Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vill få en tvättmaskin installerad. Det här uttaget är färdigt för tvättmaskin. Måste jag anlita en elektriker, som sätter dit en kontakt eller kan de installera trådarna?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Den anslutningsdosan kan användas. Om allt står rätt till så är det bara att koppla in TM. Har du otur är inte ledningen inkopplad i elcentralen, eller omkopplad, men det borde inte innebära några problem. Det krävs en elektriker för att ansluta TM i vilket fall. Man får inte göra en fast anslutning själv. Undvik "installationstjänster" hos vitvarubutikerna då de inte alltid har kompetens att reda ut eventuella problem.
Detta innebär ju att man behöver klippa bort stickproppen men det är inga problem med garantin. Det kan eventuellt gå att montera ett uttag istället för denna dosa. Det kan elektrikern titta på.
Detta innebär ju att man behöver klippa bort stickproppen men det är inga problem med garantin. Det kan eventuellt gå att montera ett uttag istället för denna dosa. Det kan elektrikern titta på.
Tack för information. Jag tror, installatinsfirman kan greja detta.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Vilken installationsfirma?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Jag förstår i så fall inte ditt första inlägg. Vad ville du ha svar på?Inger Kier skrev:
Jag säger återigen att det finns en viss risk att installationstjänster från butiker inte alltid klarar av att lösa problem bara så du vet. Du får troligen betala även om de inte "lyckas" då de brukar ha förbehåll om att allting ska vara korrekt med anslutningspunkten etc.
Jag får se, hur det går. Har inte fått tvättmaskinen ännu.
Klicka här för att svara