D
dhanjel: Någon som har erfarenhet av Sjöstads badrumsmöbler? Har aldrig hört talas om dom innan, men dom verkar ha bra pris just nu. Vi är på jakt efter en 120cm och en 60cm miljö och köper man dessa (vilka jag tycker är snygga, men hade velat ha spegelskåp), så blir det ungefär halva priset mot de Ballingslöv-möbler vi kikat på. (Ca 13 500kr mot 27 000kr)
0 svar · 2,2k läst
K
KhunKarlsson: Runt 3000-3500kr brukar vi ta för det!
6 svar · 19,3k läst
thomas33
thomas33: Finns ställbara klämringar http://www.jafo.eu/products.php?groupid=45&pro_id=140 som trycker bättre än de som sattes dit för 20 år sedan. Som en provisorisk åtgärd borde det fungera och på med lite silikon där du kommer åt under mattan så kommer du nog att kunna vänta med badrumsrenoveringen.
3 svar · 5,2k läst
E
emde: Ska kolla nabis. Såg intressant ut det jag såg på nätet. Outlet är ofta kompletta möbler. Vill bara ha underskåp. Byggmax var inte vad jag tänkt mig. Hittade även scandbad som verkar ha vettiga priser. Säljs på krauta och bauhaus. Om någon har mer tips så fyll på!
4 svar · 3,2k läst
·
T
tank77: Hur gick det? Att det blir lite för löst gör inget, bara att vänta lite längre innan man torkar av. Är det inte tunnare än fil så gör det inget.......
3 svar · 14,6k läst
lorens
lorens: Lät som att firman skötte det helt perfekt! :D
6 svar · 4,6k läst
·
V
vectrex: Precis, finns inget som avslöjar en amatör mer än en smal rad med kakel mot en vägg eller i detta fall mot taket. Jag skulle alla gånger skurit både nedersta och översta raden, tycker generellt att nedersta bör vara skuren eftersom man då kan skära den att "följa fallet".
10 svar · 4,9k läst
Krilleman
Krilleman: Kul att se att man inte är ensam i galenskapen :wow: Jag skyller på att jag är i uppstarts-fasen på ett gigantiskt nybygge som jag är tilltänkt att vara drivade på rörmokeriet. Mycket att ta in just nu. Men samtidigt ska man ju inte skriva och rekommendera något om det är fel... Men men, det ordnar sig alltid i slutet! Tur var väl dock att jag insåg mitt eget misstag omgående! Nå
14 svar · 33,2k läst
·
Lolle
Lolle: Du inte bara kan utan du ska strunta i gipset på golvet precis som Tank77 skriver.
5 svar · 2,3k läst
O
ollesthlm: Hej, Vi totalrenoverar badrummet med nya väggar, fuktspärr osv. enligt konstens alla regler. Det är en seriös firma som gör jobbet. När plattorna (vita matta 25*40 cm) nu fogas så blir det spår av fukt en bit in på plattan. Alltså ca 2-3 cm in i plattan från fogarna. Fukten syns liksom som ett 2-3 cm band runt fogen och frågan är om det försvinner eller om de för alltid blir så
0 svar · 1,9k läst
·
Globetrot
Globetrot: http://www.rejta.se/omdome/461313/fredells+byggvaruhus?search_word=fredells+byggvaruhus de verkar inte ha supernöjda kunder?
5 svar · 2,8k läst
T
tank77: [citat] Sigro.se har bra priser på Lips sortiment!
2 svar · 1,0k läst
K
Kromo: Oj såg nu att Boris73 inte varit aktiv sen 2008 sorry.
53 svar · 14,9k läst
·
V
vectrex: jag vet inte riktigt vad man räknar in i inredning, men 8000 spänn är definitivt för lite för materialet. Bara tätskiktet kostar säkert 5000 kr. Sen har du blandare, bara där ligger säkert 5000 kr till (men det kanske hör till inredning). 70kkr kan mycket väl vara rimligt, det beror ju mycket på inredningen. Vårt badrum på 6 kvadrat som vi totalrenoverade gick på strax över 50kkr
4 svar · 1,1k läst
anders07
anders07: 0,7 - 2 % lutning säger GVK... 7 - 20 mm per meter alltså...
4 svar · 2,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Kan bara hålla med tank77 till 100% och jag lägger tyvärr inga fingrar emellan för att tipsa om lösningar som egentligen inte är godkända... Jag hade också tagit ett i taget och gjort det ordentligt då jag förmodar att det är ett hus du äger och således ökar ju faktiskt det i värde när man gör vid ordentligt och fackmässigt... I annat fall sjunker det bara i värde med en massa
10 svar · 6,4k läst
S
sj6: [citat] [citat] Tyst... dricker inte öl ;) Läste verkligen helt fel, att de stött problem med svenska märken och inte kunnat reparera dessa... Såg ju sen att det var verkligen inte det som stod ;)
40 svar · 27,8k läst
Oldboy
Oldboy: Jag skulle nog nöjt mig med att endast tvätta med något mögeldödande medel, (bör finnas i alla byggvaruhus, färgaffärer etc, spelar ingen större roll vilket du tar). Låt torka ut ordentligt. På med listen och säkra så att vatten inte kan rinna in bakom el under i fortsättningen. Jag skulle nog nöja mig med att fogtäta mellan listen och väggen med vanlig billig övermålningsbar
3 svar · 7,8k läst
·
P
palatset: På Lunds kakelvaruhus finns vita 120x60. Vet dock ej märket.
11 svar · 1,8k läst
mangen5
mangen5: Helt klart alt. 2
5 svar · 1,1k läst
·
L
lunxer: [citat] Ser snyggt ut. Finns det risk att det spricker i skarven? Hade först tänk mig en hörnlist men verkar svårt att hitta i rätt dimensioner
11 svar · 13,4k läst
·
H
hempularen: Har för mig att LIP och ARDEX också har en variant som går ned till 0mm.
3 svar · 4,7k läst
thomas33
thomas33: Kan du inte enbart måla plastmattan? Är nog det billigaste och enklaste att göra, om inte brunnen skall bytas. Läste härom några som gjort det. http://www.styleroom.se/album/30253
5 svar · 37,7k läst
S
sj6: Godkänt eller ej men biltema i ett badrum för flera tiotusentals kronor? Känns inte rätt.
5 svar · 3,7k läst
Oldboy
Oldboy: Kanske pga att det tidigare nyttjats som ett fritidshus => golvet lite kallare och fuktigare => träet sväller och pressar upp skruv-/spikskallarna. Nu permanentvarmt med golvvärme => träet varmare och torrare => träet krymper och skruv-/spikskallarna står upp. Uppstående spik-/skruvskallar kan också förklara knirr och knarr i golven.
3 svar · 3,9k läst
H
harley2003: Ifö = väldigt bra kundservice
11 svar · 17,5k läst
B
Bambi: Oj, jag läste för snabbt. Det hjälper ju inte att vända knappen då det inte är permanent, ibland är snålspolning på snålspolningssymbolen men vid nästa spolning kan det vara fel så är väl någon justering eller något, det kommer och går. :)
3 svar · 2,9k läst
H
harley2003: Glabete. Skall finnas hos stora byggvaruhus
1 svar · 2,5k läst
I
injonil: [citat] Jodå, det gör de visst! Håller med i övrigt; brist på fall och klämring som ej sitter som den ska är lätt att upptäcka vid en besiktning och kan därför aldrig bli fråga om dolt fel.
2 svar · 1,6k läst
H
Himmapularen: Jag är osäker och har egentligen inte tillträde förrän i Juli, men kom på att jag kan be säljaren fotografera och maila bilder till mig. :-)
5 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.