Snart dags för badrumsrenovering i vårt 70-tals hus. Tänkte försöka göra det mesta själva förutom vvs och el, inom familjen får vi hjälp med våtrumsmattan.
Men till planlösningen! Känns smått omöjligt att få in det vi behöver då ett besvärligt snedtak samt fönster ställer till det.
Duschen är det som är svårast att få in. Försökt göra två skalenliga förslag där en ruta är 10 cm.
Tänkt mig en duschvägg i glas med duschdraperi till. Kanske inte helt hundra vid fönstret men finner ingen bättre lösning.
Några idéer?
Men till planlösningen! Känns smått omöjligt att få in det vi behöver då ett besvärligt snedtak samt fönster ställer till det.
Duschen är det som är svårast att få in. Försökt göra två skalenliga förslag där en ruta är 10 cm.
Tänkt mig en duschvägg i glas med duschdraperi till. Kanske inte helt hundra vid fönstret men finner ingen bättre lösning.
Några idéer?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 140 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 140 inlägg
Kan ju vara bra med lite mått också, som vägghöjd vid fönstret och var det är minst 190 cm i takhöjd (eller vilken höjd som krävs för att ni ska kunna stå raka).
Men visst påminner det en del om badrummet du håller på med @Jarlsgård ?
Men visst påminner det en del om badrummet du håller på med @Jarlsgård ?
Ja på sätt och vis @BirgitS, jag har ju dock inget vanligt fönster utan bara takfönster 
Det jag blir förvirrad över är vilket håll snedtaket lutar åt. Är det en takkupa där fönstret är? Eller är toaletten i en takkupa?
Om fönstret är i en takkupa så betyder ju det att snedtaket börjar vid wcn och lutar mot väggen med fönstret. Om fallet är sådant så hade jag bytt plats på wc och dusch!
Det jag blir förvirrad över är vilket håll snedtaket lutar åt. Är det en takkupa där fönstret är? Eller är toaletten i en takkupa?
Om fönstret är i en takkupa så betyder ju det att snedtaket börjar vid wcn och lutar mot väggen med fönstret. Om fallet är sådant så hade jag bytt plats på wc och dusch!
Kör skagen u dörrar så blir det bra
Klicka här för att svara
