatrumsmalning.se/Filer/Godkända%20målningssystem%2020090610[1].pdf
14 svar · 19,3k läst
Thomas Lundquist
Thomas Lundquist: [citat] Det tycker jag verkar vara ett klokt beslut.
51 svar · 15,7k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: Ja, det finns lite olika varianter. För fast installation så måste du veta vilken handukstork du ska ha för att kunna dra elen till den. //Patrik
3 svar · 1,5k läst
S
systemfel: borde kosta en 25 tusen med rotavdrag men då får nog du ordna kakel ..klinker själv... tätskikt kostar en 10000 kr sen arbete på det + rtoten så en 25 26 tusen utankakel kanske ..
6 svar · 1,7k läst
S
systemfel: Finns annars tvättställ i asbestgrått och kasnek i asbest med om man så önskar.... tror det e plast ha det tills du tröttnar..
1 svar · 1,3k läst
Lolle
Lolle: När det gällde försäkringen så håller jag med om att det inte omfattas i villkoren men det borde skaderegleraren maila eller skicka ett brev - denna inofficiella handling kan hjälpa dig vid slutkontakten med entreprenören Ja alltså har renoveringen gjorts i samband med stambytet så är sannolikheten stor att föreningen vet vem som utfört renoveringen men inte alls säkert. Annars får
21 svar · 4,4k läst
N
njitnjau: Tack, Det var ungefär så jag tänkte! mycket bra att få det bekräftat:) Trevlig helg!
3 svar · 3,7k läst
Zemerlin
Zemerlin: [citat] precis!
2 svar · 7,3k läst
M
mekkarn: Okej! Ja det verkar dom att dom där bubblorna kommer och går lite. Hoppas dom lugnar ner sig:) så man kan sätta kakel
4 svar · 8,0k läst
Alfredo
Alfredo: Hej, Jag har ett befintligt badrum som är ca sju år gammalt. Kakel och klinker är fortfarande i bra skick och när man storstädat verkar badrummet vara i nyskick. Fogarna är dock rätt ljusa och de blir tyvärr smutsiga rätt fort, speciellt kaklet runt duschplatsen och klinkern där man går med blöta fötter. Mitt "problem" är väl inget problem egentligen utan rätt naturligt, men jag
0 svar · 2,9k läst
Raceman
Raceman: [citat] Svart fog mellan vita plattor ser inte snyggt ut, enligt mig. Om man inte håller på med något specialdesignprojekt, ska man nog lämna det. :) Vita fogar blir för övrigt inte smutsiga om man förseglar dem.
4 svar · 3,6k läst
·
wrang
wrang: Borra ett 110mm hål för en fläkt lite snett neråt och ca 3-10cm nedanför taket för att ev fukt ska rinna ut. Bästa fläkten enligt mig fresh intelivent finns på www.elbutik.nu Kolla med www.kakelplattan.se köpte allt mitt våtrumsskikt/golvutjämningsmassa/fix/fog från dom fick det hela fraktfritt
3 svar · 2,5k läst
vimsan
vimsan: Tack för tipset!
2 svar · 2,7k läst
·
Krilleman
Krilleman: Jag har installerat en Tapwell Waterfall åt kund och blev inte mäkta imponerad, det så kallade vattenfallet sprutade lite åt det håll det ville, inte en lugnt fint "fall" som jag förväntade mig.
2 svar · 1,7k läst
Krilleman
Krilleman: Träbjälklag är ju givetvis billigare att riva upp och flytta brunn, platta på mark blir det ju en del bilning, och oftast är det ju då en massa golvvärme ivägen...
1 svar · 1,4k läst
nino
nino: http://www.mockfjardssnickarservice.se/golv.html
2 svar · 6,1k läst
Suhagg
Suhagg: Vi har en del att lära av landet med lurviga heltäckningsmattor i badrummen, eller inte......... :)
8 svar · 5,3k läst
pelpet
pelpet: Ekonomivarianten är väl att sätta ny kakel och lägga ut en vanlig textilmatta som andas på de områden där man går mest. En vävd plastmatta som släpper igenom luft borde också fungera.
4 svar · 1,5k läst
pelpet
pelpet: Det är väl mer bra än dåligt, då blir muggen inte blockerad om någon långduschar med låst dörr. Och nummer 1 kan ju göras i duschen, om det är kris :). Största nackdelen är väl att det blir en extra ventilationskanal att dra.
15 svar · 8,7k läst
·
N
nilsson.ph: Tack thomasx :) Fick även svar från Kiilto att det går bra att kombinera
2 svar · 1,6k läst
S
ste78fan: Tackar för svaren här, om det nu är som så att man måste riva ut mattan på golvet måste man även ta ner mattan på väggen som ligger med överlapp eller hur funkar det?
3 svar · 14,9k läst
·
L
Lianoz: Tack för tipsen. En annan sa att jag kunde använda eps cement och sen flytspackla fallet ovanpå det. Men den andra stora funderingen är rörelsen i de väggarna, de kommer ju fortfarande att vila på det gamla golvet som bärs upp av cellplatsen. Skulle det vara tillräckligt med plåtvinklar för att stabilisera den rörelsen? På andra sidan av den ena väggen till badrummet sitter köket.
3 svar · 4,6k läst
D
DaCa: Hej, oj! Ursäkta mitt sena svar. Har inte varit inne här på ett tag. Antar att det är försen nu, men för andra som ev undrar så kan jag inte säga annat än att vi är mycket nöjda med vår vinkelväggslösning och därtill rundade Skagendörrar. Gick smidigt att montera (enligt vår hantverkare) och känns stabilt och bra. Rekommenderas!
4 svar · 2,8k läst
H
Helioz: Ha lite is i magen och skura med en bra stensåpa i några månader så kommer fogen mörkna och bli mer homogen i sin färg.
1 svar · 1,3k läst
wrang
wrang: Hittade på bkr hur man kan sätta [bild] Bara att välja :) http://www.bkr.se/fileArchive/Byggkeramikhandboken/pdf/del_9_08.pdf
3 svar · 1,8k läst
nino
nino: går även att ta den rosa hårdare markisoleringen och limma upp en bit med fix eller cellplastlim och kakla direkt. Man gör alltså klart hela badrummet och gör hyllan efteråt, med markisolering behövs inget tätskikt
4 svar · 4,4k läst
pelpet
pelpet: Jag fikar efter ett 60-talshus där badrummet är i original och fint skick, och jag vill inte alls slänga ut kaklet och klinkermosaiken utan istället måla tak och de icke-kaklade delarna av vägen vita. Ljusblå toa,handfat och bidé tänkte jag hiva ut. Och eftersom fuktspärr saknas i ett så gammalt badrum åker badkaret ut och en duschkabin sätts in, och självdragsventilationen
9 svar · 2,0k läst
B
BjörnBygg: Det går alldeles utmärkt! Jag har gjort det flera gånger, Ett tips är att använda lite extra mkt fix vid sättningen eftersom underlaget inte är lika jämnt. :)
3 svar · 887 läst
S
sankaboy: Ska jag använda dem istället för diskmaskintabletter 3-4 ggr/år för rörrengöring då? Diskmaskintabletter är rätt billiga annars och fungerar även fint till diskmaskinen. :P
18 svar · 94,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.