R
RobZombie: Jos kyseessä on ulkonurkan päätys, suosittelisin, että asetat leikkaamattoman reunan ulospäin. Riippumatta laatan leikkauksesta, se ei koskaan ole 100%, mutta jos se on toista laattaa vasten sauman kanssa, se ei melkein näy (ellei se ole todella rosoinen tietysti).
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
Skåne-Mia
Skåne-Mia: Herättelen tätä keskustelua uudelleen, koska meillä on sama ongelma. Haluamme lasiseinän liukuovilla erottamaan sisätilojen ja talvipuutarhan välillä. Lasi ei tarvitse olla eristetty, sillä talvipuutarha on lämmitetty ja lämpötila ei laske koskaan alle 5 asteen, mutta sen tulee olla tiivis ympärillä, jotta ei synny vetoa, koska talvella on kuitenkin huomattavasti kylmempää kuin
1 vastaus · 5,3k lukukertaa
N
Noseone: Homehtuu se niin helposti kuin se teki pehmolelun takana, on varmaan jotain vialla.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
K
Kurtivan: Aivan uskomatonta, 7 minuuttia! Kiitos, nyt tiedän mitä kysyä rautakaupasta.
2 vastausta · 830 lukukertaa
P
patrik-k: Heippa, Ajattelin kysyä, tietääkö joku mitä xella/ytong:n uudet blokit maksavat (energy +) 500 ja 400 ja eroavatko hinnat ulkomailla ja Ruotsissa? Olen etsinyt tietoa, mutta löydän vain "mainontaa" tuotteelle, mutta en koskaan hintaa. Kiitos etukäteen
0 vastausta · 538 lukukertaa
MB77
MB77: Hadelma rakennusinsinööri täällä ja katsottiin, miten voisin poistaa seinän kissantuulikaapilta. Hän oli sitä mieltä, että kattoparrut tulisi tukea piirustusten mukaisesti. Pystysuora sääntö on vain seinää varten, eikä koko katon tarvitse olla viisto. Puutavara on 45x145. Mitä mieltä olette tästä, tuntuuko tämä hyvältä ratkaisulta? Yritän dokumentoida kaiken vaiheittain
3 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
M
mandg: sitten onkin kysymys siitä, tulisiko eristää sisäpuolelta.....olen myös pohtinut eristämistä, mutta kysymys on, täytyykö seinän olla tuuletettu, koska rappauksessa on kosteus....
8 vastausta · 1,4k lukukertaa
C
corre: Riittääkö pituus? Jos kyllä, riittääkö kiristää kärryruuvilla, kuumasinkitty tai Rostfri A4. Aseta ruuvi molempiin päihin ylös ja alas, ja sitten limittäin pitkin 50 cm välein.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
J
JOW: No, riippuu kai siitä, miten seinä on rakennettu. Joskus paritaloissa on kaksi erillistä seinää, joiden välissä on rako. Ja eristyksen paksuus ratkaisee. Mutta minun on sanottava, että olen hieman epävarma siitä. En ole täysin varma siitä, että on täysin varmaa, ettei seinälle saa tehdä mitään ollenkaan. :)
7 vastausta · 10,8k lukukertaa
Savett
Savett: Ne, joiden kanssa olen puhunut sitten viestini, sanovat, että ne muutamat neliöt (5) eivät tee eroa, jos muovi poistetaan. Ja liimaamalla kai tehdaan jos olen ymmärtänyt ne vaiheittaiset ohjeet, jotka olen nähnyt ja myös ne, joilta olen pyytänyt neuvoa. Sen täytyy olla jäykkä, ja jos ruuvaa, kipsi voi liikkua, ja sitä halutaan välttää. Miten muuten tehdään, jos ei voi/saa poistaa
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: JOW on koonnut sen hyvin. Kaikissa kylmissä ullakoissa on enemmän tai vähemmän kondensaation tiivistymistä, riippuen juuri säästä, eristyksestä ja höyrysulusta katon palkkirakenteessa. Kuitenkin kylmät ullakot ovat olleet ja toimineet pitkään. Viime vuosina olemme tehneet muutoksia, jotka ovat muuttaneet edellytyksiä, kuten lisänneet eristystä katon palkkirakenteessa ja ottaneet
9 vastausta · 5,3k lukukertaa
J
SBH: oletteko lapioineet katon lumet pois? ajattelen, jos olette vahingossa tehneet reiän asfaltissa. mutta muuten katon rakenne ei näytä hyvältä
17 vastausta · 9,3k lukukertaa
·
titanium
titanium: Esim. Tuulenpitävä tai Windy. Käytetään sekä katolla että seinällä tuulensuojana.
9 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
D
Dr Fozz: Hei! Olen purkanut paljon vanhoja kupariputkia ja vastaavia talossani, joten minulla on paljon kuparia/messinkiä, jonka haluaisin myydä. Stena recycling tarjoaa 23kr per kilogramma, mikä mielestäni on hieman kitsasta, olen kuullut, että kuparin hinta romuna on lähempänä 60kr. Joten mistä saan hyvän hinnan kuparille?
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
H
Havsutsikt: Naurettavan suuri huoli. Ota rennommin ja yksi sanko kerrallaan. Tasoittele hieman jälkikäteen, jos siitä tulisi epätasaista. Täysin selvästi paras. Lisäksi sitä miettii, mikä toleranssi sinulla on mielessäsi. Dy laittaa parketin päälle? Älä tuhlaa aikaa sellaisiin asioihin, jotka eivät näy. Muutama mm ylös tai alas suurella lattialla ei ole huomattavissa. 👍
27 vastausta · 23,2k lukukertaa
T
toker78: Rakenna uusi seinä 10-15 cm tiilen eteen, kipsilevyä, tee suorakaiteen tai neliön muotoisia aukkoja kipsiin. Näin saat sekä "upotetut" hyllyt seinään, jotka voit myös valaista, ja tiili toimii taustana.
1 vastaus · 4,6k lukukertaa
nimhed
nimhed: Luulen, että minun täytyy muotoilla tämä uudelleen. Jos minun pitää laittaa kipsi ja sitten verkottaa laastia varten. Mitä kipsiä minun pitäisi käyttää? Tavallinen kipsi? Ulkokipsi? Kosteantilan kipsi?
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
bax
bax: Minun näkemykseni mukaan 13th Marine on antanut oikean vastauksen, lukuun ottamatta sitä juttua eri vinkkeliarvojen kanssa. :)
11 vastausta · 41,1k lukukertaa
S
savio: Juuri otettu kuva! Kuten näkyy, sain sen melko puhtaaksi.
9 vastausta · 8,0k lukukertaa
·
T
tobsod: Kiitos piirustuksesta:) Aion katsoa, mutta tuntuu hyvältä, että voimme luonnostella eteenpäin toivoen, että se sujuu helposti.
5 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
ricebridge
ricebridge: Minä (ja hyvä ystäväni) rakensin kaksi suurta ovea kaksinkertaisista MDF-levyistä, jotka liimasin yhteen oikeaan paksuuteen. Niistä tuli panssariovien painoiset, mutta ne eivät varmasti väänny.
12 vastausta · 10,5k lukukertaa
J
jonahp: Miksi ei tehdä seisovia seinärunkoja 15x15x1,5mm neliöputkesta, jotka kiinnitätte lattiaan ja kattoon, 15mm k-plyfa rankojen väliin ja ulkopuolelle ruuviliimata 6mm remontoitava kipsilevy. Pitäisi kestää sekä keittiön paino, kiipeilyseinä tai mikä tahansa muu. Kokonaispaksuus 27mm. Suurin ongelma tässä tapauksessa lienee löytää tarpeeksi lyhyt ruuvi, joka kestää mahdolliset
26 vastausta · 42,1k lukukertaa
P
palman87: [citat] Ei se olekaan helppoa sinulle tietää :)
19 vastausta · 13,2k lukukertaa
G
gege: Kallistuu varmaan ohuen renoveringsgipsin suuntaan.
14 vastausta · 2,6k lukukertaa
U
Uraks: Ole erityisen varovainen Anders!! Kellarinhaju voi olla homeen haju, ja tähän vuoden aikaan torpan perustuksessa ei haise kovin paljon. Minulla on talo vuodelta 1929, jossa on puolikas torpan perustus, enkä soisi pahimmallekaan vihamiehelleni niitä ongelmia, joita olen sen kanssa kokenut. Jos ostaisin toisen talon, en todellakaan valitsisi torpan perustusta. Anticimex on vitsi, miten voi
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
T
tank77: Älä osta jumalan tähden Byggmax-roskamaalia, joka on kuin minimjölk koostumukseltaan ja vaatii 7-8 kerrosta peittämään!
10 vastausta · 24,0k lukukertaa
Torpalainen
Torpalainen: Kuulostaa viisaalta päätökseltä. Suosittelen kuitenkin, että puhumasi asiantuntija on rakennesuunnittelija, rakennusinsinööri. //
6 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
Torpalainen
Torpalainen: Platonilla on systeemi tuulettuvalle sokkelille, se perustuu siihen että platonmatto on seinien vastassa, mikä sallii platonmaton alla olevan kostean ilman lattialla tuulettua jalkalistan kautta, jossa on ilmarako. Etsi lisää platon niin löydät sen sieltä. //
2 vastausta · 5,7k lukukertaa
R
Roadrunner66: Kiitos kaikille vastauksistanne. En uskonut, että Moelvenilla olisi tietoa, mutta he vastasivat itse asiassa kirjeeseeni ja kertoivat, että kyseessä oli rakenne, jota käytetään moduulien yhteenliittämisessä ja jolla on jokin jäykistävä toiminto, mutta osan tai koko putken pois sahaaminen kävisi hyvin.
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
Maveric77
Maveric77: Hei kaikki! Ajattelin ryhtyä purkamaan vanhat ulkoportaat ja valaa uudet. Sekä itse portaat että ajattelin myös tehdä korotetun reunan, joka toimii "kaiteena", vaikka kaide onkin todennäköisesti vain noin 60 cm korkea! Minulla on kohtalainen käsitys siitä, miten etenen betonin kanssa, ainakin portaiden osalta, mutta nykyiset portaat on muurattu tiilisivuilla ja askelmina toimii
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.