L
Liteavvarje: Det går inte att besvara den frågan , då ingen här har varit involverad i arbetet . klart det finns garantier om utfört arbete , men det ska till en hel del med info hur denna garanti är . Börja med bolaget snarast , så får du höra vad som sägs
20 svar · 2,6k läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: Well, det kan ju både var duk eller rollat.. Det går troligen att laga om det skulle gå sönder - rollat så bör man kunna rengöra och sen rolla på mer (men det bör nog var samma system dock) /K
3 svar · 937 läst
F
Fred vom Jupiter: Varför inte gipsputsbruk? Det är godkänt som underlag för kakling i badrum och firman jag anlitades använde det. Rotband gipsputs är finkornigare och blir slätare än Gypsum gipsputs.
4 svar · 3,9k läst
jarlh
jarlh: [citat] OK, får ta den extra sträckan. (Dubbla avståndet...)
5 svar · 1,1k läst
·
N
_nilsson_: [citat] Jag är med dig. Lite driftig är jag nog allt;) Fallet ska nog inte vara några problem. I värsta fall får jag ta hit en plattsättare om jag inte får till det. Tänker att jag lägger ut plattorna runt brunnen först för att se så det blir bra.
14 svar · 9,4k läst
·
A
A-Man_08: Bort med övre kåpan där sitter delen som du ska byta ut.
2 svar · 10,1k läst
·
A
A-Man_08: Troligtvis är det en imperial victorian monoblock du har, det borde åtminstone vara samma reservdel. http://www.sigro.se/sv/imperial/imperial-astoria-deco-tvaettstaell-inkl-pelare-blandare.php http://www.sigro.se/sv/products/oevrigt.php Sigro borde tillhanda reservdelar eller tala om vart du kan få tag på krankäglor eller keramisk insats.
6 svar · 5,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Föreningen är ansvarig för att torka upp betongplattan och sen möjligen återställa den, men varför skulle de vara ansvariga för att ta bort tätskiktet på väggen? Det finns ju möjlighet att göra så kallade klackar kring rör som kommer upp ur golvet. Annars är det väl lämpligt att skriva en motion till årsstämman om att styrelsen måste anpassa reglerna så att det går att
9 svar · 2,6k läst
·
D
Dr.L: Det är ofta att man kommer in dagen efter fogning, täck med riktigt papp och se till att killarna använder dammsugare vid borrning så att resterna inte torkar in i fogen.
5 svar · 3,1k läst
T
Thullen: Jag tog en tripp till bauhaus och lämna tillbaka takduschen vi hade köpt och botaniserade bland de andra, och hittade Grohe Vitalio Joy XXL för 160mm som verkar vara en150-blandare egentligen då den hade "integrerade" excentrar som gick att vrida på. Så nu passar det och ser inte allt för överjävligt ut, om än att blandaren kom en bit ut så är där inte dubbla muttrar iallafall så
5 svar · 2,2k läst
·
Jarlingar
Jarlingar: Referensbild på en av mina brunnar: [bild] Såg ut så här före tätskikt: [bild]
14 svar · 2,3k läst
·
M
masten15: [citat] Jag tänker likadant att förhoppningsvis så håller det något år till. Badrummet ligger på övervåningen så det blir illa om man ser nått från vardagsrummet/hallen tak Ja jag får planera att göra om badrummet så fort jag har råd med det. Tack för hjälpen Birgit
4 svar · 825 läst
·
L
Liteavvarje: Absolut rätt , att ta något som kanske bryter av lite , blir som liten ö i det hela , kan vara en fröjd för ögat . Du sa betong ,källare , finns det inget täskikt , ibland ligger betongen dikt ett jord och gruslager och då har man inget tätskit , det ska lufta och ånga genom fogarna , har inte framgått ålder på huset Det blir nog bra det ni gör
10 svar · 1,1k läst
·
nino
nino: Blir ju i princip 1cm glipa längst in mot väggen, du kommer ju inte att se den om du inte lägger dig på golvet
24 svar · 10,0k läst
·
ByggaNytt
ByggaNytt: Jag genomförde också ett avstannat badrumsbygge förra året och en del tips/bilder finns i denna tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/monteringstips-foer-ardex-7-8-med-tricom.265903/
4 svar · 1,3k läst
Immobil
Immobil: Då får du spänna skruvarna lite hårdare.
3 svar · 707 läst
BirgitS
BirgitS: Tyvärr är det ju så att om man har särskilda önskemål som få är intresserade av så kostar det extra. 60 cm bredd är en sån sak eftersom det lär vara lite besvärligt att duscha på den bredden och takbeslag är svårare att få stabila än väggbeslag.
4 svar · 4,2k läst
GoForIt
GoForIt: Söker du svar på frågan ur ett försäkringsperspektiv, så vänd dig till ditt försäkringsbolag. Frågan kan säkert ha lite olika bedömningar. Ibland förekommer det ju att det finns en duschkabin i en tvättstuga/groventré, så det kan ibland hamna i en gråzon/tolkningsfråga. Men rent generellt så anses väl duschkabinen som en möbel, precis som badkaret (som jag beskrev tidigare).
3 svar · 1,6k läst
J
jimih: [citat] Tack för tipset om Glabete. Verkar intressant. Var det aerosol-varianten du använde? Dock noterar jag att Ahlsell hänvisar till en ersättningsprodukt på sin hemsida: https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/bad-dusch-wc-och-mobler/sanitetsarmatur/limbara-montagebrickor/4050151/
4 svar · 6,9k läst
F
f91jsw: Det finns en risk att ha öppet direkt mot tätskiktet: någon kan få för sig att städa övernitiskt och t ex skrapa bort smuts med en kökskniv eller liknande, och råka punktera tätskiktet.
9 svar · 7,2k läst
·
P
papaya: [citat] Tack för svar, gjorde en lucka i sockeln för väggprofilen, det blev snyggt och rörmokaren blev glad!
2 svar · 2,2k läst
L
Liteavvarje: Inget roligt med sånt men det händer , ha förtröstan du är inte ensam att ha dessa problem , det kommer säkert att ordna sig , blir lite stökigt förstås , Bra en fråga till , tillsammans med Tosse , det hade renoverats , vet du hur mycket intrång som gjorts i taket , nedtagning nytt eller bara ytorna , kan ha hänt något i samband med renoveringen , men vid eftertanke så sa du
19 svar · 5,9k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Sorry, menade inte oroa er om det finns en brunn:) Finns ingen faktura eller intyg från firman som renoverade åt förra ägaren?
3 svar · 1,7k läst
·
T
Tosse: Har du tagit isär och gjort rent alla vattenlås? Finns det en tvättmaskin i utrymmet?
10 svar · 2,7k läst
Skalben
Skalben: [citat] Hej, tror jag har gjort exakt det du pratar om och nu rinner toaletten. Vad det samma problem för dig när du hade skruvat för hårt? Och får man fråga hur du löste det?
23 svar · 22,0k läst
L
Liteavvarje: 10 mm 1 m2 = 1 säck 20KG , har du golvvärme ska du ha med fibrer i . Vid brunnen låter du det flyta ut lite mot den , gör inget om det kommer ut på den , ( det är ju ett lock där ) inte för tjockt , och när du börjar att kunna gå på flyten , tar du en halvbred spackelspade och skär och skrapar ur för fallet innan det brunnit färdigt . Blir lite som att skära ost mjukt
1 svar · 4,1k läst
V
Vesslan666: Alla limrester måste bort. Men du bör kontrollera via årtal på befintlig plastmatta/lim om risk för asbest finns. Finns det risk gör asbest så skulle jag skicka in detta på analys.
3 svar · 6,2k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Den är kanon för det ta det lugnt med vattnet bara
5 svar · 19,4k läst
ricebridge
ricebridge: [citat] Ok då spolar vi det! :crysmile::rofl:
14 svar · 13,8k läst
·
G
Gladh: Det skall vara 10 cm även om tröskeln är lägre, om du skall följa reglerna. Men som du säger så lär du ha svårare problem om vatten rinner över tröskeln.
9 svar · 5,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.