K
Kingenkongen: Beijerin mukaan OSB:n vetolujuus on 167 kg: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ByggradListItem.aspx?id=52659 Vaikuttaa erittäin tarpeettomalta käyttää metallexpander toisin sanoen.
8 vastausta · 2,9k lukukertaa
J
JOW: Joo, ymmärrän ajatuksesi, mutta mielestäni on turhaa työtä laittaa uusia tolppia, kun sinulla näyttää jo olevan valettu laatta terassille. Tarkoitan, että laitat tilapäiset tolpat 1 m taloon päin nykyisistä tolppista, voit esim. laittaa 45x95 jokaisen kattopalkin yläreunaan. Poista vanhat, aseta uudet tolpat maun ja mieltymyksen mukaan siinä, missä vanhat olivat. Silloin sinun ei
5 vastausta · 6,8k lukukertaa
·
harry73
harry73: Jos katto ja lattia ovat betonia ja seinä on puuta, se ei ole kantava, muuten sitä ei voi nähdä kuvassa + piirustuksessa
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
V
vagabondo: mietin, pitäisikö minun käyttää naulaa (oikealla, tasaisella päällä) vai käyttää dyckert, tai jopa ruuvia - mitä olet käyttänyt?
4 vastausta · 5,0k lukukertaa
PNO
PNO: Primäärin tärkein tehtävä on sitoa irtonaiset partikkelit ja estää kiinnityslaastia kuivumasta, koska seinä imee vettä kiinnityslaastista ennen kuin laasti ehtii kuivua. Liian nopeasti kuivunut laasti ei saa kestävyyttä, kuten kaikki muutkin sementtipohjaiset tuotteet, jotka kuivuvat liian nopeasti. Käyttäisin ehdottomasti primääriä vanhalla kevytsoraharkkoseinällä. Mitä tulee
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
T
torparkillen: Meillä on ajatuksia eristää vanhan 1920-luvun brygghusimme lattiat. Se on torpargrund. Etäisyys maahan on melko pieni, mutta se olisi mahdollista eristää alaspäin. Siinä tapauksessa olisi tarpeen poistaa vanhat lattiat. On vanhoja lattioita, leveitä lankkuja, jotka ovat alinna perustaa vasten, sekä laudoista tehty lattia, jossa ei ole yhtä leveitä lattialautoja ja joka
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
chris47
chris47: NetNut, voin kuvitella, että se on tarina, jonka kaikki naapurustossa tuntevat nyt. Onhan se todella hauskaa, kun luovat ihmiset testaavat uusia tapoja. /CC
11 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
J
JanGren: Kiitos vinkeistänne. Tällä kertaa sahasin käsin ja se sujui kokonaisuudessaan hyvin. Hiukan aikaa vievää, mutta vähemmän pölyä :) Ostin kevytsaha betonille Julasta 99:- hintaan, ja se toimi lupauksen mukaisesti.
5 vastausta · 20,9k lukukertaa
A
anaitis: Jos piirrät, miten olet ajatellut, niin siitä tulee varmaan helpompi ymmärtää.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
M
magnusk750: Asuinrakennus rakennettu Lecablocsista, (ulkopuolelta eristetty jne.) Kysymys on, voiko sisäseinille saada 5 mm paksun rappauksen? Kaksi kerrosta kipsilaastia ilman verkotusta? On joitakin yksityiskohtia asennettuna, joten rappauksen ei pitäisi mieluusti olla paksumpi.
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
K
Knetha: Minulla on 115x115 liimapuupylväät parvekkeella. Aitaosat on ruuvattu kiinni kulmaraudalla pylväisiin. Liimapylväiden haittapuoli on, että kaikki kulmat ovat viistettyjä (MIKSI ne ovat sitä?) = todella rumaa, jos ne liimataan yhteen. Tietysti ne voi höylätä, mutta minulta puuttuu sellainen välineistö. Epäilen, että urien kittaus ei kestä kovin pitkään...
11 vastausta · 27,3k lukukertaa
G
gillarattbygga: Ok! Kiitos paljon avustasi.
4 vastausta · 3,8k lukukertaa
B
byggpularen: Lukisin sen "kamputki halkaisija 12, 300 mm tankojen välissä" // Anders Sent from my HTC Desire S using Byggahus
2 vastausta · 6,8k lukukertaa
gadu^
gadu^: [citat] Ajattelin vähän näin, enkä ymmärtänyt miksi tarvitaan kipsikerros...
7 vastausta · 1,8k lukukertaa
chris47
chris47: Suosittelen billhammare kevyttä. Ilmakäyttöinen tyyppi biltema toimii erinomaisesti. Toimii useimpiin asioihin, klinker, kakel, jne... Älä valitse sähkötoimista, ne ovat raskaita ja kömpelöitä. /CC
8 vastausta · 11,3k lukukertaa
chris47
chris47: Rauhoitu! Se on vain ruuvattava yhteen uudelleen. Tavallinen ruuvimeisseli toimii hyvin, mutta momenttia voi saada monella tavalla, kuten akkuporakoneella, jakoavaimella varteen, jos se ei ole pyöreä, ja momenttiavaimella. Bittipäät, bittijatkeet ja adapterit ovat hyvin saatavilla kaikissa rakennustavarataloissa. Kannattaa laittaa puuliimaa samalla, kun olet hommissa, niin vältyt tulevilta
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
chris47
chris47: Se mikä narisee on, kun puu hankaa puuta vasten. En usko, että se saa saman vaikutuksen kipsiseinää vasten. Liimaa kaikkialle, missä pääset käsiksi.. Ehdotan, että irrotat kaikki askelmat vangstycketistä ennen liimaamista ja sitten kaikki askelmat samanaikaisesti.. Jos otat yhden askeleen kerrallaan, se voi olla vaikeaa saada se kuntoon. /CC
6 vastausta · 7,1k lukukertaa
·
G
Gabbe1: Tapauksessasi käytin Karl Björks kaavakokoelman kuormitustapausta 10. f=(5xQxLxLxL)/(384xExI) f=taipuma Q=kuorma L=palkin pituus E=elastisuusmoduuli I=palkin hitausmomentti
12 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
Larsa
Larsa: Totta kai tarvitaan raudoitusta, unohdin mainita sen. Niitä löytyy valmiina ostettavaksi, mutta on helppoa valaa sellainen itse.
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
E
ef98dpa: Kiitos! Puhuin tänään kaverin kanssa, joka oli samalla linjalla. Kiitos huopavinkistä, en olisi muuten varmaan keksinyt sitä. //D
3 vastausta · 11,4k lukukertaa
M
Mats: Vuokraa kipsilevynostin ja ole kahdestaan nostamassa levyt nostimeen. Jos tekee näin, en näe mitään ongelmaa 1200X3200 levyjen kanssa. Olen nostanut yksin 1200X2500, mutta se rasittaa selkää.
11 vastausta · 2,8k lukukertaa
prototypen
prototypen: Höyläsin laudan yhtä vinoksi ja epätasaiseksi kuin alusta, mutta päinvastoin. Betoni murenee helposti tällaisissa paikoissa. Protte
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
·
hecke
hecke: Varauksella siihen, että olen maallikko alalla, voin antaa vinkkejä, miten olen tehnyt. Kaiva routarajaan asti, täytä singelillä ja täytä myös sisätila singelillä. Miksi sählätä styroxilla tai lecaharkoilla, kun sinulla on edullisempi vaihtoehto singelin muodossa. Raudoita ja valu sitten kuten ajattelit, mutta valaisin laatan paksummaksi kuin 5 cm. Pikemminkin 8-10 cm. Harmi, jos
1 vastaus · 13,1k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Näitä olen itse miettinyt. Asettaa vangstycket jokaisella askeleella. http://www.jula.se/minidownlights-ip20-10-pack-402287 [bild]
10 vastausta · 4,1k lukukertaa
V
vectrex: [citat] Useimmilla rakennusliikkeillä varmaan löytyy. Itse asensin käsittelemätöntä springspontia Siljan-merkkistä vinokattoomme yläkertaan. Maalasin sen kuitenkin itse (5 kertaa, hirveä homma). Lopputulos oli kuitenkin tosi hyvä! Baseco Siljan ja Moelven ovat joitakin valmistajia, joilla kaikilla on etsimääsi tuotetta.
8 vastausta · 4,2k lukukertaa
J
JOW: Joo, olen samaa mieltä. Kuitenkin se on jo kiinni, liimattu. Eräs kollega ehdotti käyttämään kanttijyrsin. Antaa kuulalaakerin mennä kipsilevyä vasten. Silloin ainoastaan kulmat jää jäljelle, joihin ei pääse jyrsimellä. Mielestäni se voisi toimia, ehkä haen peltikaistaleen peltisepältä ensin. Jotta laakeri teräkseen ei mene kipsiin...
4 vastausta · 9,6k lukukertaa
·
V
verktygsgurun: Voit kiinnittää karmin suoraan liimapuupalkkiin. Tarkista Schuuco:lta, miten heidän osansa asennetaan. Joissakin taitto-osissa on tärkeää, että karmin yläosa on suorassa, koska taitto-osat ikään kuin roikkuvat karmissa enemmän kuin seisovat kynnyksellä. Joten ole tarkka, kun asennat palkkia ja aseta se oikeaan korkeuteen niin, että kynnys istuu kauniisti lattiaa vasten.
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Aion mitata lautoja, kun ne ovat olleet sisällä muutaman päivän. Jos ne pitävät melko hyvin oikeat mitat, kutistuminen ei ehkä ole ongelma, ja silloin luulen, että on parasta maalata ja naulata nopeasti. Jos niillä on kunnon ylisuuruus, niitä ei todennäköisesti saa paikoilleen ilman, että syntyy rakoja kuivuessaan.
7 vastausta · 4,7k lukukertaa
A
Alko: Kiitos vastauksesta. Tietenkin tiedän, missä leikkaukset pitää tehdä. Se, mikä on vähän hankalaa, on se, että jos lähden liikkeelle 40x40x100 palikasta, halkaisen sen kulmassa yhdeltä puolelta, käännän sitä 90 astetta seuraavaa leikkausta varten, niin yläpuoli on kulmassa. Jiirisaha luultavasti toimisi, jos palikan voi pitää sopivasti. Sellainen kuitenkin puuttuu. /A Sent from
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
G
guggenheim: Kiitos nopeista vastauksista! Seinä on yläkerrassa, joten se puoltaa sitä, että se voi olla ei-kantava. Katto on jonkinlainen harjakatto luullakseni, eli sillä on harja, joka kulkee talon pitkittäissuuntaan, ja sitten se on hyvin loiva molemmille puolille. Kuulostaa hyvältä saada yhteys rakennesuunnittelijaan, sillä jos seinä ei ole kantava, luin jostain, että silloin ei vaadita
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.