Hej.
Håller på att bygga till ett badrum till huset. Har några frågor jag gärna vill ventilera innan jag verkställer dessa...

Badrummet består av ett utbyggt rum samt en garderob i det ursprungliga huset.

Golvet består i garderoben av vanligt trägolv, i den urkapade väggen en stock och i den nybyggda delen golvspån.

Stommen i den nybyggda delen är väl tilltagen och ordentligt förankrad i stockväggen.

Nu till frågorna.

Fick tips att jag först skulle lägga ett lager betong med armering direkt på golvet innan jag flytspacklar bara för att få det stabilare och billigare än att ta flytspackel till allt.

Funkar det? Tips?

Om det fungerar, går det att gjuta in pex slang till vattenburen golvvärme direkt i betongen? Eftersom mitt hus inte har vattenburen värme men jag funderat på att skaffa i framtiden så borde det vara klokt att förbereda... Kommer även gjuta in elvärme som kan användas sommartid för att hålla golvet tort och som uppvärmning innan det vattenburna systemet är i bruk...

Iden är: Betong ca 2-3cm med armering och pexslang. På detta armering och elslinga i vanligt flytspackel...

Tar gärna emot tips, tankar och ideer om detta...

Jag hade inte gjort alls som du.
Varför krångla till det så mycket, välj ett system och kör på det.
Jag hade skippat att bära in flera hundra kilo betong och gjort ett stabilt golv med spån istället och bara flytit in elvärmeslingor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.