Hei

Minun täytyy leikata joukko kaakelilaattoja saadakseni ~6 cm "suikaleita" seinän reunalle.
Mutta miten ikinä teenkin, reunat tulevat hieman "rapsahteleviksi", paljon pieniä siruja lasituksessa pitkin leikkausta.
Olen kokeillut muutamia eri kaakelileikkureita + yksinkertaista vesileikkuria timanttiterällä, mutta saan käytännössä saman tuloksen :(

Onko minun vain hyväksyttävä tilanne, hiottava hieman reunasta timanttiviilalla ja toivottava, ettei se näy?
Vai olenko vain yliherkkä?
Valkoinen kaakeli, jos joku ihmettelee.

-/Christian

Luulen, että vähän kehittyneempi kap olisi parempi. Jos oletetaan, että tarkoitat "yksinkertaisella vesisahalla" sellaista, jossa terä on asennettu alapuolelle, jossa levy liukuu terää vasten. Ammattimaisemmissa koneissa terä kulkee ylhäältä ja liukuu kiskolla levyn yli. Tämä antaa "lempeämmän" leikkauskulman lasitusta vastaan.

Sellaisia koneita voi joko vuokrata tai voit ehkä pyytää laatoittajaa leikkaamaan laatat puolestasi. Laatoittajalla saattaa lisäksi olla jokin ylimääräinen niksi, joka antaa hyvän lopputuloksen.

Toisaalta sinulla täytyy olla slät klinga, toisaalta voit naarmuttaa sillä puolikkaan millimetrin ennen leikkaamista. Että terä on tasapainossa, on tietenkin välttämätöntä. Teen niin yleensä gres porcellanatolla, joka on erittäin kiiltävä, ja se toimii. Minulla on suuri saha vesijäähdytyksellä, jossa moottori liikkuu kiskossa. En tiedä onko juuri tämä tai terä ratkaiseva. Uskon kuitenkin enemmän terään.

Kun testasin Boschin arvontamonitoimileikkuria (katso toinen ketju), kokeilin myös laatojen leikkaamista kovametallimursketerällä. Mielestäni leikkausjälki oli todella siisti, vaikka se ei ollutkaan kovin nopeaa. Kun rakennan seuraavan kylpyhuoneen vuoden tai kahden päästä, aion luultavasti ostaa timanttiterän ja kokeilla sitä.

Jos kyseessä on ulkonurkan päätys, suosittelisin, että asetat leikkaamattoman reunan ulospäin.

Riippumatta laatan leikkauksesta, se ei koskaan ole 100%, mutta jos se on toista laattaa vasten sauman kanssa, se ei melkein näy (ellei se ole todella rosoinen tietysti).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.