Hei!
Olemme ostaneet 70-luvulla rakennetun rivitaloasunnon ja harkitsemme osan seinien purkamista ja siirtämistä. Olemme saaneet sekä osan rakennuspiirustuksista että tekniset kuvaukset, ja jälkimmäisessä on ruksit "Kantavat osat" kohdassa. (liitetään) Siellä on ruksit ulkoseinälle, mutta ei sisäseinälle.

Voinko luottaa tähän ja siirtää seinät haluamallani tavalla?

Lisäksi mainitaan, että sisäseinät ovat ohuet ja koostuvat 2"x2" koolauksista (teknisen kuvauksen mukaan).
 
  • Ritningsdokument som visar väggarnas konstruktion med kryssrutor för "Bärande delar", där ytterväggen är markerad som bärande.
Pohdin ääneen... :Pohjapiirros voisi kertoa jotain. Onko se kaksi/kusemmalla kerroksella? Kyllä, todennäköisesti.

Uskon, että olisi hyvin käytettyä rahaa astella sisään täydellisten (?) piirustustenne kanssa rakennusinsinöörille ja esittää nämä kysymykset.

/ajatukset päättyvät/
 
Jos haluat saada neuvoja ja apua täällä, sinun pitäisi antaa parempi kuvaus ja mielellään piirustuksia. Mutta yleisesti ottaen, kantavat väliseinät eivät ole ohuempia kuin 13mm + 95mm + 13mm = 121mm.
 
Tässä on talon piirustus. Voisiko se auttaa? Se on yksikerroksinen talo betonilaatalla. Katto on lähes tasainen (6 astetta) asfaltista.

Seinät oikealla olevan somrummet ympärillä ovat ne, joita mietimme siirtävämme jonkin verran - tai pikemminkin poistavamme vaatekaapit ja antamalla seinän seurata niiden oikeaa puolta piirustuksessa. Ja avaamalla oviaukot noin 100 cm kahdessa paikassa, sen sijaan että ne olisivat 1x80 cm. Ja siirrämme keittiön siihen huoneeseen, mutta sillä ei olekaan niin paljon tekemistä kantavien seinien kanssa :)
 
  • Yksikerroksisen talon pohjapiirros, jossa näkyvät autotalli, makuuhuoneet, keittiö ja olohuone. Suunnitteilla on muutoksia seinien sijoitteluun.
Jotain tällaista?

Arvaan vapaasti kun en oikein tiedä minne aukkojen pitäisi olla. :D

Jos se on niin kuin olen tehnyt (ette te kai tarvitse kahta aukkoa samaan seinäpalaseen?), ehdotus voisi olla, että olisi vain yksi suurempi aukko, uudessa seinässä käytävälle kuvassa oikealle.

Onhan se aina hyvä, että on kokonaisia seiniä, erityisesti keittiössä.

En usko, että näissä muutoksissa on mitään vaaraa, mutta ilman rakennuspiirustuksia, tai nostamatta päätä ylös ja tarkistamatta, ettei siellä ole kattotuolia/palkkia/jne, joka haluaa tukea juuri siinä kohdassa missä sahataan, on vaikea tietää.

Nykyaikaisessa talossa, jossa on accordsviiluttuja pahvikaappeja, on selvää, ettei niillä ole kantavaa vaikutusta. Vanhassa rakenteessa, missä on paikan päällä rakennetut kaapit, joiden korkeus ulottuu lattiasta kattoon, voi olla niin, että niitä on huomioitu rakenteessa.

Jälleen kerran, en usko että siitä pitäisi olla mitään vaaraa.
 
  • Asuinrakennuksen pohjapiirros, jossa näkyvät huoneiden sijainnit kuten keittiö, olohuone ja makuuhuoneet sekä käytävä.
Kiitos piirustuksesta:) Aion katsoa, mutta tuntuu hyvältä, että voimme luonnostella eteenpäin toivoen, että se sujuu helposti.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.