7 972 lukukertaa ·
9 vastausta
8k lukukertaa
9 vastausta
Tältä näyttää varaston katon yksi kulma, home?
Olen juuri muuttanut uuteen taloon.
Varasto on eristämätön ja rakennettu valettuun perustukseen.
Katto on raakapontin päällä olevaa huopaa.
Katso liitetty kuva.
Kuva on otettu hieman vinosti sivulta, mutta näemme, että kuvassa oleva tahra on siis katon yhdessä kulmassa. (valkoinen on katto).
Mitä johtopäätöksiä voimme tehdä siitä?
Varasto on eristämätön ja rakennettu valettuun perustukseen.
Katto on raakapontin päällä olevaa huopaa.
Katso liitetty kuva.
Kuva on otettu hieman vinosti sivulta, mutta näemme, että kuvassa oleva tahra on siis katon yhdessä kulmassa. (valkoinen on katto).
Mitä johtopäätöksiä voimme tehdä siitä?
Kokeilin vetää sitä sormella nyt illalla.Hawkai sanoi:
Olen myös kokeillut pestä rätillä.
Ja se häviää, kun pesen aivan kuin lika, tuntuu vähän maalta oikeastaan.
En ole koskaan pessyt hometta pois, joten en tiedä mihin verrata
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kuten Hawkai kirjoittaa, se näyttää lialta.
Mahdollinen syy:
Varaston katto on rakennettu raakalautoista tai jostakin vastaavasta.
Siinä näkyy selkeä raja eri osien välillä, ja "lika" on rajattu vain pienelle osalle.
Syy on se, että raakalauta (tai mikä se onkaan) on ollut osittain ilman suojaa kuljetuksen/säilytyksen aikana ennen rakentamisen valmistumista ja on likaantunut.
Jos kyseessä olisi home, se olisi varmasti laajemmalle levinnyttä, ilman niin teräviä rajoja.
Kirjoitat, että talo on uudisrakennus. Onko se näyttänyt tältä siitä asti kun se rakennettiin?
Kuka on maalannut katon? Milloin? Miksi?
Ei ole kovin yleistä maalata aluskaton alapintaa, eikä muita rakennusosia näytä olevan maalattu.
Kuvan oikeassa reunassa näkyy kummallinen varjostus katosta alas "hammarbandiin" likaisen alueen kohdalla. Mikä se on?
Mahdollinen syy:
Varaston katto on rakennettu raakalautoista tai jostakin vastaavasta.
Siinä näkyy selkeä raja eri osien välillä, ja "lika" on rajattu vain pienelle osalle.
Syy on se, että raakalauta (tai mikä se onkaan) on ollut osittain ilman suojaa kuljetuksen/säilytyksen aikana ennen rakentamisen valmistumista ja on likaantunut.
Jos kyseessä olisi home, se olisi varmasti laajemmalle levinnyttä, ilman niin teräviä rajoja.
Kirjoitat, että talo on uudisrakennus. Onko se näyttänyt tältä siitä asti kun se rakennettiin?
Kuka on maalannut katon? Milloin? Miksi?
Ei ole kovin yleistä maalata aluskaton alapintaa, eikä muita rakennusosia näytä olevan maalattu.
Kuvan oikeassa reunassa näkyy kummallinen varjostus katosta alas "hammarbandiin" likaisen alueen kohdalla. Mikä se on?
Knockonwod:
En ole nähnyt merkkejä siitä, että se olisi rakennettu laattojen avulla, se näyttää siltä, että koko katto on rakennettu raakapontista.
Olen itse asiassa epävarma, onko se näyttänyt tältä pitkään vai onko se ollut sellainen alusta asti.
Katsoin juuri vanhoja kuvia ja löysin epäselvän kuvan kuukauden takaa, jossa näkyy "likainen ruutu" katossa.
Tämä tarkoittaa, että se oli siellä, kun tarkastaja tarkasti talon, hän ei sanonut siitä mitään.
Milloin se on maalattu, en tiedä.
Kummallinen varjostus, josta kirjoitat, luulen, että se on verkkoa estämään eläimiä lentämästä sisään.
Siellä on rako koko varaston ympäri, jossa katto kohtaa seinän, ja se on peitetty tällä verkolla.
En ole nähnyt merkkejä siitä, että se olisi rakennettu laattojen avulla, se näyttää siltä, että koko katto on rakennettu raakapontista.
Olen itse asiassa epävarma, onko se näyttänyt tältä pitkään vai onko se ollut sellainen alusta asti.
Katsoin juuri vanhoja kuvia ja löysin epäselvän kuvan kuukauden takaa, jossa näkyy "likainen ruutu" katossa.
Tämä tarkoittaa, että se oli siellä, kun tarkastaja tarkasti talon, hän ei sanonut siitä mitään.
Milloin se on maalattu, en tiedä.
Kummallinen varjostus, josta kirjoitat, luulen, että se on verkkoa estämään eläimiä lentämästä sisään.
Siellä on rako koko varaston ympäri, jossa katto kohtaa seinän, ja se on peitetty tällä verkolla.
Raakaponttiluukut ovat tavallisia raakaponttilautoja, jotka on esivalmistettu suuriksi luukuiksi, mikä nopeuttaa katon asennusta. Et näe tällöin mitään saumoja raakapontissa, koska luukunsauma asetetaan kattotuolin päälle. Olen myös sitä mieltä, että materiaalin päälle on saattanut tulla jotain "roskaa", joka nyt läpäisee maalipinnan tai aiheuttaa kasvustoa yhdessä kostean ilman kanssa. Joten jos on totta, että sinulla on raakaponttiluukut, tarkista se, olen samaa mieltä KnockOnWoodin kanssa.savio sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi