Badrum
tank77: Tre man i ett sådant litet utrymme? Misstänker att dessa personer är ifrån en ej skidåkande nation:rofl: Med det sagt så tätskiktar jag ett sådant utrymme som ditt på 4-5timmar...........om jag tar det lugnt:p Tätade två badrum som mäter 3x3m och 2.5m takhöjd förra fredagen på vardera 4 timmar, alltså en arbetsdag. Men det gick undan och jag skippade frukost och lunch så jag
hempularen: Ser inget upptaget för el. Det finns inget skrivet om rent byggnadsarbete, so förstärkning va väggar osv. Anses det ligga på platssättaren? En intressant fråga är ju också var dessa siffror kommer ifrån? Är det en offert? I så fall behöver du hålla koll på om det är en fastprisoffert, eller om det är en tidsuppskattning, men att själva jobbet egentligen går på löpande
hscn: Tror inte att det är någon större fara, skivan är ju inte särskilt stor och har stöd på alla sidor. Se bara till så hålet blir runt, kantiga hål kan ge brottanvisningar
walkabout: Hej! Tack för snabbt svar. Ja precis, självklart har jag tagit kontakt men styrelsen och kommer fortsätta ha kontakt med dem framöver gällande vad jag får och inte får göra. :)
anteli: [citat] Märkte nu att det där ljudet var från badrumsfläkten som låter lite från spjället när det blåser ute det.
HMX: [citat] Tack. Då får jag anpassa mig efter verkligheten.. :rolleyes:
Magnus12345: [citat] Hej! Har du något exempel på ett sådant brunnsfabrikat?
Stefan N: Det är det men det brukar se bättre ut att måla ner taket 5mm än att foga.
1903: [citat] Snyggt. Jag kan bjuda på några tusen, så 25. 50 känns provocerande
Immobil: https://www.rinkabyror.se/artiklar/badrum-och-toalett/wc-avloppspumpstation/
Krilleman: Trio Perfekta som tillverkar dessa. Men tyvärr skriver dom inget om insexnyckelns storlek... https://www.trio-perfekta.se/vvs-produkter/anslutningskopplingar/rsk-8186509-anslutningskoppling/
BirgitS: [citat] Det var inte lätt att förstå något av den bilden du länkade till. Tycker det är rätt litet fönster som ni har.
Needas: Såhär har jag gjort! Tätskikt uppdraget och avskuret i höjd med klinker sen fogat. Mellan högsta punkt tätskikt till raster golvbrunn 30mm Godkänt enligt BKR. [bild]
useless: Vi har stången en liten aning utanför badkarskanten så att draperiet lägger sig mot insidan av karet istället för att hänga och fladdra.
Paul-Staffanstorp: Kan bara instämma i att det är totalrenovering som blir nödvändigt. Dessa gamla badrum har ofta varken kakel, klinker eller puts/ordentlig vägg bakom och det s.k tätskiktet är oftast svartlim/tjära. Många gånger går där gamla rör som man helt plötsligt måste hitta en annan lösning på vilket drar med sig en hel del arbete. För egen del har jag slutat renovera dessa gamla badrum
Paul-Staffanstorp: Man får vid renoveringar lov att göra avvikelser från branschreglerna när det är totalt orimligt att ändra. Läs andra stycket från "Säker vatten". ;) [bild]
Hillpinch: [bild] Har ju tjuvtränat lite Men nu är det lite andra förutsättningar.
Paul-Staffanstorp: Tycker du ska slappna av.. Här ser inget att vara något fel alls och oavsett om det är lim eller en mm av manschetten som sticker fram så är det ingenting som har någon betydelse så länge klämringen är nere i sitt säte vilket den ser ut att vara. Som sagt kan det ibland bli så då mallarna för urskärningen inte gör exakt lika stort hål varje gång då de är i plast och ganska
Shiraz: Det finns säkert de som kan sköta om natursten. Men jag vet att med småbarn, svärföräldrar som ibland hämtar på dagis och lagar mat och barnens Kompisar vet jag att det är inte om utan bara en fråga om tid innan allt ser ut som fan. ..
Johan456: [citat] Nej. ”Vanlig” våtrumssilikon. Transparent troligtvis.
erolwi: Två av husets tre toaletter har lagt av så det är dags att byta. Tänkte sätta in två Ifö Sign men blir inte riktigt klok på vad som passar så jag frågar här. Den ena är en gammal vägghängd Gustavsberg med cistern. Jag har sett att Ufö har två motsvande, frågan är om någon och isåfall vilken som kan passa: [bild] Denna:
1sthusbygge: [citat] Under vår SB så tittade inte besiktningsmannen på rören bakom kommoden, vi noterade inte heller detta förrän efter när vi flyttat in. Enligt Arbetsledaren är det så det skall vara men jag tycker det ser ut som det saknas något. Vi har reklamerat detta nu, vi kommer säkerligen inte komma så långt med det men kommer kräva en särskild besiktning på de punkter vi reklamerat.
BirgitS: [citat] Ultratop Loft som TS skrev om är något cementliknande som man använder som ytskikt, det verkar alltså inte vara fråga om att lägga nya klinker ovanpå de gamla. [citat] Skriver Mapei att den produkten får användas ovanpå klinker?
Anna_H: Det finns assymetriska hörnbadkar också: https://www.hemfint.se/hornbadkar-assymetriskt-vanstermodell-free-line-djup-45cm?aref=ref-adwords_agid-58308828623_cid-1578590110_mt-_ntw-g_crid-296499710850_kw-_pl-_prm1-_prm2-_ai-_ap-1o3_dv-c_dvm-_fid-_pla-320366370434&gclid=Cj0KCQiA2L7jBRCBARIsAPeAsaMClGTVmuaGKkCO7T-u2e-4gNLWjYJDdPoMkf3HxRwH9Ppx0E7pegIaAidOEALw_wcB
Roboseal: Tack igen, jag ska fundera lite till så får vi ser jur det blir, lägger upp bilder före/efter sen.