Olen katsonut foorumeita, puhunut käsityöläisten, lattian asentajien ja muiden kanssa :)
En kuitenkaan vieläkään ole varma, mitä minun pitäisi tehdä. Minulla on kellarihuone, jossa on klinkkerilattia. En halua mieluiten piikata lattiaa, vaan ajattelin asentaa puulattian. Olen ostanut 9 mm tammilankun, jossa on 2 mm kulutuspinta. Platonilla on muutama ratkaisu, jotka vaikuttavat mielenkiintoisilta. Tunnetussa rakennustavarakaupassa eräs henkilö sanoi, että Platon Stop original on riittävä. Se pitää kosteuden poissa alapuolelta, joten se ei pääse kosketuksiin puun kanssa. Ei tarvitse lastulevyä, vaan lattia suoraan matolle. On tärkeää, että kaikki on puhdasta ja siistiä ennen asennusta. Mietin itsekseni, mihin mahdollinen kosteus sitten menee? Suljetaanko se sisälle, vai mitä tapahtuu? Minulla on platonmatto ulkoseinillä, mutta siellä on tietty kapillaariefekti. Olen tehnyt testin muovilla lattialla ja kyllä, siellä tulee tiettyä kosteutta, mutta ei paljon.
Eräs lattian asentaja sanoi platonin kanssa jonkinlainen ilmanvaihtolista ja lastulevy. Se vie noin 30 mm, ennen kuin lattia on edes asennettu.
Haluan tarkistaa niin paljon kuin mahdollista. En halua tehdä pikaista työtä, mutta en myöskään halua piikata kaikkea, mitä se tarkoittaa. Mitä mieltä koko asiantuntemus tällä foorumilla on pienestä ongelmastani?

Platon-järjestelmä on hyvin testattu ja taloudellinen ratkaisu. Toinen huomattavasti monimutkaisempi ratkaisu on asentaa lattia mekaanisella ilmanvaihdolla, kuten Nivell.

Platon-matto pitää osittain kosteuden siellä, missä se ei aiheuta vahinkoa, ja lisäksi se luo ilmarakon lattianpäällysteen alle.

Platonilla on systeemi tuulettuvalle sokkelille, se perustuu siihen että platonmatto on seinien vastassa, mikä sallii platonmaton alla olevan kostean ilman lattialla tuulettua jalkalistan kautta, jossa on ilmarako.

Etsi lisää platon niin löydät sen sieltä.

//

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.