9 775 läst ·
42 svar
10k läst
42 svar
inte nöjd nygjord våtrumsmatta
Jag tror inte heller att en bes man kommer att rek att riva och byta mattan, om det rör sig om mindre blåsor.
Prisavdrag är nog det som kommer att rekommenderas, men man kan ju kanske kräva lite mer än 500-1000:-
kräv att få arbetet med mattan gjort gratis, det kan funka eller ett prisavdra motsvarande hela mattan
Prisavdrag är nog det som kommer att rekommenderas, men man kan ju kanske kräva lite mer än 500-1000:-
kräv att få arbetet med mattan gjort gratis, det kan funka eller ett prisavdra motsvarande hela mattan
I mina öron låter det fortfarande galet. Om underlaget varit felaktigt borde mattkillen bättrat på det innan. Hur kommer det sig att det inte blev slätt från början? Jag kanske är "grinig" i mitt tänk, men varför skulle man inte lämna en OK installation oavsett vad det är?!Byggis1976 skrev:
Principiellt hållerjag med. Jag tycker inte man skall betala för ett dåligt jobb. Men i praktiken så bör man lösa en sådan situation, och för småsummor (under prisbasbelopp) är ju tingsrätten en jobbig väg där de kanske till och med anser att hantverkaren skall få delvis betalt. Så, rent praktiskt är det ju oftast kunden som får betala sig ur lite o bita i det sura äpplet av ha ha tagit in fel kille. I detta fallet bör ju hantverkaren vara mer än nöjd, min erfarenhet säger mig dock att denne förväntar sig säkert full betalning plus mer.....
Ja, man lämnar ju bort för man inte kan göra det själv och då vill man att det blir bra, kanske hantverkaren var nöjd med sin prestation.
Vi får se hur firman går vidare med detta.
Ska själv göra om mitt badrum i vinter så det blir intressant för egen del också om de tar detta på allvar.
Vi får se hur firman går vidare med detta.
Ska själv göra om mitt badrum i vinter så det blir intressant för egen del också om de tar detta på allvar.
Men man ska väll inte behöva skriva papper på att utfört jobb ska se fackmannamässigt utfört?Byggis1976 skrev:
Det är helt uppåt väggarna. Det är ju gode solklart att det ska se bra ut.
Inte tror jag att du hade accepterat att en målare hade målat ditt vardagsrum flammigt eller att bilfirman häller gammal olja i bilen
Å andra sidan vet vi inte ens om det är felaktigt eftersom vi inte fått se en bild. Och TS skriver ju att det inte går att se bubblorna på bild. Har TS pappa gått runt med förstoringsglas? Är TS pappa ovillig att betala för sig? Man kan diskutera detta vidare i många inlägg men allt blir bara gissningar av vad TS lagt ut som underlag.krilleman_215 skrev:
Kanske har lite fördomar själv men jag tror det finns betydligt fler dåliga o oärliga hantverksföretag än kunder. Hantverkaren har ju betydligt lättare att processa då tex skulder kvarstår även vid personlig konkurs, medansprivatpersoner står där o biter i det sura äpplet om AB konkar. Dessutom är ett belopp på 50,000 kr relativt lite för ett AB, men mycket för kunder. Företagaren har inte heller problemen in på skinnet som kunden kanske har med icke funktionellt hem. När dagen är slut går hantverkaren hem o sätter på te, kunden bor i en verkstad. Problem tär nog mer på kunderna. Personlig åsikt.
Klicka här för att svara