13 172 lukukertaa ·
19 vastausta
13k lukukertaa
19 vastausta
Ulkoseinän mitat
Sivu 1 / 2
Moi!
Ajattelin vain kysyä, mitä kokemuksenne sanovat ulkoseinien mitoittamisesta.
Jos kattotuolien jänneväli on 11 m, riittävätkö silloin 145*45 pystyssä olevat pystypalkit? Mukana on sekä vaakasuorat että pystysuorat kattoristikot. Lumivyöhyke 1.5, uskon, että Skåne. Yksikerroksinen talo.
Katsoin luultavasti puuoppaasta jonkin taulukon ja sen mukaan kaikki oli kunnossa. Mutta mitä mieltä te olette?
Terveisin
Ajattelin vain kysyä, mitä kokemuksenne sanovat ulkoseinien mitoittamisesta.
Jos kattotuolien jänneväli on 11 m, riittävätkö silloin 145*45 pystyssä olevat pystypalkit? Mukana on sekä vaakasuorat että pystysuorat kattoristikot. Lumivyöhyke 1.5, uskon, että Skåne. Yksikerroksinen talo.
Katsoin luultavasti puuoppaasta jonkin taulukon ja sen mukaan kaikki oli kunnossa. Mutta mitä mieltä te olette?
Terveisin
On hieman hankalaa vastata, kun kysyt "pärjääkö...". Se tuntuu siltä, että olisi vastuussa kestävyydestäsi. Joten vaikka se kuulostaisi täysin OK:lta, kukaan ei uskalla luvata sinulle, että se kestää.
Mutta voin ainakin sanoa, että olen rakentanut 145-reglar:illa eikä se ole vielä romahtanut. Tosin se talo oli 9 metriä leveä. Mutta en olisi epäröinyt, vaikka talo olisi ollut kaksi metriä leveämpi. Mutta se on minun päätökseni minun talolleni.
Mutta voin ainakin sanoa, että olen rakentanut 145-reglar:illa eikä se ole vielä romahtanut. Tosin se talo oli 9 metriä leveä. Mutta en olisi epäröinyt, vaikka talo olisi ollut kaksi metriä leveämpi. Mutta se on minun päätökseni minun talolleni.
Leveys on ehkä kriittisempi kattotuolien rakenteessa kuin ulkoseinän.
Jos tolppa/kisko ei voi taipua tai kääntyä, eli on täysin lukittu rakenteessa, ja kuormitat painoa suoraan ylhäältä, silloin tarvitaan suuri kuorma ennen kuin se antaa periksi. Kuinka paljon, sitä en tiedä, joten en anna mitään lukuja.
Jos tolppa/kisko ei voi taipua tai kääntyä, eli on täysin lukittu rakenteessa, ja kuormitat painoa suoraan ylhäältä, silloin tarvitaan suuri kuorma ennen kuin se antaa periksi. Kuinka paljon, sitä en tiedä, joten en anna mitään lukuja.
andersmc: Kiitos vastauksesta!
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta sinun ei tarvitse olla huolissasi, en aio pitää sinua vastuullisena, jos se romahtaa
Aion myöhemmin ottaa yhteyttä jonkinlaiseen "konstruktör", mutta halusin vain kuulla mielipiteesi siitä!
Kiitos vielä kerran!
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta sinun ei tarvitse olla huolissasi, en aio pitää sinua vastuullisena, jos se romahtaa
Aion myöhemmin ottaa yhteyttä jonkinlaiseen "konstruktör", mutta halusin vain kuulla mielipiteesi siitä!
Kiitos vielä kerran!
C/c etäisyys koolauksille on 60 cm. Levein ikkuna tulee olemaan noin metrin. Toivon kuitenkin, että makuuasentoon asennettu kantopuu, jonka mitat ovat 145 tai 195, pystyy kantamaan sen.
Katosta tulee bitumilaattakatto, eli kevyt katto.
Onko kukaan muu rakentanut ja haluaa jakaa ulkoseinien mittoja?
Kiitos kaikille teille, jotka vastasitte
Katosta tulee bitumilaattakatto, eli kevyt katto.
Onko kukaan muu rakentanut ja haluaa jakaa ulkoseinien mittoja?
Kiitos kaikille teille, jotka vastasitte
Olen rakentanut kaksikerroksisen talon vapaakantavilla kattotuoleilla ja raskaalla katolla. Jänneväli oli 7 m ja käytin 120x45 (c-c 60) seisovia rankoja puuoppaan taulukon mukaisesti ja se toimi erinomaisesti.
Tiedän, että usein rakennettiin kaksikerroksisia "tvåtum fyra":lla aiemmin ja se toimi myös, vaikka eristys oli usein niukka.
Nukkuisin ehdottomasti rauhassa sinun tapauksessasi, puuoppaan taulukot sisältävät turvallisuusmarginaalin.
Tiedän, että usein rakennettiin kaksikerroksisia "tvåtum fyra":lla aiemmin ja se toimi myös, vaikka eristys oli usein niukka.
Nukkuisin ehdottomasti rauhassa sinun tapauksessasi, puuoppaan taulukot sisältävät turvallisuusmarginaalin.
Hienoa, kiitos vastauksesta!Gabbe1 sanoi:Olen rakentanut kaksikerroksisen talon vapaasti kantavilla kattotuoleilla ja raskaalla katolla. Jänneväli oli 7 m ja käytin 120x45 (cc 60) pystypuita puuoppaan taulukon mukaan, ja se toimi erinomaisesti. Tiedän, että usein rakennettiin kaksikerroksisia "tvåtum fyra":lla aikoinaan ja sekin toimi, vaikka eristystä oli usein vähän. Nukkuisin ehdottomasti hyvin sinun tapauksessasi, puuoppaan taulukoilla on turvamarginaali.
Kaksikerroksinen talo 2*4? Voiko se todella pitää paikkansa? Vaikuttavaa!
Suurin syy siihen, että monet rakentavat tänään 45x170 tai 45x195 ulkoseinillä, on saada eristys. Lisäksi sisäänpäin jää usein 45mm asennusta varten, joka myös eristetään.
Naapurini, joka myös rakentaa/rakensi paikan päällä, käytti 45x120 pystysuorassa ja 45x120 vaakasuorassa.
Yksikerroksinen talo kulmassa.
Naapurini, joka myös rakentaa/rakensi paikan päällä, käytti 45x120 pystysuorassa ja 45x120 vaakasuorassa.
Yksikerroksinen talo kulmassa.
Kyseessä on laajennus, onko sillä jokin vaikutus?PCLarsson sanoi:
Olin ajatellut 145+45+45. Joten vaakatasossa oleva 45 ulkopuolella ja vaakatasossa oleva 45 sisäpuolella. Vai onko se täysin hullusti ajateltu?
Terveisin