M
matsrosen83: Har idag varit och skaffat en provplatta från Centro, dock är den inte helt kritvit heller. Butikssäljaren berättade att de vita plattor som är närmast kritvita oftast är gjorda på röd lera. Någon som vet var man får tag på sådana?
3 svar · 1,9k läst
Oldboy
Oldboy: Med de förutsättningarna hade jag nog också kört på alt 1. Har själv ett reservbadrum från 80-talet. Där tänkte jag slänga ut badkaret och sätta in duschkabin. Snabbt, enkelt, billigt och bra. Duschkabinen säkrar om det skulle finnas någon defekt i ytskikten, samt inte minst viktigt, det blir snabbt varmt och skönt inne i en duschkabin och man slipper stå direkt på den oisolerade
3 svar · 3,0k läst
Ramnemark
Ramnemark: [citat] Snyggt det blev. Vad är de för modell på badrumsinredningen? Ser ut som Noro Singel 450 som även jag funderar på att beställa till min gäst WC.
15 svar · 11,8k läst
·
J
JRB: Jag bestämde mig till slut för folievarianten. Efter lite resonerande med mig själv fram och tillbaka kändes det som fel område att snåla in ett par kronor.
13 svar · 3,7k läst
B
bozze4evigt: Må så vara men jag sover åtminstone skönare om nätterna då jag vet att gipsskivan är grundad med riktig våtrumsgrund.
10 svar · 15,5k läst
B
bece: Tack för svar! =) Jag mailade ändå GVK för att se vad de hade att säga. Svaret jag fick var att detta. [citat] Monteringsanvisningen säger att skivan även finns som fukttrög ( V 313, P5), men ingenstans står det att den ena eller andra skulle vara avsedd för badrum. Jag kommer alltså att gå vidare med att montera golvskivan jag redan köpt. :)
3 svar · 2,1k läst
M
mukitelan: Hej, Jag har en Unidrain Custom som jag är jäkligt nöjd med. (se länk: http://www.byggahus.se/forum/badrum/171347-ar-det-ratt-att-gora-ett-sant-har-fall-i-duschutrymmet-2.html#post1477480) Jag tycker att det är snyggast om man låter rännan passar med klinkermåttet. Vi har 800x400 klinkers så vi valde 800-rännan.
1 svar · 1,6k läst
anders07
anders07: Det beror ju lite på hur stadig den är. Är du säker på att den håller och inte buktar kan du dra på primer (Kiilto Stratprimer fungerar på plåt tror jag) och sen ett fix avsett för plåt... Jag har använt Kiilto Flexfix på aluminium utan problem.
1 svar · 5,2k läst
50talshusBlg
50talshusBlg: Tack så mycket :) Har några över o tänkte slänga ut dem på blocket,, kanske kan få igen nån krona :)
3 svar · 2,1k läst
T
Tommor: Det har jag aldrig hört heller. 75 är alltid att föredra om du inte har dåligt med utrymme. En standard 150mm golvbrunn bedöms nog vara 75, och monteras i träbjälklag med monteringsplatta.
2 svar · 1,2k läst
N
NiLo: Hej o tack för svaret! Ber om ursäkt för texten .. har lärt mig nu :o Låter ju bra, trodde kanske att gångjärnen skulle vara en svag punkt (ser ut att vara tillverkade i plast). Det tål verkligen att tänka på .. 2000 kr som kan läggas på annat. // ollen
4 svar · 1,9k läst
M
Moomin: Aaaahhh... du har så rätt, du har så rätt... :)
10 svar · 2,9k läst
T
Tommor: Nä, skulle aldrig bygga in ett 40 rör, men använder man godkända delar så funkar det med flödena som han har. Däremot är 50 att föredra ur rensnings synpunkt. Men ska man bara ansluta en tvättmaskin då räcker dimensionerna till för att inte få översvämning.
15 svar · 16,1k läst
·
anders07
anders07: Jag tror problemet är cc 600... Det borde gå eftersom du har 28mm råspont men det kan vara på håret men med en skiva på borde det gå vägen... //Anders
1 svar · 2,6k läst
P
parkavenues: Hur kan det finnas så få? Dom har ju inte mycket valmöjligheter som är lite annorlunda... Jättekonstigt det inte finns mera utbud tycker jag...
2 svar · 2,6k läst
P
parkavenues: Tack för era svar :) Ja, det är ju absolut inget vi kommer att ge oss in på att göra själv... utan vi kommer ju att anlita någon för det! Vi får fortsätta diskussionerna!
7 svar · 8,5k läst
nino
nino: du ska ha det under tex våtrumsmatta eller om du ska ha målade väggar. Cementbaserat spackel ska det vara om det ska kaklas Är det högst uppe mot taket och det är några glipor så kvittar det, anledningen till att man inte ska ha våtrumsspackel är att det inte är tillräckligt starkt, men där upp så är det nog lungt
4 svar · 5,3k läst
S.Wiklund
S.Wiklund: nån som vet om det går att sätta våtrumspanneler direckt på plastmattan eller måste jag ta bort den först??? rakt under badrummet finns våran krypgrund. är det godkänt ur försäkringssynpunkt???
3 svar · 20,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: Slipa + putsa + kakla = Beprövat och väggen andas Fuktspärr bara i duschhörnan (golv + vägg). Resten utan!
7 svar · 3,3k läst
Turinna
Turinna: Hörrni:rolleyes: FÅR man sätta glasbetong i mellanvägg i zon 1, dvs ovanför badkaret? Kolla vad vackert det kan bli!:thumbup: [bild]
8 svar · 6,8k läst
·
B
bozze4evigt: Borra inte vad du än gör! Det är att be om problem :) fixera duschväggen och fäst med silikon, håller utan problem!
9 svar · 3,4k läst
T
tank77: Ta en lång rätskiva eller en riktigt rak bräda och "stocka" av golvet. Alltså kolla först av med rätskivan var svackorna är och markera dessa, blanda sedan handspackel eller löst flytspackel och häll ut vid svackorna efter hand som du drar rätskivan över golvet. Hur lyckade du förresten få så mycket svackor? Du kan inte ha följt anvisningarna till fullo då du har haft alldeles
3 svar · 1,7k läst
T
tank77: Fast aluminiumlister är snyggast, plastlister passar bara i storkök, fruktansvärt fula alltså.
8 svar · 10,3k läst
·
H
Helioz: Casco Limtvätt är en ganska enkel produkt där man blandat de fyra vanligaste lösningsmedlen och tillsatt lite tensider (tvättmedel). Ofta har man dessa kemikalier hemma så det är bara att gå igenom dem och se vilket som löser limmet. De är: Lacknafta (el. kemisk ren bensin), Aceton, Etanol (T-röd) samt Isopropylalkohol. Ofta är det bättre att pröva var och en av dem för sig
6 svar · 19,8k läst
G
gnsmk: [citat] Tack för hjälpen. Jag kommer fixa till kallrasskyddet och ställa fläkten på låg fukt. sen får vi se hur det känns i badrummet i vår sommar då det är högre fuktighet ute. i framtiden blir det renovering av badrum, då kommer jag även byta fläkt.
8 svar · 11,8k läst
anders07
anders07: Vi använde också "kakelplast" och limmade över. De satt riktigt bra men vi hade inte det i duschen så jag vet inte hur det fungerar om man blöter ner dem...
9 svar · 3,5k läst
·
D
dhanjel: Ballingslöv har ett par kombinationer som blir riktigt fina. (letar själv efter samma sak). Men landar nog på 20k och uppåt.
13 svar · 4,8k läst
·
nino
nino: [citat] Nejnejnej, det ska han ordna nu om han tycker att det behövs, både för din och hans skull, skiter du i att säga nått så tycker jag du kan kasta fakturan och koppla själv
4 svar · 2,5k läst
·
C
cecar33: Att någon skall lämna fast pris på en badrumsrenovering enligt gällande normer, blir dyrt när man inte vet vad som behöver göras. Säker vatten, väggar och golvs rätta konstruktioner för att sedan kunna börja med själva våtrummet är en omöjlig uppgift, utan att ta höjd för vad som finns bakom bef. ytskikt. Men om du river allt som skall bort så får firmorna full koll på vad
13 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.