T
Se kestää minuutin sekoittaa tasoitemassa, kaksi minuuttia viedä tasoitemassa kylpyhuoneeseen ja levittää se hammaskamman avulla. Palata ämpärin kanssa ja sekoittaa uusi erä, kahden kolmen minuutin kuluttua olet takaisin kylpyhuoneessa kaatamassa seuraavaa erää ja lupaan sinulle, että ensimmäinen ämpäri on yhtä märkä kuin ennen.

Kuten sanottu, juokseva tasoite ei kovetu kahdessa sekunnissa!

tank77 sanoi:
Tietysti sekoittaa yhdessä ja samassa ämpärissä, miksi useita kerralla?

Eihän tasoite kovetu kahdessa sekunnissa sen jälkeen, kun se on kaadettu ulos!
Jos olet yksin ja sinun pitää sekoittaa neljä ämpärillistä peräkkäin, uskon, että on riski, että ensimmäisenä kaadettu on kovempaa kuin haluat, kun on aika kaataa viimeinen. Jokainen ämpäri pitäisi sekoittaa ainakin kaksi-kolme minuuttia ja "kaataminen" ja uloskaataminen vievät varmaan aikaa huomattavasti yli "kahden sekunnin".

Vinkki on, että mittaat etukäteen oikean vesimäärän neljään viiden litran muovikanisteriin ja pidät ne jääkaapissa. Se pidentää jossain määrin työaikaa, vaikka en tiedä kuinka paljon. Joka tapauksessa säästät paljon aikaa, kun ei tarvitse mitata, kun sinun pitää sekoittaa.

T
nikstra sanoi:
Ensimmäisellä kerralla, kun yritin, epäonnistuin siinä. Yritin tasoittaa tasoitetta tasoituslastalla niin kauan, että se alkoi kovettua. Silloin siitä ei todellakaan tullut tasaista.
Silloin sinun täytyi sekoittaa tasoite aivan liian jäykäksi. Yleensä otetaan puoli litraa vähemmän kuin mitä käytetään tasoituksessa.

T
Alfredo sanoi:
Jos on yksin ja aikoo sekoittaa neljä ämpäriä peräkkäin, luulen, että on riski, että se, mikä kaadettiin ensin, on kovempaa kuin toivottu silloin kun on aika kaataa viimeinen. Jokainen ämpäri tulisi sekoittaa vähintään kaksi-kolme minuuttia, ja "kaatamisen" ja uloskaatamisen kanssa aika kuluu huomattavasti enemmän kuin "kaksi sekuntia".

Yksi vinkki on, että mittaat etukäteen oikean vesimäärän neljään viiden litran muovikanisteriin, jotka pidät jääkaapissa. Se pidentää kuivumisaikaa hieman, vaikka en tiedä kuinka paljon. Joka tapauksessa säästät paljon aikaa, kun ei tarvitse mitata silloin kun sinun pitäisi sekoittaa.
Se ei ole mitään "tiedettä" levittää, uskon että teette siitä itsellenne vaikeampaa kuin se oikeasti on!

tank77 sanoi:
Ei ole mitään "tiedettä" kellua, luulen, että teette siitä vaikeampaa itsellenne kuin se oikeastaan onkaan!
Se on varmasti totta... ;) Mutta eikö olekin usein niin asioiden kanssa, joihin ei ole tottunut. Kun jotain on tehnyt monta kertaa, tietää miten se toimii eikä tarvitse ainakaan tietoisesti suunnitella niin tarkasti.

Kun on kokematon, miettii enemmän parasta tapaa ja yrittää ennakoida ongelmia, koska ei ole varma mitä odottaa.

Että se ei ole tiedettä, olen samaa mieltä, mutta silti on melko ikävää epäonnistua siinä, ja minusta näyttää, että olen nähnyt täällä melko paljon lankoja vähemmän onnistuneista tasoitusyrityksistä...:eek::mad:

Viimeksi muokattu:
tank77 sanoi:
Sitten olet varmasti sekoittanut tasoitteen aivan liian paksuksi. Tavallisesti käytetään puoli litraa vähemmän kuin tasoituksessa käytetään.
Se oli juuri tasoitusta, mitä tein. Muistan, että käyttämäni tasoite oli työstettävissä 20 minuuttia, ja olin siinä sutimassa tasoitetta 20-25 minuuttia tai niin, koska mielestäni se näytti epätasaiselta. Jälkikäteen ajatellen luulen, että se oli vain värivaihteluita, joita yritin tasoittaa :o

Viimeksi muokattu:
tank77 sanoi:
Sen kestää minuutin sekoittaa tasoite, kaksi minuuttia viedä tasoite ja kaataa se kylpyhuoneeseen ja tasoittaa se hammastetulla lastalla. Takaisin ämpärin kanssa ja sekoita uusi satsi, ja kahden kolmen minuutin kuluttua olet takaisin kylpyhuoneessa ja kaadat seuraavan erän, ja silloin lupaan sinulle, että ensimmäinen ämpäri on yhtä kostea kuin ennen.

Kuten sanottu, tasoite ei kovetu kahdessa sekunnissa!
En tosin kirjoittanut mitä aioin tasoittaa kun esitin kysymyksen ensimmäisessä viestissä. Se ei ole kylpyhuone vaan tavallinen huone, johon halutaan saada tasainen lattia.

Jos aiot vain tasoittaa lattialämmityksen tai vastaavan pieneen kylpyhuoneeseen, voin kuvitella, että se toimii hyvin sekoittamalla samassa ämpärissä. Mutta lattian saaminen tasaiseksi tuntuu hieman epävarmalta.

Luulen, että tällä kertaa käytän kuitenkin usean ämpärin menetelmää.

Mikael_L
Älä unohda, että usein on parempi jättää pienet virheet huomiotta tasoituksessa ja sen sijaan tasoittaa pinta tasaiseksi teräslastalla (tai ehkä oikolaudalla?), kun koostumus on kuin modeleraa, kun voi kävellä pinnalla ilman että kengät uppoavat ollenkaan. Ja pienet kuopat voidaan korjata käsitasoitteella, joka voidaan vetää nollatasoon asti.

Se voi olla hieman helpompaa meille amatööreille tähdätä kaksivaiheiseen työhön sen sijaan että yrittäisimme saada täydellisen pinnan heti.

Mutta tärkeintä on joka tapauksessa poistaa korkeat kohdat heti, kun tasoite on vielä vähän pehmeää, siitä tulee pirun kovaa muuten. Lisätasoittaminen on sitten pikku juttu.

Itse kadun, että kylpyhuoneen tasoittaessani en ottanut yhtä säkkiä lisää tasoitetta ja kaapinut ylimääräisen pois, sillä siitä tuli liian matala sekä siellä että täällä. Tämä tarkoitti, että minun piti tasoittaa käsin todella paljon, useaan otteeseen. Luulen, että käytin melkein 2 päivää ylimääräistä tähän, joten yksi ylimääräinen säkki tuntuu edulliselta tässä asiassa. :rolleyes:

T
nikstra sanoi:
En kirjoittanutkaan mitä aioin tehdä, kun esitin kysymyksen ensimmäisessä viestissä. Kyseessä ei ole kylpyhuone, vaan tavallinen huone, johon aiotaan tehdä tasainen lattia.

Jos aikoo vain tasoittaa lattialämmityksen tai vastaavan pieneen kylpyhuoneeseen, voin kuvitella, että se toimii hyvin samassa ämpärissä sekoitettuna. Mutta saada lattia tasaiseksi tuntuu hieman epävarmalta.

Luulen, että käytän tällä kertaa usean ämpärin menetelmää joka tapauksessa.
No, sitä helpompaa saada tasoite tasaiseksi, silloin homma hoitaa itse itsensä, vain siistitään saumakohdat leveällä hammastaloittajalla, kaada mieluiten hieman ylimääräistä vettä (1-2 dl), jotta tasoite olisi ohuempi ja leviäisi paremmin.

Tasoittelin joku aika sitten 45 neliömetriä kolmessa eri huoneessa, joista yhdessä oli lattiakaivo. Otin kaikki huoneet samalla kertaa, koska minkäänlaisia kynnystä ei pitäisi olla.

Ja kaiken tämän tein itse yksi ämpäri kerrallaan: wow:

Jokin kertoo minulle, että tank77:llä on vähintään kymmenen kertaa enemmän kokemusta tasoitteen levittämisestä kuin meillä muilla ketjussa yhteensä. Tai sitten hän on vain skånelainen.;);):cool::rolleyes:

Mikael_L
Alfredo sanoi:
Jotain kertoo minulle, että tank77:llä on vähintään kymmenen kertaa enemmän kokemusta tasoituksesta kuin meillä muilla ketjussa yhteensä. Tai sitten hän on vain skåning.;);):cool::rolleyes:
Uskon aivan kuten sinä ...

Tai mahdollisesti sekä skåning että yli 10 kertaa enemmän tehtyjä töitä ... :p

T
Ei, vain skoonelainen, me olemme hieman parempia kuin te muut, erityisesti fjollträskilaiset:cool:

Naurettavan suuri huoli. Ota rennommin ja yksi sanko kerrallaan. Tasoittele hieman jälkikäteen, jos siitä tulisi epätasaista. Täysin selvästi paras. Lisäksi sitä miettii, mikä toleranssi sinulla on mielessäsi. Dy laittaa parketin päälle? Älä tuhlaa aikaa sellaisiin asioihin, jotka eivät näy. Muutama mm ylös tai alas suurella lattialla ei ole huomattavissa. 👍

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.