I
Hej

Jag undrar om placeringen av duschblandaren på bilden är korrekt. Den är troligen placerad ca 45 cm från väggen, men borde den inte vara centrerad ovanför badkaret?
Badrummet byggt 2020.

• Duschblandare och duschstång placerade till höger över kanten av ett vitt badkar, ej centrerad, i ett kaklat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Säkert rätt gjort men fruktansvärt fult att den inte sitter centrerad.

Jag påpekade var jag ville ha min blandare samt gav entreprenören alla mått på karet, sitter perfekt

Krilleman
Är det hyreslägenhet är detta inte ovanligt.

Tanken är att nästa hyresgäst kanske vill ha dusch och således förbereder man för båda alterataiven.

Smart, 45 från vägg blir ju mitten på en 90dusch, finns alltså tankar med konstigheter ibland

I
Med anledning av svaren ska jag bara tillägga att det här är ett nybyggt hus där vi är de första ägarna. Badkar och blandare "ingår", duschväggen är ett tillval vi har gjort.
Vi har inte varit med och specat placering blandare.
I projektets visningshus saknas duschvägg och kaklet är vänt på andra ledden men blandaren är där centrerad ovanför badkaret.

Slutbesiktning snart. Vad tror ni man kan få noterat som fel?

Går det välja dusch som standard så kanske det är som @Krilleman skriver iaf?

I
G ekaa88 skrev:
Går det välja dusch som standard så kanske det är som @Krilleman skriver iaf?
Det gick att välja dusch men badkar är förhandsvalt.

Okej, ja då tycker jag det är märkligt att det ser ut sådär, men jag har aldrig byggt hus så vet inte hur inblandad man måste vara

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.