4 909 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Ni med 20x20 vid brunn
Hej,
Någon som har 20x20 klinker i duschörnans utrymme?
Fungerar avrinning mot brunn bra?
Badrummet ska renoveras strax och valt 20x20 klinker över hela golvet för jag tycker det är snyggare om det är samma i hela badrummet. Enligt badrumsrenoverarna och andra källor så är 20x20 max för att få acceptabelt fall på golvet utan att kuvertskära klinkers runt brunn.
Men vi har ju alla olika preferenser vad som är ”acceptabelt”, vill inte ha pölar utanför duschörnan.
En fundering är att möjligtvis använda Unidrain hörnbrunn om det skulle va enklare att få ett bra fall mot dn än mot vanlig golvbrunn.
Någon som har haft problem med 20x20?
Någon som har 20x20 klinker i duschörnans utrymme?
Fungerar avrinning mot brunn bra?
Badrummet ska renoveras strax och valt 20x20 klinker över hela golvet för jag tycker det är snyggare om det är samma i hela badrummet. Enligt badrumsrenoverarna och andra källor så är 20x20 max för att få acceptabelt fall på golvet utan att kuvertskära klinkers runt brunn.
Men vi har ju alla olika preferenser vad som är ”acceptabelt”, vill inte ha pölar utanför duschörnan.
En fundering är att möjligtvis använda Unidrain hörnbrunn om det skulle va enklare att få ett bra fall mot dn än mot vanlig golvbrunn.
Någon som har haft problem med 20x20?
Tackar för svar alla.LarsSvensson80 skrev:
Då får jag hoppas att den som ska lägga golvet får till det ordentligt med 20x20 också.
Nu fick jag en sak till att googla, nämligen ”fogsprång”, ny term för mig
Klicka här för att svara