Hej,
Nu är allt flytspacklat och klart, badrumsgolvet går ungefär en tredjedel in under karmen som ska komma på plats. Det är ca 6 cm höjdskillnad... Min fråga är vad ni anser är bäst/snyggast (se bild);
1) montera karmen i nivå med badrumsgolvet och stödja den underifrån med en regel och sedan dölja regeln med en list? nackdel: kommer se ut som att dörren svävar..
2) såga karmen så att den hamnar i nivå med golvet ute i hallen och sedan lägga en tröskel och mot flytspacklets höjd en ekbit?
Nu är allt flytspacklat och klart, badrumsgolvet går ungefär en tredjedel in under karmen som ska komma på plats. Det är ca 6 cm höjdskillnad... Min fråga är vad ni anser är bäst/snyggast (se bild);
1) montera karmen i nivå med badrumsgolvet och stödja den underifrån med en regel och sedan dölja regeln med en list? nackdel: kommer se ut som att dörren svävar..
2) såga karmen så att den hamnar i nivå med golvet ute i hallen och sedan lägga en tröskel och mot flytspacklets höjd en ekbit?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Är inte riktigt med på vad du menar?P Peter_K skrev:
Hade en befintlig låg tröskel som jag sedan byggde på med två ekbitar. Se bilder nedan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· halland
· 242 inlägg
Endast om man inte uppnår fallet på minst 20mm till överkant golvbrunn. Har man ett större badrum så brukar det inte vara ett problem.
Klicka här för att svara