5 665 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Skåpar på enkelgips
Renoverare
· Stockholms län
· 165 inlägg
Ingen fara, har man rätt så har man rätt. Och du, du hade rätt 
Undrar hur det lutade för TS förresten...
Undrar hur det lutade för TS förresten...
Jag har haft ett 70-talshus med enkelgips och försökte då fästa diverse föremål med allehanda genialiska gipspluggar, men jag skulle aldrig försöka igen. Alla pluggar är näst intill värdelösa på enkelgips och jag rekommenderar varmt att istället fästa i existerande reglar om man inte en vacker dag vill stå med ett nerrasat skåp. Som max kan man fästa en krok för en normaltung tavla i enkelgipset.
Produkter som diskuteras: "gipspluggar"
Gipsplugg
Här hittar du pluggar särskilt designade för montering i gipsväggar. Dessa pluggar säkerställer en stabil och pålitlig fästning i skörare material som gips, och är idealiska för att hänga upp allt från hyllor till tavlor.
Läs mer
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Klämmer man dit Molly med en tång avsedd för detta ändamål så fungerar det hur bra som helst men naturligtvis utnyttjar man i första hand de reglar man kan träffa.
Har hängt mycket med Molly i enkelgips och ännu har det aldrig ringt någon och klagat för att det rasat ner.
Bästa är att från början öppna upp och fälla in kortlingar så man kan skruva var man vill.
Har hängt mycket med Molly i enkelgips och ännu har det aldrig ringt någon och klagat för att det rasat ner.
Bästa är att från början öppna upp och fälla in kortlingar så man kan skruva var man vill.
Klicka här för att svara