Asun modulirakennetussa Borohus-talossa vuodelta -91, jossa on ryömintätila perustuksena. Nyt aion asentaa klinkkerilaatat sähkölämmityksellä (qiucknet) eteiseen. Pohjaratkaisu on avoin, joten eteisessä, aulatilassa ja oleskelutilassa lattia on yhtenäinen, tammi parketti (15mm). Eteisessä olen siis sahannut lattian pois kohdasta, johon klinkkeri tulee (kiitos sille, joka keksi upotussahan :D). Sen alla oli lumppupaperia, kuten arvelinkin. Mutta sen alla on muovia. Tasonsa ovat siis.
1. Puulattia
2. Lumppupaperi
3. Muovi
4. Lastulevy

Mitä tekee muovi siellä? Ei kai se ole mikään kosteussulku, vai? Aion liimata kipsilevyn ennen kuin aloitan laatoittamisen, mutta se on hankalaa muovin päällä :cool:. Ei mutta oikeasti, voiko muovi olla asennettu vähentämään lattian kopinaa, mutta miksi sitten lumppupaperi...? Muovi täytyy poistaa, jotta kipsi voidaan liimata, mutta olen huolissani, että saatan muuttaa jotain rakenteessa, mikä voi aiheuttaa ikäviä seurauksia. Tietääkö joku, näyttääkö tämä yleensä tältä?

Mielestäni muovin pitäisi olla siellä. Vertaa ulkoseiniin, sielläkin on muovia lämpimällä puolella.
Miksi liimata lattia kipsilevy? Eikö riitä, että kiinnittää sen ruuveilla?

Ne, joiden kanssa olen puhunut sitten viestini, sanovat, että ne muutamat neliöt (5) eivät tee eroa, jos muovi poistetaan. Ja liimaamalla kai tehdaan jos olen ymmärtänyt ne vaiheittaiset ohjeet, jotka olen nähnyt ja myös ne, joilta olen pyytänyt neuvoa. Sen täytyy olla jäykkä, ja jos ruuvaa, kipsi voi liikkua, ja sitä halutaan välttää.
Miten muuten tehdään, jos ei voi/saa poistaa muovia? En varmaan ole ainoa, joka on kohdannut tämän ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.