Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
MathiasS: Kyllä se tekee niin: http://www.cellplastdirekt.se/byggkloss.htm
EndZone: Kanoners! Seuraan varmasti sitä vinkkiä tunnen. Kyllä tämä plattformen pois jättäminen olisi valitettavasti aiheuttanut joitain muita kauneusvirheitä kahdella seinällä, jotka olisivat vaatineet uudelleen tapetointia ja lopulta tunsin vain, että - plattformin rakentaminen oli sekä kätevämpää että nopeampaa juuri tässä tilanteessa.
MMR: [citat] Aivan kuten meillä, ei voi mennä huonekaluliikkeeseen ja löytää mitään ilman, että heti täytyy miettiä, saako sen ylös. Renovoinnin aikana oli hirveää, levyt yli 900x2500 eivät mene ylös, ja nekin ovat tarkkaa työtä saada ylös. Onneksi yläkerta on nyt valmis...
tralopp: Kiitos vinkistä! Sitten käytän piilokiinnitystä, tuntuu siltä, että se on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin naulaaminen ja lisäksi tyylikkäintä!
PeterPolyuretan: Yksi vaihtoehto on eristää spray-polyuretaanilla lokeroissa, jolloin se on taatusti sekä tiivis että hyvin eristetty. Mutta kuten racer sanoo, varo, ettei mökkisi muutu lautaksi =) Onnea matkaan
Grillen: Jos se on 10kvm, niin laita ainakin platonmatta alle, koska se ei ole kovin kallis. Sitten sen pitäisi kestää pidempään ainakin. Sitten se riippuu todella paljon siitä, kuinka kostea se on siellä alhaalla, jos se on erittäin kostea, voi tulla ongelmia jo muutaman kuukauden sisällä, mutta jos ei ole, se voi kestää vaikka kuinka kauan.
cederbusch: Olen nyt valanut kantapäätäni ja laittanut muovia ja 10 cm eristystä. Sekoitettiin betoni kuumalla vedellä, varmasti 45-50 astetta. Pidetään tuskin 10 astetta alueen ympärillä, johon betoni on valettu. Vaikuttaako eristys jähmettymisaikaan, vai onko se edelleen 2 päivää?
Suhagg: Kiitos. Pyydän valmistajaa piirtämään sen puolestani.
cederbusch: Se on vain vanha aukko, jota minun täytyy kaventaa hieman, joten sen muuraaminen ei vie kauan. Sitten, kun se on saanut levätä päivän, alan poistaa valettua holvia, jonka päällä kattotuolit seisovat.
Alfredo: [citat] Se näyttää olevan pienjännite, joten se on varmaan rauhallista...:p
Novisfixaren: Voisiko joku antaa vihjeen siitä, kuinka paha tilanne on, jos JOTKUT palkeet ovat "vähän" pieniä madonreikiä ja "murenevat" pinnalta, kun niihin lyö kovaa vasaralla, mutta sisäpuolelta ne näyttävät kuitenkin olevan kunnolla kiinteät? Kuinka huonoja niiden pitää olla, jotta ne on vaihdettava kokonaan? Kuten aiemmin mainittiin, ne ovat 100x200mm. Kantavat palkit ovat huomattavasti
viktorj: Mikä on 21 mm paksu allmogefoder? Aseta foder tavalliseen tapaan. Käytä ylä- ja alakulmakoristeita kuten kuvassa. Ja laita lista foderin taakse, joka on yhtä paksu kuin paneeli. Tyylikkäin tapa ratkaista se. Sitten maalaa kaikki.
MMR: Ainakin LaFargen levyt ovat 12,5, mutta niitä kutsutaan 13 mm:ksi. (katso taulukko oikeassa yläkulmassa tällä sivulla: http://www.wramstra.se/gips-13-x-900-x-2500/442-0) Mutta se on minulle samantekevää, se puoli millimetriä ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, ja se on pikkuasia, TS alkuperäinen kysymys koski oikeastaan 11 mm ja johtopäätös on, että hän on mitannut itse kittisaumassa.
Alanl: Okei, joten se tulee olemaan puupaneeli kipsi kipsi olki kipsi kipsi. Miten nämä olkitalot täyttävät nykyajan ympäristövaatimukset, minulla on sellainen käsitys, että talojen on tänään täytettävä tietty ympäristövaatimus, jotta ne hyväksytään. Kun puhuin poikien kanssa, jotka kunnostivat kylpyhuonettani, he sanoivat, että nykyään suurin osa omakotitaloista rakennetaan 45 cm
Forbo: [citat] Sitä ei kutsuttu Japan-golv kaupassa/varastossa, mutta kun tein tilauksen lattiasta, mainittiin sana ja tarkistin sen, ja se koko on ilmeisesti erityisesti japanilaiseen vientiin:-) Sitä lattiaa ei ole heidän kotisivullaan. (Se oli se lattia jonka ostit, kävin siellä katsomassa ja löysin 2-3 vaihtoehtoa joita heillä oli kotona, ja tämä maksoi 89kr neliöltä..)
JF.: Onko kukaan tietoinen mistä voisi löytää huurretun lasioven, jota voi käyttää sisäovena? Etsin täysin lasista ovea. Näyttää suihkuovelta.
Baeckz: Okei, mutta onko kyseessä vain tämä betoni juuri tällä seinällä? Että se on kantava. Koska muissa meni hyvin naulata klipsinaulat. Siinä tapauksessa ehkä tarvitsen vain käyttää naulatulppia kovemmassa seinässä. Olisi pitänyt olla sellaisia naulatulppia uppokauluksella siinä tapauksessa. Mutta mistä mitoista puhumme, jotka minun pitäisi vähintään olla? Ja kuten sanottu,
cederbusch: Huomasin, että ikkunaa kuormittava murtunut lohko on raudoitettu, joten ei ole mitään hätää.
Yrrol: Toinen puoli siitä oviaukosta johtaa "pieneen" huoneeseen, joka on suunniteltu harrastehuoneeksi/tarkkuusmekaniikan osaksi. Jos ovi olisi enemmän sivussa, menettäisin osan arvokkaasta seinätilasta siellä sisällä. - Pitkä penkki antaisi enemmän suuruuden tunnetta. Ajattelussani. Mutta haluan mielelläni ymmärtää teitäkin, joten, mitkä ovat etuja kahdella erillisellä penkillä? Olisi
PsychoCheF: Joo, pahimmassa tapauksessa aion sekoittaa sementtiä ja lecaculor tehdäkseni omia elementtejä, mutta mieluiten haluan säästää aikaa ja saada osat valmiina. On vaikea löytää yrityksiä, jotka voivat valaa osia tilauksesta, joten jos tiedätte jonkun, olisin erittäin kiitollinen.
Fredrik.engdahl: en ollut tehnyt sitä. viime syksynä minulla oli työ, jossa he olivat kokeilleet pieniä vaurioita oven petsausta, mutta se ei onnistunut hyvin. Meidän piti hioa koko ovi, täyttää vaha ja sitten lakata se.
Vidar: Vaihdetaan kaikki, joten kosteussulun kanssa järjestyy kyllä. Talossa on melko paljon vahingoittunutta puutavaraa, joten siellä on tietty aromi, mitä enemmän tulee muovin taakse, sen parempi... Tulee olemaan painovoimainen ilmanvaihto plus tuuletin kylpyhuoneessa ja liesituuletin. Lisäksi kaksi takkaa, jotka vetävät ilmaa ulos, kun ne ovat päällä.
öringen: Etsin paikkaa, josta voi löytää kiinnikkeitä/pidikkeitä tälle tyyppiselle käsijohteelle. http://www.hlf.se/produkter/ledstanger/nr180-182 kaikki mitä löydän ovat kiinnikkeitä pyöreään tankoon tai pystyasentoon. Pitäisikö tehdä itse?
MathiasS: se näyttää eterniittilevyltä, mutta pelkkien kuvien perusteella en varmaankaan pystyisi erottamaan sitä jostain minteritin kaltaisesta levystä. Se, että se on asennettu autotallin/verstaan kattoon, osoittaa myös, että se on eterniittiä, koska sitä käytettiin yleisesti palosuojaukseen.
Petros12: Anaitis vahvistetaan silloin, kun tarvitaan erittäin raskaita kuormia pylväille, mutta parempi hieman liikaa kuin liian vähän. Siinä tapauksessa hänen on valettava neliönmuotoiset pylväät tai valmistettava pyöreitä renkaita 6mm harjateräksestä, ja niiden pitäisi olla 1-2 cm betonin ulkopinnasta, jos olen oikeassa?
SBH: puutavara alkaa näyttää hieman sitkeältä. ehkä kannattaa vaihtaa sen sijaan, että vain katkaisee
TFH: Haluaisin mielipiteitä siitä, kuinka tärkeää on, että kumi tiivisteet alapeltien muovin kohdalla tiivistyvät perustusta vasten. Olen huomannut eri sääolosuhteissa kosteuden siirtymistä seinäelementtien sisäpuolelle (ei lattiaa vielä asennettuna), mikä ei varmaankaan ole hyvä tulevalle puulattialle. Oletan, että ulkoseinien kohdalla voi syntyä kylmä ilma, mikä myös vaikuttaa