Corpes
Corpes: Jag tänkte om och satte fästena på den plana kaklade väggen, i form av ett "U" istället för ett "L"
3 svar · 1,4k läst
·
L
lolipop: Fick ungefärligt svar att det var jag som skulle åtgärda detta om inte entreprenören tog detta. (och det lät väl som de avsagt sig allt ansvar redan vid första vändan). Detta kan väl ändå inte vara korrekt? Här måste väl ändå Brf visa på att jag vart oaktsam för att ålägga mig detta? Vad göra mer? Egen våtrumsbesiktningsman? Driva process mot Brf?
3 svar · 7,5k läst
·
Lostmoose
Lostmoose: Jag har för mig att någon bekant pratat om att de reklamerade köksluckor från Ikea för att de inte klarade av stänket från när barnen lekte vid diskhon, det var inga problem. Jag vet dock inte om de nya höll måttet, eller om det kanske var färdiglekt vid diskhon efter det.
7 svar · 6,8k läst
P
Petter7605: Dom ligger mot betongplatta markvåning behövs inte allt då ? Kan ta en riktig närbild
2 svar · 1,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: Gissningsvis så kommer även dina vattenrör ut ur väggen ovan detta hål. Det är precis som andra skrivit en "läck-ut" för en slits mer rörkopplingar bakom.
3 svar · 2,9k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Visst går det att dra fram el till bubbelbadet i efterhand. Det är bara en fråga om hur besvärligt det är. Så mycket mer går inte att säga så här långt. En faktor är hur mycket ström som badet behöver. Det brukar i vilket fall vara lämpligt med en egen (ny) gruppledning från elcentralen till ett bubbelbad, men om det inte kräver så mycket effekt kan möjligen anslutningsdosan
1 svar · 3,7k läst
T
TobiasGren: Är det någon här på forumet som gjort sitt eget badrum? Dela gärna med er av era egna erfarenheter :-)
2 svar · 3,0k läst
·
D
Dae: [citat] Vi gjorde taket första veckan i juli.
6 svar · 11,3k läst
·
M
martini65: I toa är der 12mm plyfa.12mm gips och kakel
27 svar · 16,1k läst
F
Fay: Vårat badrumsgolv är 6månader gamalt, Lagt märke till att fogarna ser så fläckiga ut. Att göra rent med rengöringsmedel hjälper inte, någon här som vet varför det ser ut såhär??? Och vad man kan göra åt det?
0 svar · 3,4k läst
·
T
tompalito: [citat] Ritningen har version 2017. Tror den heter vårumsvägg 2012 för att den skapades då.
5 svar · 4,3k läst
F
Fay: Vårat badrumsgolv är 6månader gamalt, Lagt märke till att fogarna ser så fläckiga ut. Att göra rent med rengöringsmedel hjälper inte, någon här som vet varför det ser ut såhär??? Och vad man kan göra åt det?
0 svar · 1,5k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] OK, du har säkert rätt! Men samtidigt som man värmer upp uteluften, så kyler man ju inneluften, med påföljande stigand RH, och ännu mera av duschfukten kanske kondenseras på den kalla fönsterrutan :)
6 svar · 1,3k läst
B
Bob-TheBuilder: Inget bygge är på riktigt om man inte stöter på något problem :D Tydligen har de satt dit för stort ventilgaller utanpå eternitkanalen. Tur att det äldre paret som bodde där innan oss knappt använt badrummet på första våningen. Det kommer ju massvis med fukt in i bjälklaget till vinden. Dessutom drar kanalen ner en massa luft när köksfläkten är igång, ingen frånluft där inte.
7 svar · 7,4k läst
·
H
hempularen: Det finns äldre plastbrunnar liknande den på bilden, där insatsen faktiskt går att lyfta ur. Den sitter då i ett spår i sidorna. De saknar då renshål. Men den modell vi ser på bilden skall troligen bara rensas genom hålet.
8 svar · 16,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Konradsson har ju många badrum inkl. inredning i sina utställningar, de säljer "möbler" mm. från åtminstone Svedbergs. [citat] De har flyttat till Karlsbodavägen 13C, vilket väl är ungefär där Höganäs och de andra ligger.
5 svar · 5,1k läst
S
sinuslinus: Man kan sätta tätskikt kring brunnen. Är ju inte så mycket som kan ta skada. Kakla på.
1 svar · 1,9k läst
L
Liteavvarje: Fyll du leca för blommor du , bara olika storlek innan du gjuter , lägg en en bit av plastpåse på lecan så rinner inte betongen in i lecan
1 svar · 1,4k läst
Y
yuphin: saknades packning uppåt. ändå verkar det bildas lite fukt runt slangkopplingen. plast mot metall är väl inte bra? men helt normalt antar jag för denna typen av slang för inkommande vatten...
4 svar · 8,2k läst
·
nikasp
nikasp: Kanske kör vidare med befintligt men att klä in det var en bra idé. Vi hade faktiskt det när vi flyttade ihop i sambons lgh innan husköpt. Om vi bor kvar så är nog planen att plugga och ersätta badkar med någon förvaringsmöbel. Det här är ett första testskott i 3D för att försöka få en idé om hur det går att få ihop duschhörna och badkar på 6 kvm. [bild] [bild]
9 svar · 4,4k läst
·
L
Liteavvarje: Vilken kulör har plattorna ? är dom vita , vad är det för vägg ? gips och en plugg ,går att knuffa in pluggen i väggen eller dra ut lika som nedan . En form av sten ,skruva in en skruv lite lätt och försök att få ut pluggen , brukar gå , men ta inte spjärn mot plattan då kan den spricka ) tryck in en vit silikon i hålen gärna lite överfyll , vänta tills det härdat , tar något
1 svar · 10,0k läst
M
MiniMii: [citat] Vi kommer tömma rummet på allt innan vi drar igång samt ny el dragen då vi har elektriker I släkten :) Förstärka golvet tror jag inte att vi kommer behöva då det är betongvalv(kan det heta så). Det ligger någon typ av betong plattor mellan ovanvåningen och källaren. [citat] Ja så kan det faktiskt vara nu när jag läst igenom deras förslag. Alltså med effektiv tid. Vi
10 svar · 5,0k läst
Krilleman
Krilleman: Båda alternativen är bra alternativ. Är du säker på måttet från vägg så kör på den undre varianten. Det går att få ner en excentrisk anslutning i denna klosettanslutningen också, men man måste köpa en med större "läpp" då innerdiametern är större.
1 svar · 1,1k läst
·
F
fcbarca: Ja vi har två badrum i huset, men det andra badrummet är för lite så jag tror det blir svårt att handikappanpassa där
6 svar · 803 läst
BirgitS
BirgitS: "Bör" brukar väl betyda att det är den rekommenderade lösningen på ett problem men om man kan visa att en annan lösning fungerar minst lika bra är det okej.
2 svar · 3,1k läst
A
Allmänobildad: Inte just Tuscan. Men bauhaus har något som kallas easy level. Biltema har varianten med kilar https://www.bauhaus.se/plattsattningskit-easy-level.html http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Kaklingsverktyg/Nivadistansset-for-klinkerlaggning-2000035909/
1 svar · 931 läst
·
J
Jonas Birgerson: Tillslut så fick jag loss den, men den satt otroligt hårt. Tack för tipsen!
6 svar · 3,0k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: [citat] Om du borrar hål i kaklet kommer du garanterat att borra igenom tätskiktet. Täta/fyll hela hålet med silikon innan du sätter i pluggen och lite till när du sätter i skruvarna sedan så blir det bra.
8 svar · 2,5k läst
·
N
_nilsson_: Får se om jag hittar en lämplig stos. Golvbrunnen blir inga problem då röret till brunnen är ett vanligt plaströr utan relineing.
2 svar · 1,6k läst
·
L
Liteavvarje: Det går inte att besvara den frågan , då ingen här har varit involverad i arbetet . klart det finns garantier om utfört arbete , men det ska till en hel del med info hur denna garanti är . Börja med bolaget snarast , så får du höra vad som sägs
20 svar · 2,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.