Det är dusch, tvättstuga och toalett i samma badrum. Jag har fjärrvärmen går i taket med rör så jag reglar ned från befintliga taket 65mm så jag kommer förbi alla rör och kopplingar. Vad för tak är att rekommendera och behöver jag något emellan befintligt tak och det nya?
Jag är inne på något klicktak och då har jag hört av kollegor på jobbet att man lägger en genomskinlig silicon mellan alla skarvar för att hindra ev fukt att ta sig igenom. Är det några klicktak som inte är gjorda för badrum eller kan jag ta ett vanligt tak som jag har i vardagsrummet utan att behöva oroa mig för fukt? Gipstak är ju ett alternativ också men känns som det blir merjobb med spackling, målning.

Klarar jag mig med cc 60?

Tack på förhand

A
Ta något billigt så att det inte svider så mycket om du skulle behöva riva ner det för att komma åt eventuellt läckande rörkopplingar

Undertak i form av plattor. Sånt som finns i kontorsmiljöer. Dom finns i våtrumsutförande.

Snabbt enkelt samt att du kommer åt att inspektera ledningar och kopplingar vid behov

Mathias.Z Golv & vägg skrev:
Undertak i form av plattor. Sånt som finns i kontorsmiljöer. Dom finns i våtrumsutförande.

Snabbt enkelt samt att du kommer åt att inspektera ledningar och kopplingar vid behov
Föreslog detta med till sambon men det var inte vad hon ville ha så blir nog gips eller klicktak men ville bara få bekräftat att det går i våtrum. Tack för svaret

A Emil_K skrev:
Ta något billigt så att det inte svider så mycket om du skulle behöva riva ner det för att komma åt eventuellt läckande rörkopplingar
Sant men jag tänker ju att om det inte läcker nu varför skulle det läcka senare. Är ju alltid samma tryck i rören och inget som ligger emot eller trycker emot dem

Tack för svaret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.