Herätän tämän ketjun nyt. Pian on aika siirtyä eteenpäin eteisen kanssa. Ensimmäinen etappi on kiinnittää kehykset ympäri eteistä. Mutta miten minun pitäisi tehdä saadakseni suoran katon?
Ajattelin mitata katosta alas ja merkitä ympäriinsä koko, mutta ilmeisesti pitää käyttää lasertasoa. Mikä versio siinä tapauksessa? Tarvitsen varmasti lasertason, kun myöhemmin laatoitan keittiön, joten johdata minut sopivaan tuotteeseen näihin tarkoituksiin, vai onko ehkä parasta vuokrata?

Minulla on jo tila, johon tulee kaappi, ja kaapin sisällä haluan säilyttää korkeuden katossa. Pitäisikö minun ensin kiinnittää levy kattoon kulmaraudoilla ja sitten kiinnittää teräsprofiilit siihen? Sittenhan liukovien kiskot kiinnitetään uuteen kattoon, mutta ei siinä ole oikeastaan painoa, joten tämän pitäisi sujua hyvin, eikö?

Tarvitsen myös kiinnitys- ja työkalun teräsprofiilien leikkaamiseen. Ajattelin ostaa kiinnitystyökalun Hornbachista ja leikata fantastisella monitoimileikkurillani. Olenko unohtanut jotain?

Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä. Luultavasti tyydyn 5-6 spottivaloon ja aion käyttää LED:iä, mutta mietin asennusta. Käsittääkseni voi ostaa setin muuntajalla, joka voi ohjata 6 kpl. Onko se yksinkertaisesti niin, että muuntaja kytketään kattovalaisimen pistorasiaan? Ymmärrän, että minun on kai kytkettävä spotit muuntajaan sarjamuotoisesti itse, mutta eihän mitään muuta sähkötyötä tarvita?

Vastaus alakysymykseen 1:

Ei, et tarvitse lasertyökalua katon vaakasuoraan asettamiseen tai laattojen asettamiseen tiskialtaan yläpuolelle.

Tavallinen yksinkertainen 1,2 metrin vatupassi parilla sadalla riittää aivan yhtä hyvin.
Eikä sinun tarvitse vaihtaa sen paristoja. Koskaan :)

Kiitos, mahtavaa!
Ok, mutta miten minun pitäisi edetä?
Oletan, että aloitan asettamalla säännön oikealle korkeudelle ja kulmalle vedenvaakaa käyttäen. Vastakkaiselle seinälle asetan toisen säännön ja laitan hattuprofiilin niiden molempien ylle ja tarkistan vedenvaakalla, että se on tasainen. Sen jälkeen kiinnitän toisen säännön? Tätä työtä varten tarvitaan mielestäni 2 henkilöä.

Dagwood sanoi:
Kiitos, mahtavaa!
Ok, mutta miten menettelen sitten?
...
Sen jälkeen kiinnitän toisen säännön? Tätä työtä varten imo tarvitaan 2 henkilöä.
Koska nykyään käytetään 99% ruuveja, ei ole ongelma tehdä sitä itse. Ruuvataan sääntö paikoilleen ja mitataan. Jos se on väärin, ruuvat sääntöä irti ja siirrät niin paljon kuin tarvitaan, jotta kaikki on oikein. ;).

Hyvä ruuvi + ruuvinväännin on ihanaa, kun rakennat itse.

• Tykkään
Dagwood
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.