K
kacke_: Ja, och draperiet saknas och schampot e slut.
7 svar · 1,8k läst
·
mexitegel
mexitegel: @tripptrapp: Resonemanget om den upplevda temperaturen är intressant, men det som blir mer handfast är energiåtgången i förhållande till en viss temperatur i rummet.
19 svar · 6,2k läst
slacker
slacker: Eller så lite lätt vinkel på samma hålsåg i samma hål, dvs äta ut lite mer runt om. Om du inte har en 105'a typ. Måste göras från båda håll i så fall. Har du en 105 så kör som SC Aero föreslår.
3 svar · 2,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Kan bara instämma... Undvik mjukfogen så mycket det bara går för är det något som blir fult är det mjukfog...ganska snabbt också...
6 svar · 2,1k läst
I
injonil: Fint, då är det inga problem! Jag är medveten om att det finns produkter som är godkända för detta ändamål, men om man frågar på ett forum ifall det kanske är bra att spackla skarvar med remsa så har man nog inte koll på vilka produkter som kan användas...
10 svar · 4,6k läst
S
souba: [citat] Va en gammal brun som badkaren gick rakt ner i tror ja, så brunnen svalde undan alldeles för dåligt:)
12 svar · 3,3k läst
N
Norrlands: [citat] Precis vad jag var ute efter. Tack!
6 svar · 1,4k läst
S
Saffady: [citat] Vore möjligt, murstocken i sig är egentligen inte så bred som på bilden utan 30cm av detta mått närmast toaletten (1240mm på bilden) är en utbyggnad där avloppets luftning via murstocken byggs in och vattenledningar dras upp till taknivå. Men finns det nackdelar med att bygga avloppet i en u-sväng som det isf. blir? Då kan jag även eventuellt bygga en inspektionslucka från
5 svar · 3,8k läst
·
D
DLap: Hej! Någon som har något tips på en bra kombinationsdusch eller dusch med bara "vattenfallsfunktion" till ett litet badrum? Är det lätt att installera? Har nu en "vanlig" duschblandare från FM Mattsson, kan jag behålla denna och bara byta själva anordningen? Tack!
0 svar · 697 läst
anders07
anders07: DoIt skivorna är ju samma sak och finns om "böjliga", kanske det kan vara något? Finns på t.ex. Bauhaus och Hornbach. Annars skulle jag nog hellre satsa på LUX skiva än att börja fippla med XPS. Tänk på att sätta små fötter under skivan så den inte står direkt på golvet om golvbrunnen är under badkaret samt att lägga en lucka för att komma åt och rensa brunnen.
1 svar · 3,1k läst
F
Fliken: (han trodde iofs att den skulle fastna om ett tag om man gick på den), är detta rätt lösning på problemet? Nej Såg även att mattan sticker fram under klämringen något samt att skruvarna verkar väldigt hårt dragna, påverkar detta funktionen? Nej Ge honom en chans till att lösa problemet, om det nu är så att mattan har släppt runt stora delar av brunnszonen så anser jag i egenskap
3 svar · 18,7k läst
·
A
andersmc: Hur som helst, enligt konsumentköplagen är din hantverkare skyldig att presentera en specificerad faktura. Innan han gjort det behöver du inte betala någonting.
11 svar · 3,7k läst
I
injonil: Du ska inte spackla gipsskarvar i ett badrum, iaf inte om du ska sätta kakel. Ojämnheter korrigeras med fix efter att tätskiktet är satt, före kakling.
27 svar · 8,1k läst
Lolle
Lolle: Att komma runt problematiken att Rot avdrag ej är förenligt med försäkringsskada är inte så enkelt. I praktiken så kan man delad fakturering som spekerök nämneroch för de flesta så går det då igenom utan problem. Tyvärr är det då ändå inte tillåtet utan risken är fortfarande att en framtida skatterevision kan återkräva utbetalningen för rot avdraget då den är felaktig.
23 svar · 2,9k läst
C
corre: Med 45*45 regel och 8*100 spikplugg så kan du köra en i varje ytterkant, ca 10cm in, och sen jämnt fördelat längsmed, max 60cm mellan. Beroende på hur tjock putsen är så kan 8*80 fungera med, 8*100 är garanterat bra nog.
10 svar · 4,7k läst
·
F
falkn: Sedan är det så att alla småmissar inte kommer synas när väl inredning kommer in och man har normal belysning på o.s.v. så det blir säkert jättebra till slut :) I övrigt verkar du ju redan ha fått svar på din fråga.
7 svar · 5,5k läst
sir_erken
sir_erken: Skönt att det löste sig, synd att de inte såg det vi monteringen (eller att de struntade i det vid montering)
9 svar · 5,3k läst
·
blackadder
blackadder: Just därför borde det ju stå hur stor yta som krävs för att det ska vara godkänt.
7 svar · 3,5k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Ett bra trådlyft. :) Tja, dom känns framförallt rätt gedigna och tunga i ganska tjock rostfri plåt. (Alltså i jämförelse med de där 89:- silarna man hittar på Rusta, ÖoB, coop bygg osv). Jag har monterat båda två och allt kändes bra, och de ser bra ut. (Men jag har ingen annan erfarenhet av detta, så ta min rapport för vad den är.) Det enda som jag kan tycka verka lite tveksamt
5 svar · 4,4k läst
G
Gaffe: Ingen med erfarenhet därute.....
1 svar · 1,6k läst
H
hempularen: Nej, säkert vatten tillåter inbyggda skarvar på värmerör. Det som inte är tillåtet med värmerör, och som är nytt i senare utgåvor av säkert vatten, är att en fördelare måste sitta så den är inspekterbar, och med tätt golv osv. Däremot så får inte tappvattenrör ha dolda skarvar överhuvudtaget.
1 svar · 1,5k läst
Y
Yrrol: Är det ingen som tror jag bara kan fortsätta fukta fogen ett tag och på så vis få den härdad? Är redo att åka ut och köpa mig en skrapa samt våg... Men det tar emot..
10 svar · 17,5k läst
J
javlaandersson: Om du nu har byggarna så nära....varför inte bara fråga ? det finns inga dumma frågor, och jag lovar att dom förklarar för dig.
12 svar · 3,2k läst
·
HandySmurf
HandySmurf: Nej, det är inga problem. Den produkten är just till för fogar.
4 svar · 8,5k läst
·
S
snart: Det ser ut som att man först skall skicka in en bygglovsanmälan till Stadsbyggnadskontoret med detaljerad plan över ombyggnaden. Beroende på Stadsbyggnadskontorets beslut kan BRFs styrelse neka eller bifalla ombyggnaden. Tack Stoif och Demmpa för era svar.
3 svar · 6,4k läst
·
anders07
anders07: Jag har alltså skippat idén med att fylla på varje bad! :)
5 svar · 3,5k läst
anders07
anders07: Döh, borde väl kanske lagt med det... :o http://www.victorianplumbing.co.uk/ Där beställde vi senast. Hittar inte nu men hade en annan sajt med en massa såna billiga bra krom grejer, toapapperhållare, handuks-rails, etc. Google is your friend... :)
14 svar · 9,6k läst
·
C
Cillster: Vi har en liten toalett som vi tänker renovera. Den består av toalett och handfat. På golvet ligger en våtrumsmatta, kan man lägga ett laminatgolv på det? Utan att ta bort det under tänker jag. Har ni något tips på var man köper snygga och prisvärda badrumsmöbler? (Inte IKEA)
0 svar · 2,4k läst
T
Tavvo: Jag isolerar inte heller i huvudsak av detta fenomen, utan för att jag tror det är värt det ekonomiskt. Som jag påpekat så hänvisar de till en golv temp på 30 grader i sina beräkningar. Jag ska ligga på 18-20, och låt säga att vi får den där värmekudden ändå, trots 10-20mm isolering och en platta på 100 mm, även om jag inte tror det. Sen att jag stänger av på sommaren (vilket
17 svar · 4,5k läst
nattugglan11
nattugglan11: Jag kommer skaffa en sonos connect till min hemmastereo, för att via laptop o mobil spela upp musik från spotify o radioappar. Därför smidigt med en sonos play i badrumet. Eftersom jag skall sänka taket för spottar så tänkte jag att jag lika gärna kunde göra nån högtalarlösning men hur jag än vrider o vänder på det så gissar jag det är enklast med en sonos play på
4 svar · 6,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.