Hej,

Hantverkarna flytspacklade in elburna golvvärmeslingor (t2-blå), sedan flytspacklade de en gång till i nivå med brunnen men då fallet inte var tillräckligt måste de flytspackla igen. Det blir alltså 3 lager på golvvärmeslingorna och sedan klinkers på det när allt är klart.

Kommer golvvärmen ens kännas? Gissar på att slingorna kommer ligga cirka 5-7 cm under klinkersen lite beroende på vart man står...

Det brukar vara ett större problem om det är för lite över slingorna. Då känns värmen bara fläckvis.

Vattenburen golvvärme i betongplatta vid nybygge läggs i underkant av plattan med typ 10cm betong över.

Vad är det under? Är det isolering under så kan ju inte värmen transporteras någon annan stans än till ytan där det blir varmt. Så du behöver nog inte vara orolig =)

T tobbbias skrev:
Vad är det under? Är det isolering under så kan ju inte värmen transporteras någon annan stans än till ytan där det blir varmt. Så du behöver nog inte vara orolig =)
Under slingorna är det betongplattan :/

Du har väl isolering under betongen?

Stefan N Stefan N skrev:
Du har väl isolering under betongen?
Badrummet är på övervåningen så jag tror inte det finns någon isolering, på entreplan finns däremot frigolit som isolering. Att utgå från när de bilade är det mellan våningarna ren betong och ingen isolering men det antar jag ska vara så.

Det framgick inte att det va på övervåningen. Men värmen stiger ju uppåt så du behöver inte va orolig.

Stefan N Stefan N skrev:
Det framgick inte att det va på övervåningen. Men värmen stiger ju uppåt så du behöver inte va orolig.
Vilken lättnad, jag tackar! Antar bara att det kanske tar något längre tid tills man känner av det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.