Jag har köpt och kaklat in ett Camargue Alicante från Bauhaus. Jag fick tyvärr inte med mig någon manual och Bauhaus har ingen heller.

Problemet är att pannans varmvatten räcker inte till att fylla hela badkaret. Därför tänkte jag använda mig av badkarets inbyggda "underhållsvärmare"..

Såhär ser displayen ut:

2014-03-07 19.24.22.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

28 c indikerar vilken värme det var i vattnet när jag tog bilden. Om jag trycker på plats kommer det upp "nya siffror" där jag kan specificera en siffra med ett litet c efter. Jag tolkar det som att jag ställer in önskad temperatur i celsius. Om jag sedan trycker på knappen längst ned till vänster går jetstrålen igång och om jag därefter trycker på knappan ovanför jeten men under På-knappen börjar lysdioden heat att lysa.

I displayen byts "28 c" mot den temperatur jag slagit in var femte sekund. Den alternerar alltså mellan de två visningar och blinkar samtidigt. precis som att den jobbar på att få upp tempen tolkar jag det som.

Problemet är att tempen aldrig går över 28, den höjs aldrig. trots att den fått stå en halvtimme och jobba.

Vad är fel? Har jag gjort fel val? Hoppas det så att badkaret inte är trasigt nu när det redan är inkaklat...

Snälla hjälp!

Redigerat:
Underhållsvärmaren låter ju onekligen som att den bara ska hindra temperaturen från att sjunka. Det är inte säkert att den orkar värma vattnet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.