Första tråden här på byggahus! Har nyligen renoverat mitt badrum innan jag läst på reglerna och såvidare så den piskan behöver jag ej, allt är gjort enligt gällande regler vad gäller tätskikt och lutningar samt material, förutom enputteliten ynklig detalj.. Jag har nämligen spacklat upp mina väggar med "färdigblandat våtrumsspackel" nu sitter ju allt där med vad heter tätskikt kakel och inredning.. Har nu läst att detta var superkorkat och funderar nu om jag kommer vakna med allt nere på golvet och får börja om från ruta 1 eller om det möjligen kommer hålla sålänge jag inte får ett läckage eller hänger upp nått supertungt med lim..?
Hoppas på trevliga svar!
De har suttit snart 1 år iallafall!

• Gilla
Jonas Mellqvist
  • Laddar…
Ta en pilsner o oroa dej för nåt annat

• Gilla
T.Gustafsson
  • Laddar…
Har det suttit i ett år känns det ju inte som att det örnen orsak att göra om allt nu, tipset om att ta en pilsner låter rätt lämpligt.
Får du ett läckage är det ju ett problem oavsett och strunta i att limma upp något tungt.

Det finns säkert andra områden hemma som förtjänar din uppmärksamhet. Om du nån gång senare får problem med just detta, skriv ett nytt inlägg så kan du säkert få tips om hur du bäst åtgärdar det då, men nu är det bättre att njuta av sommaren!

Ska nog ta och ta den där ölen ändå! Tack för lite betryggande svar, är lite av en grubblare så jag fastnar lätt när nått kanske är galet :)

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Grubbla är sällan fel, speciellt inte med en öl och rätt sällskap.
Men grubbla över något som känns meningsfullt istället.
Skål! :beer:
(Mina första emoji-öl försvann tydligen.)

• Gilla
Drendon
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.