Hej

Hjälper min fattige mor med hennes badrum. Det vart lite mer jobb än vad vi tänkt när jag upptäckte att golvbjälkarna under toaletten inte fanns mer. Har byggt upp nytt golv i badrummet som nu inte sitter ihop med resten av huset annat än skalet (tak och ytterväggar) då jag misstänker resten av golvet kommer behöva bytas förr eller senare. Reglar för fullt samtidigt som jag passar barn som har sommarlov så allt tar lite längre tid än tänkt.

I alla fall (som lindeman sa):

Jag vill bara försäkra mig om att jag fattat rätt. Jag har läst åtskilliga trådar här och även tittat i GVKs branschregler (till vilka jag hitttade länken här) och enligt all info jag kan finna så är det ok att använda vanlig gips under plastmatta (morsan är halvtidspensionär så de extra pengar som våtrumsskivorna kostar sparar hon gärna in på. Hon kommer heller inte få ett frispel och börja kakla snart så nåt framtidsperspektiv är inte viktigt). Varför jag undrar är för att de som ska sätta mattan hade frågat moren om det satts upp riktiga våtrumsskivor. Det har väl inte ändrats något på sistone eller? jag har sagt åt henne att ringa sitt försäkringsbolag för säkerhets skull innan jag sätter dit skivorna i helgen.

--

tack
robert

T
Ja, det är godkänt med vanlig pappgips under plastmatta!

Fullt godkänt precis som du trodde och Tank77 sa...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.