14 539 läst ·
5 svar
15k läst
5 svar
Noro eller Hafa - bäst kvalitet?
Hej,
Håller på och ska renovera badrummet och kollar därför på kommoder. Vi har fastnat för Noro City då vi tycker den är snygg, men är även inne på en Hafa då deras känns väldigt robusta och ordentliga. Jag vet att många inte gillade Noro för några år sedan men hur står den sig i kvalitet nu för tiden? Ingår ju i samma koncern som Hafa nu.
Håller på och ska renovera badrummet och kollar därför på kommoder. Vi har fastnat för Noro City då vi tycker den är snygg, men är även inne på en Hafa då deras känns väldigt robusta och ordentliga. Jag vet att många inte gillade Noro för några år sedan men hur står den sig i kvalitet nu för tiden? Ingår ju i samma koncern som Hafa nu.
Hafa har som sagt noro idag men Hafa är vassare, mycket mer robust. Säljer båda till vardags och är mer imponerad av Hafagrejerna. Noro city är dock en nyare serie som jag upplever liknar hafa mer i kvalité.
Skiljer det sig så pass mycket att du skulle välja Hafa i 100% av fallen eller är det så liten skillnad att du hellre väljer den snyggare om du skulle stoppa in den i ditt eget badrum?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Några andra möbeltillverkare och -serier som du vill rekommendera eller tycker att man ska undvika?S0MMER skrev:
Undrar inför en kommande badrumsrenovering.
Undvik egna märken från olika byggvaruhus då dem överlag är billigt tillverkade, priset kan locka men det är oftast sämre kvalité och när du väl behöver en reservdel så är den ofta mycket svår om inte omöjlig att få tag i när några år passerat, några mycket bra märken är tex Svedbergs, Hafa, Duravit, Ido och Temal.
Klicka här för att svara