23 129 lukukertaa ·
27 vastausta
23k lukukertaa
27 vastausta
Sekoita tasoitemassa itse
Sivu 1 / 2
Jos joku aikoo sekoittaa itse neljä säkkiä tasoitemassaa (1 henkilö), mikä on helpointa, sekoittaa neljään sankoon vai ostaa 65 litran sanko ja sekoittaa kolme säkkiä siinä?
Mitä mieltä olette, joilla on vähän kokemusta tasoitemassan sekoittamisesta?
Mitä mieltä olette, joilla on vähän kokemusta tasoitemassan sekoittamisesta?
Miten ajattelit nostaa 65 litran kanisterin tasoitemassalla? Se painaa noin 120 kg...
Suosittelen viemään sen ämpärissä kerrallaan. Biltemassa on mukavia kolmionmuotoisia ämpäreitä noin 100 kr kappaleelta, joita on helppo kantaa ja kaataa.
Suosittelen viemään sen ämpärissä kerrallaan. Biltemassa on mukavia kolmionmuotoisia ämpäreitä noin 100 kr kappaleelta, joita on helppo kantaa ja kaataa.
Sekoitin itse laastinsekoittimen Biltemasta, luulen että se oli 60 litraa. Laitoin muovin juuri kylpyhuoneen ulkopuolelle, sekoitin 2-3 säkkiä ja otin tasoitteen tavallisiin ämpäreihin runsaan metrin päähän kylpyhuoneeseen. Muuten tulee jatkuvaa juoksemista ämpärien kanssa... Mutta laita muovia kauas sinne, mihin luulet sen roiskuvan... jos sinulla on seiniä lähellä, aseta muovia/paperia myös sinne, sillä se roiskuu vähän sekoittaessa.
Olen vahvaDr Fozz sanoi:
Ei, vakavasti puhuen ajattelin asettaa ammeen huoneeseen ja kallistaa sen sitten. Mutta se voi olla hikistäkin. Olen myös miettinyt ottaa siitä 20 litran sankolla, kuten Forbo kirjoittaa.
Opin peittämään kunnolla, kun sekoitin tasoitetta ensimmäistä kertaa kovalla tavalla...
Sekoita tavallisessa muurarisankossa. Paitsi että et jaksa kantaa suurta sankoa:
Ensimmäinen sanko saa puolihyvän koostumuksen
Toinen sanko saa ok koostumuksen.
Kolmas ja neljäs sanko saavat täydellisen koostumuksen...
Ensimmäinen sanko saa puolihyvän koostumuksen
Toinen sanko saa ok koostumuksen.
Kolmas ja neljäs sanko saavat täydellisen koostumuksen...
Olisin sekoittanut kahdesti kaksi säkkiä sopivan kokoiseen ämpäriin/altaaseen. Olen tehnyt niin, kahdeksan säkkiä neljä sekoitusta, ja se toimi hyvin. Sitten olin valmiina kaatamaan altaan kun se piti tyhjentää.nikstra sanoi:
Tuntuu kuin jupinaa ensimaailman ongelmista.
Ei ole sen vaikeampaa kuin sekoittaa yksi säkki kerrallaan siirappisankoon, jonka on saanut paikalliselta leipomoltaan. Sekoittaa ja kantaa sisään 6-8 sankoa ja kävellä muutamia metrejä on koko maailmassa.
Ei ole sen vaikeampaa kuin sekoittaa yksi säkki kerrallaan siirappisankoon, jonka on saanut paikalliselta leipomoltaan. Sekoittaa ja kantaa sisään 6-8 sankoa ja kävellä muutamia metrejä on koko maailmassa.
No, kyse ei ole suoraan vaikeusasteesta tai siitä, joudunko kantamaan vähän. Olen huolissani siitä, että se alkaa jähmettyä/palaa ensimmäisessä ämpärissä ennen kuin olen sekoittanut viimeisen. Se on luultavasti itsestäänselvää, kun sen on tehnyt muutaman kerran, mutta nyt tämä on kolmas kerta minulle ja ensimmäinen kerta, kun sekoitan enemmän kuin kaksi säkkiä.tank77 sanoi:
On yksinkertaisesti halvempaa kysyä täällä, jotta ei epäonnistu ja joudu ostamaan uutta tasoitetta ja tekemään kaiken uudelleen.
Osta 4 laastisankoa, joiden tilavuus on vähintään 20 litraa. 25 litraa on ehdottomasti mukavampi työskennellä, sillä se ei tule niin lähelle reunaa.
Valmistele hyvä ja siisti (ja mahdollisesti suojattu) työtila, jossa kone, vispilä ja kaikki on valmisteltu. Pidä ämpäri vettä valmiina, jotta voit asettaa vispilän siihen jälkeenpäin.
Täytä jokainen ämpäri vedellä, joka tarvitaan yhtä kipsisäkkiä varten; mahdollisesti 2-3 dl vähemmän ja lisää hieman vispilän jälkeen, jos se tuntuu liian paksulta.
Sekoita yksi sanko kerrallaan, en ole täysin varma ajasta, mutta ehkä noin 1-2 minuuttia, kunnes se vaikuttaa hyvin sekoitetulta ja kaikki paakut ovat liuenneet.
Sekoita sen jälkeen jokaista sankoa vielä 30-60 sekuntia (samassa järjestyksessä kuin lisäsit kipsin) ennen kuin kaadat kipsin.
Älä käytä liikaa aikaa kipsin kaatamiseen, sillä tässä vaiheessa aikaa kuluu nopeasti.
Jos sinulla on mahdollisuus saada apulainen, se tuntuu huomattavasti paremmalta, vaikka luulen, että voit hoitaa 4 sankoa mainiosti itsekin.
Ammattilaiset voivat esittää mielipiteensä sekoitusajoista, joita kirjoitin.
En ole itse käyttänyt sekuntikelloa, kun olen sekoittanut.
Valmistele hyvä ja siisti (ja mahdollisesti suojattu) työtila, jossa kone, vispilä ja kaikki on valmisteltu. Pidä ämpäri vettä valmiina, jotta voit asettaa vispilän siihen jälkeenpäin.
Täytä jokainen ämpäri vedellä, joka tarvitaan yhtä kipsisäkkiä varten; mahdollisesti 2-3 dl vähemmän ja lisää hieman vispilän jälkeen, jos se tuntuu liian paksulta.
Sekoita yksi sanko kerrallaan, en ole täysin varma ajasta, mutta ehkä noin 1-2 minuuttia, kunnes se vaikuttaa hyvin sekoitetulta ja kaikki paakut ovat liuenneet.
Sekoita sen jälkeen jokaista sankoa vielä 30-60 sekuntia (samassa järjestyksessä kuin lisäsit kipsin) ennen kuin kaadat kipsin.
Älä käytä liikaa aikaa kipsin kaatamiseen, sillä tässä vaiheessa aikaa kuluu nopeasti.
Jos sinulla on mahdollisuus saada apulainen, se tuntuu huomattavasti paremmalta, vaikka luulen, että voit hoitaa 4 sankoa mainiosti itsekin.
Ammattilaiset voivat esittää mielipiteensä sekoitusajoista, joita kirjoitin.
En ole itse käyttänyt sekuntikelloa, kun olen sekoittanut.
Neljä kertaa, kun olen tasoittanut tai ollut mukana tasoituksessa, olemme sekoittaneet useissa ämpäreissä ensin ja kaataneet sitten. Silloin on ollut kyseessä 2-5 ämpäriä.
Varmasti voi sekoittaa uudelleen ja uudelleen samassa ämpärissä, siinä on varmasti joitakin etuja, ehkä erityisesti taloudellisia?
Varmasti voi sekoittaa uudelleen ja uudelleen samassa ämpärissä, siinä on varmasti joitakin etuja, ehkä erityisesti taloudellisia?
Tuo on ensimmäinen kerta kun luen siitä. Kaikki vinkit, jotka olen löytänyt verkosta, ovat olleet sen puolella, että kaikki sekoitetaan kerralla tai että on yksi tai useampi avustaja, jotta tasoitetta kaadetaan koko ajan märkänä märkänä.tank77 sanoi:
Se vaihe epäonnistui minulta ensimmäisellä kerralla, kun yritin. Yritin tasoittaa tasoitetta lastalla niin kauan, että se alkoi kovettua. Silloin siitä ei todellakaan tullut tasaista.Mikael_L sanoi: