Ja precis, det hade ju blivit bättre om dörren gick att flytta lite, men går inte det så tror jag inte man hade stört sig på att wcn stuckit ut lite, den sticker ju inte ut mer än vad badkaret gör trots allt :)

Tittar man på badkarsformen som ts ritat ut så brukar de baden mäta 70-75x170cm vilket så lämnat 50cm kvar till "lådan" och med tanke på att den bara mäter 27x34cm så ser jag inga problem med wcn bredvid. Bara cisternen i sig mäter ju ca 15cm och sedan är det ca 5cm luft bakom denna mot väggen så det är 7cm vid axeln där lådan täcker.

Den huvudsakliga anledningen till det förslaget är för att man dels får en dusch/bad hörna där uppe som man slipper beträda/kringgå överhuvudtaget och därmed slipper bli blöt om man bara ska på muggen (precis som Birgit tipsa om) plus att man får plats med en större kommod alt kommod+skåp. Och jag brukar förespråka förvaring ;)

Redigerat:
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
BirgitS
Björn, jag har ingen aning om din ålder men om det kan tänkas bli aktuellt med rullator eller annat hjälpmedel under badrummets 20 - 25-åriga livslängd kanske man behöver tänka på en del annat t.ex. plats för duschstol och då ska man nog inte ha något som kan upplevas som i vägen direkt innanför dörren. Eller om skolbarn ska använda duschen så ska den nog kunna stängas till helt och hållet.

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Wow, tack för alla råd och förslag!
Vi ska nu sätta oss ner och gå igenom allt.

Dom här ”bra att tänka på” tipsen är superbra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.