Badrum
Sommarstuga 2017: Kontaktat elektriker och meddelat exet att han aldrig bör ge sig på att koppla el igen! (Och jag bör sluta lita på obehöriga som säger att de kan) Tack
byggarätt: [citat] Exakt de skyller på allt utom det som orsakar felet!!!
mrNem: Vill bara uppdatera med att allt löste sig när vi tagit bort transportsäkringarna. Då funkade allt perfekt :D Men slutar aldrig förvånas över "byggare" som sätter in en pryl som inte korrekt uppsatt. Tackar för inputen så vi löste detta snabbt och smidigt.
Stefan1972: Ja det ser ju ut att vara nåt sånt och eftersom brunnen är i mitten så är det väl rakt så pass att det står rätt på det viset och bara behöver höjas i kanten mot brunn. Glipan verkar ju vara nå 5-7mm nånting.
weido: [citat] Tack för förslaget, testade med öppet fönster och då får jag lite annat beteende. Det fastnat inte men det blåser inte inåt så tydligt som det var förut heller. Så verkar vara bra att ha ett fönster öppet samtidigt då det känns som att den går utåt.
Moisam: [citat] Bra synpunkt! Nu är det bilat så golvbrunnen kommer lite på sidan om bottenventilen! Valde dock att sätta den på mitten av längden då blandaren ska sitta ovan där :) du ska ha ett stort tack som så tålmodigt bollat detta med mig!
KjellTimell: "kakel på kakel" är ju en metod också.. inte säkert att dom river mao.
HBG: Behöver reservdelar till denna duschblandare (kan ej få vatten ur duschslangen, bara takduschen), men vet ej vilken modell det är. Liknar en ur Tapwells sortiment men har inga skruvar på fästplattan. Blandaren är från ca 2005. MVH/HBG [bild]
Knerten: [citat] Precis, ska väl bara vara att ta bort 24mm (tror det kan vara 24mm) muttern på returen och sen en insex där inne man skruvar ner. Lutte får gärna bekräfta!
Radhusentusiast: Nja, vi har inte rivit något än. Känns som det kan bli en kostsam affär.. så vi har dragit oss för att göra något
Pumba: Runt halvmiljonen utan att göra nått själv skulle jag nog gissa på.
ankan678: Kommunen vet mycket lite om huset, bank och kommun fick gissa årtal på 1930-tal. I källarens tak är det spånskivor med isoleringsull över dessa iallafall, fast nu har jag läst lite och det verkar gå att ta bort matta och golv och lägga in nya golvskivor och matta på detta, fadt vet inte om mattan behöver fuktspärr... btw så kanske vi testar att måla golvet först och se om det
Rabbithole: Du kan inte sätta upp en polykarbonat/glasskiva med gångjärn som är lite större och täcker? Bara att fälla bort när det ska vädras
Paul-Staffanstorp: Det funkar ofta bra med en betongslip men när det blir varmt geggan det fast på skivan så man får "gå ut" på ren betong så den rengörs mellan varven...
Kjell_G: [citat] Jo, det finns och en variant är inhandlad. Den är inte lika estetiskt tilltalande men funktion går före form Finns lite här Material? https://www.byggahus.se/forum/threads/material.365728/page-2#post-3596069
Coverdrive: Hej Vi har golv värme på badrummet som är ca 10/15 år gammal. Finns både toastolen och badkar och det är ett plastmatta och det är elektrisk värme golv.Vi har märkt att lim som är transparent löser upp på plas [bild] [bild] [bild] [bild] t mattan och det blir mindre värm på golvet.Ser ingen hål eller plastmattan är skadad .När man har torkat då försvinner limmet och kommer till
a.non: [citat] Nej, kablarna finns kvar. Kan man byta ut den temporära stumpen mot en ROT-dosa?
Kallebo: Det är en enskild anställd som tyckte att jag skulle ha det med stora plattor. Han trodde aldrig det skulle bli bra annars - hade flera kompisar som lyckats med detta fix. Kan ta med säckarna imorgon och se om de tar emot dem.
BirgitS: [citat] Kan ju vara föreningen som gjort ett stambyte vid någon gång.
Amazonic: Vilka företag finns det runt Örebro som har helentreprenad?
falkn: Ingen fara. Inte ovanligt att man gör det just vid skarvar och större ojämnheter innan man sätter tätskikt.
jonaserik: [citat] AJABAJA inga skruv i botten på dosor
S0MMER: Det knepiga är ju att ni haft kabin, alltså har minimalt med vatten hamnat på framförallt väggar men även golv, glömde ta den biten med i beräkningarna. Menar alltså att om ni inte hade haft kabin hade ni redan märkt om tätskikt saknades, att ni nu har en gör det ju svårt att avgöra. Du har väl egentligen tre alternativ. A: Leva vidare med kabin, kanske köpa en ny fräschare,
Moisam: [citat] Tusen tack för återkopplingen! Vad skönt att ni lyckades få till ett större kar. Här har vi bestämt att badkar hamnar i ”150-badrummet”. Tror det skulle kännas lite väl kort med 140 cm när man nu ändå kan välja. :)
tank77: [citat] Något skumt är det i alla fall då jag inte ens kan köpa det materialet för dom pengarna hos min leverantör och då har jag ändå ganska bra rabatt och köper billigare än typ Bauhaus.