L
Lenza: Håller med moderatorn. Frågan handlar om vad TS bör få för rimligt kompensation inte vilken överpedantisk kund som jag är, vilket jag är fullt medveten om.
7 svar · 1,8k läst
BirgitS
BirgitS: När det gäller toalett, kranar och blandare välj klassiska kvalitetsmärken som Ifö, Ido, Mora, FM Matson, Ora, Hans Grohe eftersom det blir dyrt att behöva byta ut ett billighetsmärke efter fem år därför att det krånglar och det finns inga reservdelar. [citat] Ikea kan hålla låga priser för hyfsad kvalitet, eftersom de gör så väldigt många exemplar av varje modell, och det är
1 svar · 632 läst
A
Arne999: Fast det blir ju iof stora hål i kortlingarna i sista facket... där 75 röret från golvbrunnen går
6 svar · 705 läst
·
B
blue.b: På mitt kar så gick benen att skruva av så undersidan blev bara marginellt större än "badbaljan". Satte in det innan jag satte i dörrkarmen så ska jag ta ut det så får det bli tigersåg och bära ut det i delar!
9 svar · 3,1k läst
·
Magrand
Magrand: Nordic 300 https://www.gustavsberg.com/se/produkter/gustavsberg-reservdelar/toalett-reservdelar/toalettstol-reservdelar/spare-parts/item/csev206388/ bra pris här https://www.buildor.se/gustavsberg-toalettsits-nordic
3 svar · 2,6k läst
·
S
Sandra M: [citat] Viktig input! I så fall låter det fortfarande billigare att renovera toaletten... Det gjordes en fuktmätning i badrummet som var utan anmärkning. Kan det trots det vara så att det saknas tätskikt i övriga badrummet?
14 svar · 9,9k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag har alltid haft med en rad på mina offerter som lyder... - Emotser 50% vid arbetets start och slutlikvid senast 10 dagar efter arbetets slutförande. Detta av den enkla anledningen att OM jag känner mig osäker på kundens eventuella betalningsförmåga och de godkänner offerten så har jag möjlighet att rädda hem åtminstone en del av pengarna för jobbet jag lovat utföra. Däremot har
40 svar · 13,7k läst
Staffans2000
Staffans2000: Inget svetsande där, utan klämringskopplingar för hela slanten. Se till att du provtrycker innan du gjuter golvet.
39 svar · 5,2k läst
·
H
Helena BC: [citat] Hej! Ja, tyvärr. Det där med hålet i tätsiktet var en lång diskussion. Jag tror att man kan se det på bilden: vänstra, övre hörn. Hälsningar, Helena
28 svar · 3,9k läst
·
Nicro
Nicro: Jag känner samma sak, om det inte orsakar någon åverkan så borde det inte spela någon roll...
3 svar · 2,5k läst
G
Gnor: Någon som handlat från Megabad.de eller obadis.com på sistone?
18 svar · 8,4k läst
ekan53
ekan53: [citat] Det låter bra, kanske blir en sådan!
14 svar · 4,0k läst
L
Ludvigrogo: Hej! Skulle bara vilja veta hur din badkarsblandare funkar? Jag har beställt en sådan men vill veta om du är nöjd med den. Mvh Ludvig
16 svar · 7,9k läst
·
W
Wennbergp: [citat] Det var precis min tanke, har svårt att se att det ska bli så stora rörelser då så att det skulle bli något problem. /P
8 svar · 14,2k läst
·
Gerd61
Gerd61: jag ser att vårt badrumsgolv som är målat på en våtrumsmatta börjar att slitas ner fläckvis. Nu har jag läst en del trådar om olika golvfärger och om hur de håller och inte. Är det någon som målat med epoxyfärg i våtutrymme? Om isf hur blev det? Har det hållt bra?
0 svar · 2,1k läst
Apple68
Apple68: [citat] Ja. Kombination av en så där packning och positiva lufttryk kan vara orsaken. Jag ska jaga en ny packning och se om det löser problemet. Jag återkommer med svaret. Och samtidigt ska jag kontakta fastighetsskötaren om lufttrycket. Tack för hjälpet alla!
11 svar · 7,3k läst
·
J
Jocu: Jag tog upp ett större hål där rören skulle ut! Så det blir fin böj inåt i väggen när jag trycker in rören! Det är inga problem att få dom i 90c när jag trycker in rören!!
5 svar · 1,5k läst
Nyfniken
Nyfniken: Konstruktionen som sådan, från tillverkaren, är helt idiotisk. Den som hittat på det där har förlitat sig på att alla montörer ska göra rätt med något som har sådär små marginaler. Det är hål i huvudet.
7 svar · 3,0k läst
·
Nils Edvall
Nils Edvall: [citat] Intressant fråg! När jag växte upp var datorer det enda jag intresserade mig för. Efter gymnasiet var det lumpen och sen universitet med studentrum (inget rum man brydde sig om). Därefter har jag flyttat runt mellan olika hyresrätter, och bor man i en sån har jag inte känt det värt att göra något mer avancerat än att ringa hyresvärden om något är konstigt. Nu har jag
11 svar · 3,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Enligt svenska ventilationsregler ska det då finnas frånluft i det kombinerade kök-vardagsrummet, och beroende på storlek kanske inte tilluft.
5 svar · 726 läst
Wickevire
Wickevire: Hur går det med hörnen då? Man kan ju knappast skruva gips runt dom. Min 40 åriga erfarenhet är att det är i hörnen på varje rum man ser att det rörs i trähus.
6 svar · 13,8k läst
·
P
Peter_K: Har 4 st Hide a Lite 1202 Multi 2700K i mitt badrum på 4 kvm. De är inte så jätte starka men tycker det räcker bra. Har även 2 st lampor på sidan av spegeln och för det mesta tänder jag enbart dessa.
5 svar · 3,0k läst
nino
nino: Ja är det korta svaret Tror det är max 10w/m värmen får vara på då och 100w /m2 med betoning på tror
6 svar · 2,1k läst
M
maverik: [citat] Jo det är livet, bilade inte upp hela golvet med golvvärme och allt utan den fick vara där den var tidigare, var inga problem med tätskikt osv så lär inte bli problem utav det...
19 svar · 11,3k läst
·
C
Corsair: Tack för hjälpen!
4 svar · 4,1k läst
P
Per i Hamrånge: [citat] Varför tar du inte in en offert på hela jobbet? Försäkringsärende?
3 svar · 1,3k läst
K
Kimla: Hej, Lät måla en våtrumsmatta i en tvättstuga för ca 5-6 år sedan, troligtvis med Alcro Studio golvfärg. Färgen har hållt bra utan släpp. Ytan är dock lite mjuk och partiklar åker in. Är nu dags att måla om den. Skulle vara tacksam för tips på hur man får ytan hårdare, vilket underarbete som behöver göras samt om man bör grunda på den gamla färgen och isåfall vilken
0 svar · 2,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Självfallet kan man det om man håller sig till den typen av brunn men jag har svårt att se hur man ska lyckas att få dit muffar och böjar till det då toalettavloppet oftast ligger ganska nära väggen, och utan att bila i betongen.
8 svar · 5,5k läst
R
Rennoly: [citat] Bra fråga där, högst sannolikt att är det någon form av bärande vägg ut mot trapphuset. Hel rätt - VVS gör vi inte själva.
2 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.