SBH skrev:
du tänker på den före "frigolit"skivorna?
Egentligen inte. Har en bekant som började renovera sitt badrum för ett par veckor sedan och då med skivor som ser precis ut som de på TS bild, även i brottytan. Skulle vara det senaste som används med LIP foliesystem och skruvas fast med stora brickor.

De enda lipskivorna jag sett tidigare är de blåa frigolitskivorna så antog att det var ngt nytt från LIP men de finns inte på deras hemsida vad jag kan se, en sida som inte verkar uppdateras alltför flitigt heller ...

Skulle för ett - två år sedan ha tag på Litex-skivor. Var då nere på Beijer i Älvängen men de skulle ha väldigt mycket per skiva. Men skulle få ett bra pris om jag köpte en hel pall. Kanske var det det lagret av skivor de ville bli av med då? Litexen är ganska slät på utsidan, inte så cementaktig och grov som tex Bacboard mfl. Mitten är inte gipsaktig utan ett fast foam. Väldigt lätta skivor. Anledningen att jag skulle ha just Litex var att jag fått med en bit från Norge, där den tydligen är vanlig, och ville prova ha den som distansmaterial när jag plastade inredning i båten. Men det var alldeles för dyrt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.