Maveric77
Maveric77: Hei kaikki! Ajattelin ryhtyä purkamaan vanhat ulkoportaat ja valaa uudet. Sekä itse portaat että ajattelin myös tehdä korotetun reunan, joka toimii "kaiteena", vaikka kaide onkin todennäköisesti vain noin 60 cm korkea! Minulla on kohtalainen käsitys siitä, miten etenen betonin kanssa, ainakin portaiden osalta, mutta nykyiset portaat on muurattu tiilisivuilla ja askelmina toimii
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
B
baljbalj: Koin, että kolmekuitulevy oli liian pehmeä 13mm kipsilevylle. Toisaalta laitoin remonttikipsilevyä joku viikonloppu sitten (en ollut koskaan ennen työskennellyt sen kanssa ja luulin sen olevan vain ohut "tavallinen" kipsilevy) huoneeseen, jossa seinät olivat kovalevyä (kipsilevy suoraan kovalevylle). Toimi oikein hyvin!!! Remonttikipsilevy on paljon sitkeämpää (siinä on kuituja
23 vastausta · 44,5k lukukertaa
L
ltz: Päädyin ostamaan kalkkia Granngårdenista 20 kg säkissä sekä 0-2 mursketta Degerbergasta. Toistaiseksi kaikki sujuu mainiosti.
3 vastausta · 4,3k lukukertaa
J
JOW: Yritimme, mutta annoit niin huonoa infoa, että oli vaikeaa auttaa...
12 vastausta · 2,2k lukukertaa
wrang
wrang: Pitää koota 2 kpl 45x95 lehtikuusi rimoja saadaksesi 95x95 tolpan, mutta pitäisikö liimata PU-liimalla väliin vai riittääkö RF-ruuvi. Kuinka tiheästi ruuvit pitäisi laittaa.
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
J
johningvar: Aion rakentaa 9,4 x 6 m rakennuksen kokeillakseni ja arvioidakseni vaihtoehtoista energia- ja ympäristötekniikkaa. Tarvitsen jonkun, joka voi laskea teräsrungon ja laatia rakennuslupadokumentit. Kiitollinen hintatiedoista näille palveluille.
0 vastausta · 680 lukukertaa
Alfredo
Alfredo: Tee kokeilu ylijääneellä palalla. Kiskon maksimileveys 45,0. Ulkoreunat ovat hieman pyöristetyt, joten maksimaalinen leveys on keskellä. Korkeus 20,0 Yläura leveys (kiinnitys kattoon) 5,5 Syvyys 10,4 Alaurat leveys (verhojen urat) 4,0 Syvyys 7,5 cc 15,0 Manose ja minä näytämme olevan melko samaa mieltä.:)
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
E
Edvuld: Erittäin hyvä vastaus, kiitos nöyrästi!
6 vastausta · 3,8k lukukertaa
L
Lärkan8: Ei enää viisaita vastauksia!
8 vastausta · 64,4k lukukertaa
·
J
jmowitz: Hei! Meillä on ongelma portaiden kanssa, se alkoi siitä, että osa juuri ylimmän askelman yläpuolella on löystynyt ja liikkuu, kun sen päällä kävelee (katso ensimmäinen kuva). En ajatellut sitä sen enempää, mutta kun analysoin ongelmaa hieman enemmän, tajusin, että koko portaikko on "laskeutunut" 0.5-1 cm. Tuntuu hieman huolestuttavalta! Joten revin irti masoniitin portaiden alta
0 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
E
eviljava: [citat] Hakea rakennuslupaa, jos asut asemakaava-alueella (jos et ole jo tehnyt tätä?)
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
H
Helioz: Ei, jos olet raaputtanut pois kaiken irtonaisen materiaalin, karhentanut ja puhdistanut pinnat, ei ole ongelmaa rappauksen kanssa. Jos aiot maalata diffuusiolle avoimella maalilla, kuten kalkkimaali tai silikaattimaali, ja kosteus on korkea, voit pohjamaalata seinän luodaksesi hieman enemmän suojaa, tasata imua niin, ettei lecasaumoja näy, ja maksimoida rappauksen tarttuvuuden.
1 vastaus · 4,9k lukukertaa
cederbusch
cederbusch: Valitettavasti ei. Luulen, että se on rakennettu samaan aikaan talon kanssa, eli -36, mutta minulla ei ole siitä todisteita. Lähetetty mobiilistani
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
J
Jovars: Ymmärrän. Mutta rakennan pöydän, joka on tehty yhdelle henkilölle, ei useammille. Etsin kuten sanottu muovimateriaalia, joka täyttää tarpeeni, eli siihen pitää voida ruuvata ruuvi ja sen pitää olla halpa ja melko ohut. Sanoit aiemmin, että levy voi haljeta, jos sitä taivuttaa liikaa, eli tarvitaan kovempaa muovia, koska en halua, että se on liian taipuva. Tosin se on oma syyni, jos
19 vastausta · 12,1k lukukertaa
C
cecar33: Se on ihan ok, mutta jos aiot tehdä sen sillä tavalla oikeilla työkaluilla, niin siitä tulee varmasti kalliimpaa kuin kääntölevyillä. Lisäksi varmista, että lämpölevyt liimataan eivätkä ole yhtä tiukasti kiinni kuin elokuvassa, jos aiot kellua päällä.
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: Käytä 10mm kierrevarsi ja Polyuretaaniliima. Istuu kuin vuori.
5 vastausta · 17,5k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: [citat] En ole koskaan väittänyt näin. Vain että luokiteltu puutavara on parempilaatuista. Mutta se on puuta, joten se voi myös vääntyä.
9 vastausta · 2,8k lukukertaa
V
v33: Kiitos nopeasta vastauksesta, täytyy mennä katsomaan sinne! Tietääkö joku, miksi sitä tyyppiä saranat kutsutaan? :)
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
T
Tomas_P: Mikä hemmetin epäonni. Missä isolina on kustannusmielessä sitten?
7 vastausta · 3,3k lukukertaa
J
JF.: Etsin lasiliukuovea mukana tulevalla taskukarmilla, tietääkö joku mistä sellaisen voisi löytää?
J
Jensab: Suuri kiitos sitoutumisestasi! Fantastisen arvokasta. Olen päättänyt tasoittaa, mutta en kipsillä vaan laastilla C (ilman verkkoa) ja tasoituslistoilla (6 mm), jotta saan jokseenkin tasaisen pinnan. Näkemyksiä siitä?
7 vastausta · 9,3k lukukertaa
H
Helioz: Jos pinnalla ei ole koskaan ollut autoja, riittää, että käytät korkeapainepesuria pinnan puhdistamiseen. Jos sinulla on mahdollisuus vuokrata kuumavesipesuri, se on vielä parempi. Kemikaali sementtijäänteiden poistoon on lähinnä suolahappoa, ja silloin on parempi hioa tai kuumavesipestä korkealla paineella.
6 vastausta · 19,0k lukukertaa
F
Forbo: Ajattelin kirjoittaa kommentin pvc-julkisivusta vain.. en minäkään oikein pidä siitä.. mutta viikonloppuna juttelin vähän naapurini kanssa, ja kun hän sanoi, että hänen julkisivulaudat eivät ole olleet maalattuja kertaakaan sen jälkeen kun hän osti talon 30 vuotta sitten, koska kyseessä oli muovijulkisivu.. olin oikeastaan hieman järkyttynyt.. en ole koskaan miettinyt että se
13 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
parper
parper: No, en ole ammattilainen myöskään, mutta sen kokemuksen perusteella, mitä minulla on (olen saanut apua muurilta), hän käyttää pientä lauttaa. Se on varmasti jokaisen oma valinta, mutta kun olen tehnyt niin, pidän pientä laastilauttaa helpommin hallittavana. Pinta tulee olemaan erittäin hieno ja tasainen, kun olet käynyt sen läpi laastilaudalla. Pitkän laudan etuna on varmaankin se,
4 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
A
andersmc: Ilmeisesti niitä on jopa 4000, vaikka en ole koskaan nähnyt sitä todellisuudessa. Mutta aion kysyä XL:ltä ensi kerralla, kun olen siellä.
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
sventus
sventus: Onko kellään ehdotuksia hyvistä kirjoista kattorakentamisesta? Aion rakentaa katon keväällä ja olen innostunut lukemaan kaiken mahdollisen aiheesta. Kirja Bygga Tak on loppuunmyyty.
B
Berka81: [citat] Jos se on pesutupa, niin eikö se ole aika vapaa tila? Voisitko laittaa 6 mm saneerauskipsilevyn 13 mm kipsilevyn päälle?
5 vastausta · 11,0k lukukertaa
G
Grundlös: Mutta mitä minä oikeastaan teen nyt? Pitäisikö seinä tasoittaa kokonaan? Vai riittääkö, että "levityskittaa" vain vaurioituneet ruuvit? Kyse on luultavasti vain kymmenesosista.
8 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
M
Macarus: Löytää vanhaa puutavaraa, joka on mahdollisimman samanlaista, on varmaan paras tapa. Silloin paras vinkki on varmaankin Blocket ja jonkin verran kärsivällisyyttä. Toisaalta lattia näyttää aika siistiltä, luultavasti koska matto on suojannut sitä, joten uuden lattian täydentäminen ei ehkä ole huono vaihtoehto. Kuvasta on mahdotonta sanoa varmasti, mutta mielestäni se näyttää
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
raveper
raveper: Kuva portaistasi tai vastaavasta ei olisi pahitteeksi..
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.