janwide janwide skrev:
Hur blev det i slutändan? Fick du inbyggd cistern utan extra kostnader?
Vi fick ett badrum till slut, men det gick verkligen inte smärtfritt. Kort sammanfattning:
- De dök inte upp vid avtalad byggstart, jag väntade i två dagar (jobbledig) innan jag tog kontakt och fick veta att snickaren hade skadat handen.
- Snickaren monterade osb och gips utan kortlingar och förstärkningar, vilket jag i efterhand förstod var emot branschens riktlinjer. Jag fick be dom att lossa på skivorna och sätta in en extra regel för duschdörren, eftersom detta var ett krav i monteringsanvisningen.
- Mattläggaren hade bråttom med underarbetet och fick banka ner ojämnheter i golvet, samt riva ner mattan från väggen inte bara en gång, utan två!
- Dom lyckades montera toalettfixturen snett då dom inte kunde justera benlängderna. Eftersom jag inte ville ha en lutande toasits och spolknapp, så fick de ta loss och fixa till.
- Efter konversation och bildvisning för en besiktningsman hos GVK, så erbjöd denne att kostndsfritt göra ett besök. Detta resulterade i några synpunkter, t ex: Skvallerhålet i toafixturens halvvägg satt på fel ställe i förhållande till golvlutningen och fick flyttas. Rörmokaren hade använt mjukfog (akrylfog tror jag) till att täta alla rörgenomföringar inklusive duscharmaturen, vilket var mest upprörande.
- Dom monterade duschdörren så lågt att den såg ut att stå på golvet. Och mycket riktigt, dagen efter hade den satt sig och gick inte att rubba på. De fick höja upp dörren, med fler borrhål som följd, och dessutom sitter ett av gångjärnen snett.
- Fakturan var saltad, och de ville väl ha kompensation för fördyringarna, vilket vi bestred.

Jag funderar fortfarande på att skicka en faktura till dom för den tid jag fick lägga på att dokumentera, faktasöka, och bråka. Sen vet jag ingen som tycker det är roligt att efter varje arbetsdag behöva kontakta arbetsledaren och klaga och påtala hur branschens riktlinjer ser ut. Dom är ändå branschanslutna till GVK. Ja, det var det. Ursäkta sent svar.

• Arg
  • Wow
janwide och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.