Enk Projektet
Enk Projektet: Eikö sinulla ole mitään sisätyötä tehtävänä tänä talvena? Naulojen hakkaaminen paneeliin on varmaan täydellinen pääsiäisprojekti ;)
4 vastausta · 6,9k lukukertaa
C
cem77: [citat] Koska nykyään käytetään 99% ruuveja, ei ole ongelma tehdä sitä itse. Ruuvataan sääntö paikoilleen ja mitataan. Jos se on väärin, ruuvat sääntöä irti ja siirrät niin paljon kuin tarvitaan, jotta kaikki on oikein. ;). Hyvä ruuvi + ruuvinväännin on ihanaa, kun rakennat itse.
18 vastausta · 10,3k lukukertaa
F
filip82: Kiitos! Luultavasti jätän tiikerisahan väliin, osittain koska en ole varma missä sähköjohto on, ja myös koska en ole täysin varma, että se on kevytbetonia. Kokeilen porata reikiä säännöllisin välein ja yrittää irrottaa palasia. Katsotaan sitten miten käy.
9 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
A
anaitis: Se ei todennäköisesti ole kantava.
8 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
Z
ZipLock: [citat] Tarkista ensin, ettei "betonilattia" ole osa betonipalikkaa.
11 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
Pompe1997
Pompe1997: Rakenna sisäseinä lekaharkoilla! Homman nimi on se, että näitä on kotona ja miksi ei käyttää niitä, jos ne toimivat?
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
ronolo
ronolo: [citat] Minulla ei ole lisälähteitä, mutta käyttämämme tulisuoja-insinööri väittää, että seinän molemmille puolille vaaditaan palotiivistettä. Tämä pitäisi olla tulen lähimpänä ja siten kiinnittää viimeisen levyn asennuksen jälkeen.
8 vastausta · 16,2k lukukertaa
D09
D09: [citat] Ha ha i know ;) Syytän huonoa impulssikontrollia he he
4 vastausta · 2,5k lukukertaa
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Se toimii todella hyvin! Käytän samaa tekniikkaa kun asennan ikkunoita, 2-3 ruuvia pohjalle, tasapainotan, asetetaan ikkuna paikoilleen mutta käytän ranskalaisia koska niillä on kuusikulmainen kanta. Silloin pääsee säätämään jos menee pieleen ilman, että tarvitsee nostaa ikkunaa alas.
3 vastausta · 5,7k lukukertaa
mycke_nu
mycke_nu: Riittää, että vahvistetaan ne kattotuolijalat, jotka ovat suoraan seinän yläpuolella.
15 vastausta · 12,9k lukukertaa
·
T
Trelgor: [bild]
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
T
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
L
ltz: Alusta kesti saman paineen aiemmin pienemmällä alalla ilman lecablockien painoa - joten tämän ei pitäisi olla ongelma. Mielestäni on melko helppoa ymmärtää, että se kestää - ehkä rakenneselostuksessani riittää toteamus, että voima jakaantuu suuremmalle alueelle? Miten sisäpuolinen lecavägg tulisi kiinnittää lattiaan - liukukerroksetta vai ilman?
6 vastausta · 3,4k lukukertaa
D
daugaard: valmista kiinnikkeet ruostumattomasta teräksestä sen sijaan, niin vältät galvauksen. ei luultavasti ole kalliimpaa myöskään.
6 vastausta · 6,5k lukukertaa
Bödde
Bödde: [citat] Tosi siistiä!!!
21 vastausta · 23,7k lukukertaa
Bödde
21 vastausta · 23,7k lukukertaa
G
Granito: Ryömintätilassani asuu rottia, ne rakastavat kaapeleita. :D muuten luulen, että se on yhdentekevää...
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Ei se oikeastaan ole niin vaikeaa, mutta se tekee rakentamisesta monimutkaisempaa. Resepti on: Raskas tiivis ovi korkeammalla ääniluokalla. Tiivistys karmin ja kynnyksen ympärillä kumilistalla. Ilmanvaihto äänieristetyn yli-ilmanvaihtolaitteen avulla tai sekä tulo- että poistoilma huoneeseen äänieristeiden kanssa kanavissa.
17 vastausta · 13,8k lukukertaa
·
Elkludde
Elkludde: Haluatko hyvän tarttuvuuden reikiin, niin käytä klinkerhäfta tähän, se pysyy loistavasti, myös hyvä jos siellä on maalia jäljellä ja sitten kalkkilaasti.
9 vastausta · 3,1k lukukertaa
K
ktm250: Silikat vaatii vähintään käyttöluokan C ja Kalkbruk on E:ssä, joten kalkkimaali on se, mitä tarvitaan. Jotkut maalaavat silti Silikatilla ja se voi toimia, koska se on sisätiloissa, mutta siitä ei ole takuuta, joten on jokaisen oma päätös ottaa riski, mutta jos menee pieleen, ei ole mahdollisuutta valittaa.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
S
Sir Duke: Kuulostaa hyvältä, kiitos! Kuten olen maininnut, se on yksinkertainen varastohuone kellarissa, aiomme asentaa hyllyt myöhemmin ja täyttää ne tavaroilla, joten uskallan varmaan kokeilla, siitä tulee harjoitusajo.
7 vastausta · 5,0k lukukertaa
anders07
anders07: Setri on myös hyvä puu kylpyhuoneisiin, lehtikuusi ja tiikki toimivat hyvin myös, ja jotkut muut "kovapuut", mutta ne ovat usein kalliimpia. Maalattu paneeli toimii hienosti, mutta ei silloin kun se altistuu vedelle. Saatavilla on myös edullisia maalattuja MDF-paneeleja, mutta ne ovat luultavasti herkempiä kosteudelle ja voivat helpommin saada mikromurtumia maalipintaan. Maalauksesta puheen
9 vastausta · 5,0k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Minulla ei ole syvällistä tietoa alueesta, mutta puhuin jonkin verran teknikereiden kanssa Japella tästä, kun omalla ullakollani oli joitain kuutioita valkoista untuvaa enemmän kuin olin asentanut sinne. Mögelfri on tarkoitettu pintakäsittelyyn, ja vaikuttava aine jää pinnalle, jossa biomassa on. Toisaalta Boracol on suunniteltu pysäyttämään syvempiä hyökkäyksiä, lahoa, mutta
14 vastausta · 11,2k lukukertaa
·
S
SBH: ongelma oli levyjen saaminen paikoilleen vanhaan sääntöön kiinnitetyn säännön jälkeen. puuttui yksi (tai kaksi) ruuvisääntöä
19 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
T
torparkalle: Ei tule höyryä, tulee vähän musiikkikamoja. Ajattelin pitää siellä 20 astetta. Joissakin kohdissa on vaikea asetella muovia kattoa vasten. Joten siitä tulee vähän rako, olen myös vetänyt sähköjä kattoon ja taittanut muovia pois katosta saadakseni sähköputket seinään. Myös sieltä on vaikea saada täysin tiivistä.
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
G
Gabbe1: Olen samaa mieltä kuoron kanssa, joka suosittelee standardikipsiä. Olen myös sitä mieltä, että standardikipsi on helpompi ruuvata. 6mm kipsillä olen kokenut, että on helppoa, että ruuvien kannat menevät läpi kipsilevystä, vaikka vetää varovasti.
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
B
Barnrikehuset: Mutta eikö tilaa ole? Aukko on nähdäkseni suuri. Eikö vain portaan leveys ole rajoitettu toisen kaiteen ja reunan välimatkan vuoksi?
15 vastausta · 8,9k lukukertaa
·
T
Tiger79: Sivustolta lainattu: EPSCementin tulee olla vähintään 50 mm paksuudeltaan sisältäen tasoitusmassan/liukumassan. Syynä tähän on osittain se, että tietty paksuus vaaditaan, jotta kevytsora olisi itsekantava, erityisesti kun se asennetaan kelluvana rakenteena, mutta myös siksi, että massa ei kuivuisi liian nopeasti, mikä voi helposti tapahtua, jos massa levitetään liian ohueksi.
20 vastausta · 3,3k lukukertaa
V
vectrex: Ei sillä, että vähättelisin myrsky Simonea, mutta nyt tuulee ja sataa niin paljon, että pelkään vakavasti tuulisuojan repeytyvän. Huomattavasti pahempaa kuin viimeksi! [bild] Saapa nähdä, miten käy.
23 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
slacker
slacker: [citat] Ei ole harvinaista, että koko kaulus vetäytyy sisään ja tekee siten vielä suuremman reiän... Ainakin minun kokemukseni mukaan tällaisista yrityksistä. Mielestäni molly on välttämätön paha, joka vain pilaa asioita.
13 vastausta · 6,5k lukukertaa
S
sblixten: Minulla on niin monta saumaa, etten voi laskea niitä. Jos hion liian aikaisin ja se ei ole täysin kuiva, reuna voi "antaa periksi", mutta niin kauan kuin koko hiomapalanen on pinnalla ja se on kuiva, koen, että se kestää paljon pidempään kuin tavallinen hiomapaperi. Arvaan, että se on tekniikka ja että ette pidä hiomapintaa tasaisena alustaa vasten.
45 vastausta · 63,1k lukukertaa
·
anders07
anders07: Kosteiden tilojen tasoite on myös sovitettu "kuivaan" ympäristöön. Eli sen tulisi olla vedeneristeen takana, missä on kuivaa, joten en käyttäisi sitä myöskään. Sisätiloihin tulee käyttää silikaattimaalia, joka on diffuusioavoin. Sitä kutsutaan joskus myös nimellä "Putsfärg".
12 vastausta · 9,5k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.