Hej alla.
Golvbrunn i dusch med synliga avlagringar, omringad av mörkbruna kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur rensar jag denna golvbrunn? (Duschutrymmen)
Jag har försökt att att hälla i salt med kokt vatten och det har löst stopp alla gånger. Men problemet återkommer. Jag vill gärna komma åt utloppshålet så jag kan rensa det riktigt.
Tacksam för svar.

Svårt att se för allt det svarta men det ser ut som en vanlig Purus där man drar koppen rakt upp.

Jag har kikat under det svarta silikonet och det verkar inte finnas något handtag. Huset är från 90 talet. Så du menar att man kan stoppa i fingrarna i hålet och dra uppåt?

T
J Jipmannen skrev:
Jag har kikat under det svarta silikonet och det verkar inte finnas något handtag. Huset är från 90 talet. Så du menar att man kan stoppa i fingrarna i hålet och dra uppåt?
Ja!

Lite svårt att se för att allt det svarta, vad är det förresten?

Stefan N Stefan N skrev:
Det ska till att börja med inte va fullsmetat med silikon där alls.
Inget som liknar denna? [länk]
Det finns inget inget lyft handtag på min golvbrunn som jag kan se. Så jag kan ta bort allt fog eller silikon som är insmetat där. Det var gjord av den tidigare ägaren.

T tank77 skrev:
Ja!

Lite svårt att se för att allt det svarta, vad är det förresten?
Det är svart fog eller silikon.

Stefan. Tack för dina inlägg. Varför har dem kittat med fog i golvbrunnen? Kan jag ta bort dem utan att det läcker någonstans?

Tycker fogen ser flammig ut lite här o där, ser nästan ut som fogen är målad!?
Kan det vara fogfärg i brunnen?
Skulle försöka få bort det, vad det nu är....sen ser du bättre om det går att dra upp vattenlåset.

Jörgen. Tack!
Nej det är inte fogfärg, det är en grå fog.
När jag känner efter är det en elastig fog.
Jag ska testa ditt förslag. Men behöver jag foga det igen.

Jag har en likadan, men utan den märkliga tätningen. Kanske själva koppen har spruckit och förre ägaren har försökt täta på det här viset?

Jag hade tagit mattkniv runt om sedan två fingrar ner i hålet och dra rakt upp. Handtag ska inte behövas. Om koppen visar sig vara sprucken så går det säkert att få tag på en ny.

• Gilla
Jipmannen
  • Laddar…
E Ekliptikan skrev:
Jag har en likadan, men utan den märkliga tätningen. Kanske själva koppen har spruckit och förre ägaren har försökt täta på det här viset?

Jag hade tagit mattkniv runt om sedan två fingrar ner i hålet och dra rakt upp. Handtag ska inte behövas. Om koppen visar sig vara sprucken så går det säkert att få tag på en ny.
Tack för ditt svar. Ska testa det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.