Hei kaikki!

Ajattelin ryhtyä purkamaan vanhat ulkoportaat ja valaa uudet. Sekä itse portaat että ajattelin myös tehdä korotetun reunan, joka toimii "kaiteena", vaikka kaide onkin todennäköisesti vain noin 60 cm korkea!

Minulla on kohtalainen käsitys siitä, miten etenen betonin kanssa, ainakin portaiden osalta, mutta nykyiset portaat on muurattu tiilisivuilla ja askelmina toimii metalliritilät. Kysymys kuuluu, voinko käyttää vanhan portaiden tiiliä täytemateriaalina uudessa betonissa? Vai pitääkö sitä välttää?

Olin myös ajatellut muurata uuden tiilireunan/kaiteen. Tämän kaiteen ajattelin pinnoittaa KC-laastilla, mutta voinko myös pinnoittaa itse portaat/sivuosat KC-laastilla betonin päälle? En aio pinnoittaa itse askelmaa, koska epäilen sen kestävyyttä?

Liitän kuvan, jonka löysin netistä. Se näyttää periaatteen, vaikka, kuten sanottu, aion pinnoittaa sivut enkä laittaa yläosaan mitään kaidetta!

• Yttertrappa med handledare, betongsteg och förhöjd kant, vid husets entré. Trappan leder till en vit dörr med sidofönster, gräsmatta bredvid.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.