Någon som vet en bra tysk leverantör av 90mm PP?

Hade samma problem när jag renovera toaletten på övervåningen, det satt 90mm rör o jag kunde inte gå upp till 110mm för det fanns inte utrymme för det + att jag behövde flytta toaletten o behövde lite olika adaptrar.
Min lokala rörmokare beställde grejerna från tyskland men det tog över 3 veckor innan jag fick grejerna.
Jag tror att det går att hitta grejerna på ebay.de också om man letar lite.

Tack för svar, du råkar inte veta vad den tyska leverantören hette? Jag har tittat lite på tyska siter och de verkar bara ha 110

Krilleman
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Snackat med Dahl och det lutar starkt åt Geberit Silent PP, tack för tipset krilleman!

AndersMalmgren skrev:
Tack för svar, du råkar inte veta vad den tyska leverantören hette? Jag har tittat lite på tyska siter och de verkar bara ha 110
Kommer tyvärr inte ihåg det men rören var helt vita i alla fall, kan fråga nästa gång jag träffar rörmokaren (blir nog snart då jag håller på o renoverar nästa badrum).

krilleman_215 skrev:
Geberit har Silent PP i 90mm.

[länk]

Stora delar av lagret är flyttat från Tyskland till Malmö. Beställningsvara hos grossist.
Tack för tipset! Blev riktigt bra, golvet kommer bara bli ca 10-15mm högre än det utanför

Krilleman
Fina fisken!

Om man ska klaga på något är det 50mm röret från golvbrunnen som det ser ut att kunna gått att få dit 75mm. Och om man kan det så gör man så enligt mig!

Vad ska du fylla upp golvet med? EPS? Ska du använda leca eller liknande material måste du ha fler "klossar" under 50mm avloppet så det inte hänger ner sig med tiden.

75mm gick inte pga järnbalken, det är ju ett fall på 10mm så man tappar ju en del utrymme på det (Det är även 87 graders vinkel på Unidrain utloppet så det är precis att 50mm går över balken).
Lecan som liggar där är bara för att passa in fallet, kommer såga till bitar och fixera med rotband innan jag gjuter med EPS

Hänga ned sig? EPSen kommer ju stödja?

O
De va väl om du körde med leca? eller så missade jag åxå...

Så är det nog

Krilleman
Precis, ska du använda EPS så är det ju inga problem!

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.